Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Italian team Racing Box has announced that they will enter their Maserati MC 12 in a number of the European rounds of the FIA GT Championship next season, alongside their Italian GT campaign. Drivers have been announced as Marco Cioci, Stefano Livio and Pierguiseppe Perazzini.
    The team, testing in Misano this weekend, had a surprise guest in the form of seven times MotoGP Champion Valentino Rossi, who tested the car for the first time, setting a time of 1:27. Maserati Corse explained "The test was not planned and it was Rossi's passion for cars that was the motivation for the MC12 drive ". Rossi will be back on two wheels tomorrow as MotoGP pre-seaosn testing resumes at Sepang, Malaysia.
    12345
    BMW = Freude Am Fahren

    Comment


    • #22
      Lol K uteman is gecensureerd.

      Anyway, er komt nog een potentiele titelkandidaat bij:

      Edit, wouteb was eerst

      Comment


      • #23
        aangepast, je moet het liggend streepje gewoon wegdenken
        BMW = Freude Am Fahren

        Comment


        • #24
          Weer wat nieuws, en dit keer met Belgische inbreng :

          Oorspronkelijk geplaatst door fiagt.com
          Gillet Vertigo for full season in G2
          Having finished the season in fine form with three wins in last year’s G2 category, the Gillet Vertigo will be back for a full season in 2006. “Our aim was to try a few races in 2005 in order to see how we compared to the other cars,� the man behind the car, Tony Gillet, explained. “The last three races went well, so we decided to do the full season in 2006. The Championship is the best possible showcase for our marque, and it also adds more variety and an exotic note to the grid.�
          The Belgian-built car has undergone a number of changes over the winter: “The car will now have a 4-litre engine, and the weight will be 1100 kg. We have changed the front brakes, lowered the centre of gravity, altered the rear axle and generally optimised the settings to make the car more competitive. Our aim is to be in the middle of the best GT2 cars,� Gillet explained.
          Possible drivers include the 2005 crew, led by former Formula One Minardi third driver Bas Leinders, who helped the car take three class wins at the end of last season. His team mate is likely to be Renaud Kuppens, also a regular in the team, while young Jérôme d’Ambrosio may join the team for the Proximus 24 Hours of Spa.
          Mooi nieuws, maar ik vraag me af hoe de wagen gaat presteren met de 1100 kg en dat extra vermogen.
          De versnellingsbak was voorlopig altijd de achillespees van de Vertigo. Zouden ze die dan aangepast hebben aan het nieuwe vermogen?


          Nog wat nieuws samengevat:


          SRO heeft het contract met Simbin verlengd waardoor deze laatste nog langer de rechten heeft om Simulatie racegames (GTR, GTR2,...) kan blijven maken.


          Ook zijn er belangrijke TV-contracten bekendgemaakt, het grote hekelpunt na de split tussen het wtcc en de fia-gt. Er zijn contracten met: FLEXTECH (Groot-Brittanië), Sky Italia en Novulari (Italië), DSF (Duitsland), AB Moteurs (Frankrijk), Sport1 (Nederland), Czech Terrestrial TV (Tsjechië), Telesport (Roemenië), Motors TV (Europa), Al Jazeera en Future TV (Midden Oosten), The Speed Channel (Noord-Amerika), TV Globo en Sport TV (Brazilië).

          Weer niks in België dus, behalve betaalzender Motors TV


          bron: www.Fiagt.com

          Comment


          • #25
            Pfft, ik vind het jammer dat over het algemeen gezien de FIA GT zo genegeerd wordt op tv.En dat terwijl het één van de meest boeiende en openbloeiende kampioenschappen is van het moment.
            En ik vind de officiële website eigenlijk ook maar zus en zo.

            Comment


            • #26
              Jup op dat laatste heb je gelijk, op het eerste vind ik van niet: kwalitatief wordt het beter, maar kwantitatief is het een kampioenschap in verval (alweer). In 2003 stonden ze bvb in Spa met 56 wagens aan de start, 2005 was het 37.
              En voor dit jaar ziet het er ook niet goed uit met de GT3 als apart kampioenschap (voorprogramma van de hoofdrace).
              Tenzij ze natuurlijk voor de 24u een uitzondering gaan maken en dus de GT3 ook een 24u zullen laten rijden. Maar dat is nog niet zeker. Ik hoop iig dat het verandert.

              Comment


              • #27
                Ik vind het toch boeiender dan F1 op dit moment.
                Met zo'n talrijk deelnemersveld: Aston Martin, Ferrari, Saleen, Maserati,...

                Comment


                • #28
                  Gisteren is de officiele Test Day van de Fia GT geweest op het Paul Ricard test circuit. Resultaten worden er op dit moment nog niet gegeven, maar de foto's zijn te zien op fiagt.com

                  Opvallend waren de 2 corvettes van PSI. Het Belgisch team heeft zijn C5R én C6R al ontvangen.
                  GLPK was aanwezig met een Corvette C6 GT3. Andere belangrijke aanwezigen: Team Race Alliance (Aston Martin DBR9 in Red Bull kleuren), Zakspeeld met een Saleen S7R en Reiter Engineering met een Lamborghini Gallardo GT3 en Murciélago R-GT.


                  Ook werden dus de GT3 wagens voorgesteld:



                  En dan een foto van de PSI C6R:

                  Comment


                  • #29
                    Welke auto is die blauwe vanachter op de 1e foto?

