Hupla, traction controle weg en ze vliegen allemaal al van de baan af... Nu is het wel duidelijk wie de beste piloten zijn
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwaarste autosport?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenHupla, traction controle weg en ze vliegen allemaal al van de baan af... Nu is het wel duidelijk wie de beste piloten zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenLol hier gaan we weer
Ik blijf erbij: beste piloten zitten in de rally, F1 is fysiek het zwaarste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenHet leek met het ideale moment om de discussie terug op te starten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenTja, het is een moeilijke discussie omdat "zwaarste" op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Fysiek, mentaal, mechanisch, rijderskunst...
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Bij F1 is de mekaniek zo sterk geworden dat het lichaam nog moeilijk de G-krachten kan opvangen,daardoor is het fysiek heel zwaar.
Maar bij vroegere F1 wagens waren die krachten minder,maar,- de races duurden langer
- de piloten waren constant in gevecht met hun wagen(driftend,schakelend,...)
- de rally´s worden alsmaar korter(startplaatsen zoals vroeger in Monte-Carlo,Safari,verbindingsettapes à la RAC)
- Voor het donker is iedereen bijna binnen
- Door het superrallysysteem,doet bijna geen enkele rijder nog de moeite om zijn wagen te herstellen,de dag erop starten ze gewoon opnieuw.
Dus,eigenlijk zijn alle racers tegenwoordig verwende nesten
De beide zijn tegenwoordig zo perfeckt dat het niet leuk meer is,straffe verhalen zoals je die vroeger hoorde zijn er niet veel meer bij tegenwoordig.
Ik praat hier nogal over vroeger,ik begin mij hier oud te voelen.
Vroeger was het goed,nu is het beter.Het zou beter weer goed zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk BerichtenBij F1 is de mekaniek zo sterk geworden dat het lichaam nog moeilijk de G-krachten kan opvangen,daardoor is het fysiek heel zwaar.
Maar bij vroegere F1 wagens waren die krachten minder,maar,- de races duurden langer
- de piloten waren constant in gevecht met hun wagen(driftend,schakelend,...)
- de rally´s worden alsmaar korter(startplaatsen zoals vroeger in Monte-Carlo,Safari,verbindingsettapes à la RAC)
- Voor het donker is iedereen bijna binnen
- Door het superrallysysteem,doet bijna geen enkele rijder nog de moeite om zijn wagen te herstellen,de dag erop starten ze gewoon opnieuw.
Dus,eigenlijk zijn alle racers tegenwoordig verwende nesten
De beide zijn tegenwoordig zo perfeckt dat het niet leuk meer is,straffe verhalen zoals je die vroeger hoorde zijn er niet veel meer bij tegenwoordig.
Ik praat hier nogal over vroeger,ik begin mij hier oud te voelen.
Vroeger was het goed,nu is het beter.Het zou beter weer goed zijn.
F1 is voor snobs (mmm wie zou ik nu op zijn tenen staan)
Rally vind ik al beter...Vroeger was het kunnen rijden nu is het vliegen.
Maar mijn voorkeur gaat maar die andere Autosporten ...
Zoals
Dakar of Camel Rally dat zijn(waren) uitputtende races maar dat je echt heel diep moet /moest voor gaan.
Wel niet zo voor die Fabrieks(snobs)rijders maar voor die gasten die het gewoon voor de Lol of hobby deden.
De hele dag rijden en dan nog de hele nacht aan je auto kloten om toch nog de volgende dag verder te kunnen. Dat is pas afzien.
Ofwel die motorrijders in dakar,
Respect voor deze mensenLast edited by TheStraffe; 18/03/2008, 17:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenIk heb het voor de uithouding: 24u, LMS, ALMS... Vroeger met 2 man een 24u uitrijden, nu hebben staat ze ook al meestal met 4 aan de start.
's nachts een 24 uren rijden lijkt mij ook verre van een lachtertje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk BerichtenIk stem sowieso op rally , is fysiek ni te onderschatten & daarna uithoudingsraces....F1 is luilekkerland
Dus F1 fysiek het zwaarste, rallysport technisch het moeilijkste... Uithouding kan het misschien halen op het mentale vlak, maar dat is moeilijker om af te leiden.
En ik ben absoluut geen F1-liefhebber voor alle duidelijkheid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk BerichtenIk stem sowieso op rally , is fysiek ni te onderschatten & daarna uithoudingsraces....F1 is luilekkerland
Luilekkerland my ass.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenNee absoluut niet. Alé rally is natuurlijk fysiek zwaar, maar nooit te vergelijken met F1. Een F1-bolide is in staat om u buiten westen te krijgen in een bocht naar links. De G-krachten zorgen ervoor dat het bloed niet meer naar uw hart kan waardoor deze geen bloed kan rondpompen, oa naar de hersenen. Hersenen zonder zuurstof => buiten westen. Dat lukt u nooit in een rally wagen. Uw hoofd alleen kan al 4 keer zo zwaar worden als normaal in een bocht, probeer dat maar eens te duwen met uw nekspieren...
Dus F1 fysiek het zwaarste, rallysport technisch het moeilijkste... Uithouding kan het misschien halen op het mentale vlak, maar dat is moeilijker om af te leiden.
En ik ben absoluut geen F1-liefhebber voor alle duidelijkheid
Over de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk BerichtenOver de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !
F1 is niet alleen op het gemakske toertjes afmalen. Kijk maar naar de poging tot het besturen van een F1 van Hammond in Top Gear.
Ik onderschat rally zeker niet. Het zijn technisch de meest begaafde rijders. Loeb en Ekstrom bewijzen dat door ook succesvol te zijn op het circuit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk BerichtenOver de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !
Comment
Comment