Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwaarste autosport?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hupla, traction controle weg en ze vliegen allemaal al van de baan af... Nu is het wel duidelijk wie de beste piloten zijn

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
      Hupla, traction controle weg en ze vliegen allemaal al van de baan af... Nu is het wel duidelijk wie de beste piloten zijn
      Ik heb het ook zitten denken...

      Comment


      • #63
        Lol hier gaan we weer

        Ik blijf erbij: beste piloten zitten in de rally, F1 is fysiek het zwaarste.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
          Lol hier gaan we weer

          Ik blijf erbij: beste piloten zitten in de rally, F1 is fysiek het zwaarste.
          Het leek met het ideale moment om de discussie terug op te starten

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
            Het leek met het ideale moment om de discussie terug op te starten
            Tja, het is een moeilijke discussie omdat "zwaarste" op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Fysiek, mentaal, mechanisch, rijderskunst...

            Comment


            • #66
              Beste piloten zitten in de klasse die zij domineren.

              Er zijn regelmatig piloten van outdoor sporten die mee doen aan indoor kart races en die krijgen daar slaag van de betere karters en als je de situatie omdraait dan zal het wel vice versa zijn.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                Tja, het is een moeilijke discussie omdat "zwaarste" op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Fysiek, mentaal, mechanisch, rijderskunst...
                Het gaat hier over de fysiek. Ik denk dus ook dat F1 zwaarder is dan rally.

                2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

                Comment


                • #68
                  Bij F1 is de mekaniek zo sterk geworden dat het lichaam nog moeilijk de G-krachten kan opvangen,daardoor is het fysiek heel zwaar.
                  Maar bij vroegere F1 wagens waren die krachten minder,maar,
                  • de races duurden langer
                  • de piloten waren constant in gevecht met hun wagen(driftend,schakelend,...)
                  Ook bij rallyrijders is dit hetzelfde,de sneheden liggen onnoemelijk hoog op parcours die je niet vooor mogelijk acht,maar
                  • de rally´s worden alsmaar korter(startplaatsen zoals vroeger in Monte-Carlo,Safari,verbindingsettapes à la RAC)
                  • Voor het donker is iedereen bijna binnen
                  • Door het superrallysysteem,doet bijna geen enkele rijder nog de moeite om zijn wagen te herstellen,de dag erop starten ze gewoon opnieuw.
                  Daarinboven worden ze tegenwoordig veel meer medisch begeleid.

                  Dus,eigenlijk zijn alle racers tegenwoordig verwende nesten

                  De beide zijn tegenwoordig zo perfeckt dat het niet leuk meer is,straffe verhalen zoals je die vroeger hoorde zijn er niet veel meer bij tegenwoordig.

                  Ik praat hier nogal over vroeger,ik begin mij hier oud te voelen.

                  Vroeger was het goed,nu is het beter.Het zou beter weer goed zijn.

                  Comment


                  • #69
                    Heb op F1 gestemd maar Rally is volgens mij even zwaar. Eigenlijk zou ik het niet weten, ik heb nog met geen van beiden gereden


                    Antwerpen is't Stad
                    en al de rest is parking!!

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                      Bij F1 is de mekaniek zo sterk geworden dat het lichaam nog moeilijk de G-krachten kan opvangen,daardoor is het fysiek heel zwaar.
                      Maar bij vroegere F1 wagens waren die krachten minder,maar,
                      • de races duurden langer
                      • de piloten waren constant in gevecht met hun wagen(driftend,schakelend,...)
                      Ook bij rallyrijders is dit hetzelfde,de sneheden liggen onnoemelijk hoog op parcours die je niet vooor mogelijk acht,maar
                      • de rally´s worden alsmaar korter(startplaatsen zoals vroeger in Monte-Carlo,Safari,verbindingsettapes à la RAC)
                      • Voor het donker is iedereen bijna binnen
                      • Door het superrallysysteem,doet bijna geen enkele rijder nog de moeite om zijn wagen te herstellen,de dag erop starten ze gewoon opnieuw.
                      Daarinboven worden ze tegenwoordig veel meer medisch begeleid.