                    Comment


                    • #30
                      Een Venturi denk ik.


                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

                      Comment


                      • #31
                        Pfft, die Competition Coupé Viper van de GT3 stelt toch niet veel voor hoor...

                        Comment


                        • #32
                          Jup een Venturi Heritage

                          Die Viper reed bij de eerste tests toch mooi vooraan mee in de GT3.


                          Deze tests hebben gediend om de handicaps te bepalen: de bedoeling is om de wagens zo dicht mogelijk bij elkaar te brengen voor een spannend kampioenschap (iets zoals de WTCC).

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                            Jup een Venturi Heritage

                            Die Viper reed bij de eerste tests toch mooi vooraan mee in de GT3.


                            Deze tests hebben gediend om de handicaps te bepalen: de bedoeling is om de wagens zo dicht mogelijk bij elkaar te brengen voor een spannend kampioenschap (iets zoals de WTCC).
                            Ik had niks anders verwacht.
                            Nee, maar ik bedoelde op uiterlijk vlak.

                            Comment


                            • #34
                              OK, ik wil die dingen zien, en liefst zo snel mogelijk. Moeten we echt tot in augustus wachten ?

                              Comment


                              • #35
                                Dit is de kalender:

                                7/5 Silverstone (GB)
                                28/5 Brno (CZ)
                                2/7 Oschersleben (D)
                                30/7 Spa-Francorchamps (B)
                                20/8 Paul Ricard (F)
                                3/9 Dijon (F)
                                17/9 Mugello (I)
                                1/10 Boekarest (ROM)
                                15/10 Adria (I)
                                17/11 Dubai (DUB)

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                  Dit is de kalender:

                                  7/5 Silverstone (GB)
                                  28/5 Brno (CZ)
                                  2/7 Oschersleben (D)
                                  30/7 Spa-Francorchamps (B)
                                  20/8 Paul Ricard (F)
                                  3/9 Dijon (F)
                                  17/9 Mugello (I)
                                  1/10 Boekarest (ROM)
                                  15/10 Adria (I)
                                  17/11 Dubai (DUB)
                                  ai ai ai, zal moeilijk te combineren zijn met herexamens.....

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                                    ai ai ai, zal moeilijk te combineren zijn met herexamens.....
                                    Heb jij Herexamens in Juli?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Nee, maar vanaf dan denk ik dat het 8uur per dag blokken zal worden (10/8 begint het normaal)

                                      Maar bon, we zien nog

                                      Comment


                                      • #39
                                        Euhm? Wat is GT3 juist? Kan er mij iemand een uitlegje geven over de verschillende categoriën, eventueel met een voorbeeld van welke auto's onder die klasse vallen?

                                        Ik vind het FIA GT bijzonder boeiend maar ik ben nog niet goed thuis in de verschillende klasses...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Awel er zijn dus 3 klasses:

                                          GT1:

                                          De topklasse met wagens van ongeveer 600-650 pk. Minimum gewicht is 1100 kg. Maximaal 8000cc voor atmosferische en 3600cc voor turbo-motoren.

                                          Voorbeelden zijn de Ferrari 550 Maranello, Maserati MC12, Corvette C5R en C6R, Ferrari 575 GTC, Aston Martin DBR9, Saleen S7R, Lamborghini Murciélago R-GT, Lister Storm...

                                          GT2:

                                          De 2de klasse met wagens van ongeveer 450pk. Minimum gewicht is 1100 kg. Er zijn wel wat meer restricties qua aerodynamische onderdelen.
                                          Maximaal 3600cc atmosferisch.

                                          Voorbeelden: Porsche GT3RS(R), Ferrari 360 Modena, Spijcker C8 Spyder GT2R, TVR T400...

                                          GT3:

                                          Is een nieuwe klasse waarbij eigenlijk niet veel regels zijn: de wagens worden op elkaar afgesteld (daarvoor dienden de tests op Paul Ricard van de laatste 2 dagen: Jean-Marc Gounon en Christophe Bouchut waren de officiële testers).

                                          Dit wordt een cup. Vereisten voor de teams:

                                          * geen professionele piloten
                                          * max. 3 wagens per team
                                          * max. 8 medwerkers per team
                                          * max. 1 vrachtwagen per team (voor het vervoer van max. 3 wagens)
                                          * 2 setjes banden per weekend
                                          * 1 bandenleverancier
                                          * max. 2 coureurs per wagen
                                          * Box-inrichting is "gestandariseerd"

                                          Voorbeelden zijn: Corvette C6 GT3, Dodge Viper SportCoupe, Aston Martin DBRS9, Maserati Tropheo Light, Ascari KZ1R, Lamborghini Gallardo GT3, Porsche 911 GT3 (997), Venturi Heritage GT3, Lotus Exige (nog niet zeker)


                                          Er zijn ook enkele tijden vrijgegeven:
                                          • Viper Coupe 2.09.703
                                          • Corvette C6 2.11.208
                                          • Lamborghini Gallardo 2.12.111
                                          • Aston Martin DBRS9 2.12.554
                                          • Porsche GT3 2.13.272
                                          • Ascari 2.13.831
                                          • Maserati Trofeo Light 2.15.588
                                          • Lotus Elise 2.18.296

                                          Comment

                                          Working...
                                          X