Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwaarste autosport?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zou zeggen F1

als je toen gekeken hebt naar top gear, hoeveel moeite hammond al niet had met zen nekspieren in die bochten...

Comment

Idd: appelen en peren.

Voor Rally moet je volgens mij het best kunnen rijden.
      Maar het fysieke lijkt me overduidelijk F1.

Kijk maar naar die jaarlijkse race tussen rally- en F1-piloten: skills zijn bijna hetzelfde dacht ik toch, maar de rally-rijders winnen meestal?

Comment

F1.
        De krachten zijn veel groter (fysiek zwaarder) en de snelheden hoger (mentaal zwaarder). Daardoor moede veel sneller kunnen reageren, ook al wete percies wat er komt.

Zwaarste sport is volgens mij toch wel motocross of motoGP. Dit omdat je ze met bovenstaande kan vergelijken, maar je hebt geen steun rond het lichaam én behalve het sturen moet je ook nog eens aan het evenwichtsaspect denken. Bovendien is "een stapje opzij" meestal over and out...

Zwaarste niet officiele sport is die Red Bull challenge waarin enduro's en crossers dagen lang een ondoordringbaar parcour af moeten leggen. Ze tonen daar soms een verslag van op JIM. Das echt ni te schatten. Massa's respect voor die mensen!
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          F1.
          De krachten zijn veel groter (fysiek zwaarder) en de snelheden hoger (mentaal zwaarder). Daardoor moede veel sneller kunnen reageren, ook al wete percies wat er komt.
          !
          Hm, akkoord dat de snelheden bij F1 hoger liggen maar die mannen rijden op circuit met aan alle kanten grindbakken enz... (alé bijna overal). Aan 300 rijden op een breed circuit lijkt me minder scary dan aan 180 op een aarden weg met 1 meter langs de kant een ravijn of massa's bomen.

Dat ex wrc piloten rally raid rijden komt meer omdat je daar niet meer op de sconde moet rijden en dat alles wat meer "vergevend" is maar denk dat het fysiek ook heel lastig is hoor, alleen omdat het gespreid is, uren aan een stuk scherp moeten staan, ook in het donker,... respect.

Natuurlijk is moto gp of motocross ook heel belastend, maar we hadden het hier over autosport. Uiteindelijk "doet" rally me iets meer dan F1, maar dat is nog iets anders.
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ook mag men niet vergeten dat een F1 piloot veel in zijn spiegeltjes moet zien voor eventuele aanvallen en dat heb je niet in de WRC.

Comment

Plus dat als een F1-piloot niet z'n verstand uitschakelt en gewoon immens laat remt, z'n remmen niet warm genoeg zijn om deftig te remmen. Mensen die topgear gezien hebben weten waarover ik het heb!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                Plus dat als een F1-piloot niet z'n verstand uitschakelt en gewoon immens laat remt, z'n remmen niet warm genoeg zijn om deftig te remmen. Mensen die topgear gezien hebben weten waarover ik het heb!

dit snap ik niet?

Comment

ik ga mee met nls en mercedeske
                  je moet ten allen tijde alert zijn bij F1,en het duurt lang om constant alert zijn
                  bij rally natuurlijk ook maar een race hierbij duurt niet zo lang als bij de F1
                  qua rijden is het allebei wel kunnen geblazen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Formule 1 is de zwaarste sport ter wereld volgens mij.

Met alle respect uiteraard voor Rally en eender welke andere topsport

² that!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CCX Bekijk Berichten
                      ik ga mee met nls en mercedeske
                      je moet ten allen tijde alert zijn bij F1,en het duurt lang om constant alert zijn
                      bij rally natuurlijk ook maar een race hierbij duurt niet zo lang als bij de F1
                      qua rijden is het allebei wel kunnen geblazen
                      Daar ga ik niet mee akkoord.

Bij WRC moet je zeker minstens even allert en geconcentreerd zijn als in F1. In het WRC rijden ze ook op de limiet en langs de weg staan bomen, palen, rotsen of zelfs afgronden... Een tiende concentratieverlies en het is voorbij.
                      Daarenboven begint het al de twee dagen voor de rally, bij de verkenningen. Die nota's moeten gewoon perfect zijn, daar mag geen letter of cijfer verkeerd instaan. Je moet alle informatie kunnen geven in max 4 of 5 woord- en/of cijfercombinaties. Want die toppers rijden echt volledig op de nota's hé. (getuige de opgaven van Loeb in Japan door een verkeerd gelezen nota van Elena)

rood: de race duurt wel drie dagen...
                      Last edited by ; 12/01/2008, 23:05.

Comment

Euh, het parcours zullen ze heus wel al eens voor het rallyweekend gereden hebben hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                          Euh, het parcours zullen ze heus wel al eens voor het rallyweekend gereden hebben hoor
                          Ik zeg toch: het begint al twee dagen voor de start van de rally!

Comment

Volgens mij zitten die twee niet erg ver van elkaar af.. F1-piloten krijgen te maken met vele G's maar rallypiloten krijgen veel meer aanvallen van kleinere G's te verduren en dat in alle richtingen... Ik denk dat ze beide even vermoeiend zijn..

Wat betreft moeilijkheid.. True, een rallypiloot rijdt op 'n behoorlijk blind parcours en de F1-piloot op 'n circuit dat ie echt goed kent. Maar ga zelf maar eens 10 keer achter elkaar 't zelfde bochtje pakken en kijk dan maar eens of ge telkens over dezelfde millimeter gereden hebt..

Rallypiloten mogen/moeten gooien en smijten met hun auto, F1-piloten moeten echt
                            haarscherp rijden.. Beide zijn even moeilijk denk ik..

Voor mij is 't gelijkspel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                              Ik zeg toch: het begint al twee dagen voor de start van de rally!
                              Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ze het misschien al maanden daarvoor hebben uitgeprobeerd

Comment

F1 is lichamelijk zeker de zwaarste, wat niet wilt zeggen dat rally voor doetjes is.

Ze zijn allebei zo verschillend en allebei zeer moeilijk op topniveau.

Comment

Rally!!

Kijk hier maar eens naar op het einde

vanaf 6:50

+ YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Last edited by GeeZer; 13/01/2008, 00:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gtx Bekijk Berichten
                                    Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat ze het misschien al maanden daarvoor hebben uitgeprobeerd
                                    Nee hoor. Ten eerste zijn de kp's nog niet gekend en ten tweede is het risico veel te groot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                      Daar ga ik niet mee akkoord.

Bij WRC moet je zeker minstens even allert en geconcentreerd zijn als in F1. In het WRC rijden ze ook op de limiet en langs de weg staan bomen, palen, rotsen of zelfs afgronden... Een tiende concentratieverlies en het is voorbij.
                                      ...
                                      Rally is onverantwoorde risico's nemen en levensgevaarlijk en F1 is risico's nemen binnen een beveilige en aangepaste omgeving?
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Rally is onverantwoorde risico's nemen en levensgevaarlijk en F1 is risico's nemen binnen een beveilige en aangepaste omgeving?
                                        Tot zo ver deze zinvolle mededeling!

Daa-aaag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Formule 1 is de zwaarste sport ter wereld volgens mij.

Met alle respect uiteraard voor Rally en eender welke andere topsport

De zwaarste sport ter wereld, is mss toch een beetje overdreven.

Zelf ga ik hier evenwel niet stemmen, gewoon omdat ik vind dat ik niet genoeg van beide sporten af ken. Of heeft hier iemand beide sporten al uitgeprobeerd op hoog niveau?
                                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                          X