Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weer wat nieuws uit Silverstone: daar is de 2de vrije oefensessie en de 1ste kwalificatie gereden.

2de vrije oefensessie

Hierin was de Zakspeed Saleen de snelste voor de GLPK C6R en de Race Alliance DBR9.
    Beste tijd in GT2 was voor een van de Scuderia Ecosse Ferrari F430. 2de was een AF Corse F430. 3de weer een F430, maar dan van JMB Racing, een samenwerking tussen JMB en Gruppe M.
    De Vertigo zette een 22ste tijd neer.

1ste kwalificatie

Mike Hezemans heeft met de GLPK C6R de pole gepakt. Ze waren in de regen bijna 7 tienden sneller dan de Saleen S7R van Zakspeed met het duo Bert/Janis. 3de op de grid is de Phoenix Racing DBR9 met Deletraz en Piccini aan het stuur.

De pole in GT2 gaat naar een F430 van Scuderia Ecosse (Kinch, Kirkaldy) voor een Ebimotors Porsche (Collard, Riccitelli) en nog een Scuderia Ecosse F430 (Niarchos, Mullen)

De Vertigo, met Leinders en Kuppens als duo, start vanaf de 22ste plaats.

Race morgen om half 2 (niet live te volgen in België).
    Last edited by ; 06/05/2006, 20:57.

Comment

• Go GLPK!!!

Gruppe M werkt dus niet meer met Porsche?

Comment

• Blijkbaar niet. Ik weet het ook pas vanaf vandaag door dit (klik) bericht.

De Vertigo heeft trouwens een nieuw kleurtje gekregen:

(fiagt.com)
        Last edited by ; 06/05/2006, 20:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430
          Geluid zal ook wel de moeite zijn

Comment

• Wie heeft er gewonnen?

Comment

• De race is ondertussen gedaan:

Vitaphone Racing wint met hun Maserati MC12, 5 seconden voor op de Zakspeed Saleen. Die Saleen zette de snelste wedstrijdronde neer. 3de was de BMS Aston Martin DBR9.

GLPK eindigde 8ste op 1 ronde van de Vitaphone MC12.

In GT2 won een Ferrari F430 van AF Corse, 6 seconden voor op een Ebimotors Porsche GT3 RSR en op de 2de AF Corse F430.

De Vertigo heeft de race niet uitgereden.

Nu is het wachten op de commentaren
              Last edited by ; 07/05/2006, 22:15.

Comment

• Oei, dit is een redelijk teleurstellend resultaat voor GLPK... of niet? Na het behalen van de pole is zo'n achtste plaats toch niet echt schitterend?

Comment

• Mja, ik weet niet wat er gebeurd is. Ze hebben 3 pitstops gedaan. Ik denk dat ze op regenbanden gestart zijn, maar snel zijn moeten omschakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                    Mja, ik weet niet wat er gebeurd is. Ze hebben 3 pitstops gedaan. Ik denk dat ze op regenbanden gestart zijn, maar snel zijn moeten omschakelen.
                    Dit zou idd mss een mogelijke verklaring kunnen zijn.

Comment

• Bij het verslag op fiagt.com staat inderdaad: "Track conditions: wet, then dry"

edit: pitstop.tv meldt dat het inderdaad een slechte bandenkeuze samen met een spin van Hezemans is.
                      Last edited by ; 08/05/2006, 00:23.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                        Bij het verslag op fiagt.com staat inderdaad: "Track conditions: wet, then dry"

edit: pitstop.tv meldt dat het inderdaad een slechte bandenkeuze samen met een spin van Hezemans is.
                        Jammerlijke zaak... ze stonden er nochtans goed voor!

Waar en wanneer is de volgende race?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
                          thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                            Jammerlijke zaak... ze stonden er nochtans goed voor!

Waar en wanneer is de volgende race?
                            28-05 Brno-Tsjechië

Comment

• Jammer voor GLPK, maar ik vind het toch knap dat ze de pole pakten.
                              Bewijst dat ze er staan.

Comment

• Al een mooi nieuwsbericht ivm de 24u van Spa:

Duller Motorsport wil een Z4 Coupe inzetten in de 24u in de G2 klasse (zelfde klasse als de Gillet Vertigo en de Mosler MT900R). Het team won de vorige 24u van Dubai in een BMW M3 GTR. Ook het rijderskwartet zou al vastliggen: Dieter Quester, Hans-Joachim Stuck, Dirk Werner en Frédéric Bouvy.

bron: http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=956

Zou mooi zijn: misschien weer een BMW-mania zoals in 2004, toen ze algemeen 6de eindigden en 1ste in G2 met de M3 GTR.

Comment

• Nice, H-J Stuck...

Comment

• Schitterend nieuws! Ik kijk er al naar uit!

Comment

• Zou idd mooi zijn om zo'n Z4 eens in actie te zien.
                                      En het verrijkt natuurlijk het deelnemersveld.

Comment

• Kan je al tickets bestellen voor de 24 uren en zo ja waar? Kan je ook de dag zelf nog tickets kopen?

Comment

• Ge kunt al tickets bestellen op http://www.proximus24hours.com/htm/ticketing.asp

15€ inkom+paddock testdag
                                          25€ inkom
                                          45€ inkom+paddock

Of ge ter plaatse ook nog een ticket kunt kopen weet ik niet. De vorige 2 jaar heb ik altijd op voorhand besteld.

Comment

Working...
                                          X