                      Dus,eigenlijk zijn alle racers tegenwoordig verwende nesten

                      De beide zijn tegenwoordig zo perfeckt dat het niet leuk meer is,straffe verhalen zoals je die vroeger hoorde zijn er niet veel meer bij tegenwoordig.

                      Ik praat hier nogal over vroeger,ik begin mij hier oud te voelen.

                      Vroeger was het goed,nu is het beter.Het zou beter weer goed zijn.
                      Zo denk ik er ook over,
                      F1 is voor snobs (mmm wie zou ik nu op zijn tenen staan)
                      Rally vind ik al beter...Vroeger was het kunnen rijden nu is het vliegen.

                      Maar mijn voorkeur gaat maar die andere Autosporten ...
                      Zoals
                      Dakar of Camel Rally dat zijn(waren) uitputtende races maar dat je echt heel diep moet /moest voor gaan.
                      Wel niet zo voor die Fabrieks(snobs)rijders maar voor die gasten die het gewoon voor de Lol of hobby deden.
                      De hele dag rijden en dan nog de hele nacht aan je auto kloten om toch nog de volgende dag verder te kunnen. Dat is pas afzien.


                      Ofwel die motorrijders in dakar,

                      Respect voor deze mensen
                      Last edited by TheStraffe; 18/03/2008, 17:32.

                      Comment


                      • #71
                        Ik heb het voor de uithouding: 24u, LMS, ALMS... Vroeger met 2 man een 24u uitrijden, nu staan ze ook al meestal met 4 aan de start.
                        Last edited by ; 18/03/2008, 18:07.

                        Comment


                        • #72
                          F1 is het moeilijkste denk ik. De G-krachten kan je met niks vergelijken.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                            Ik heb het voor de uithouding: 24u, LMS, ALMS... Vroeger met 2 man een 24u uitrijden, nu hebben staat ze ook al meestal met 4 aan de start.
                            ²

                            's nachts een 24 uren rijden lijkt mij ook verre van een lachtertje.

                            Comment


                            • #74
                              Ik stem sowieso op rally , is fysiek ni te onderschatten & daarna uithoudingsraces....F1 is luilekkerland

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                Ik stem sowieso op rally , is fysiek ni te onderschatten & daarna uithoudingsraces....F1 is luilekkerland
                                Nee absoluut niet. Alé rally is natuurlijk fysiek zwaar, maar nooit te vergelijken met F1. Een F1-bolide is in staat om u buiten westen te krijgen in een bocht naar links. De G-krachten zorgen ervoor dat het bloed niet meer naar uw hart kan waardoor deze geen bloed kan rondpompen, oa naar de hersenen. Hersenen zonder zuurstof => buiten westen. Dat lukt u nooit in een rally wagen. Uw hoofd alleen kan al 4 keer zo zwaar worden als normaal in een bocht, probeer dat maar eens te duwen met uw nekspieren...

                                Dus F1 fysiek het zwaarste, rallysport technisch het moeilijkste... Uithouding kan het misschien halen op het mentale vlak, maar dat is moeilijker om af te leiden.

                                En ik ben absoluut geen F1-liefhebber voor alle duidelijkheid

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                  Ik stem sowieso op rally , is fysiek ni te onderschatten & daarna uithoudingsraces....F1 is luilekkerland
                                  Wist ge dat F1 rijders niet kunnen ademhalen in 'n snelle bocht door de G-krachten die inwerken op hun lichaam?

                                  Luilekkerland my ass.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                    Nee absoluut niet. Alé rally is natuurlijk fysiek zwaar, maar nooit te vergelijken met F1. Een F1-bolide is in staat om u buiten westen te krijgen in een bocht naar links. De G-krachten zorgen ervoor dat het bloed niet meer naar uw hart kan waardoor deze geen bloed kan rondpompen, oa naar de hersenen. Hersenen zonder zuurstof => buiten westen. Dat lukt u nooit in een rally wagen. Uw hoofd alleen kan al 4 keer zo zwaar worden als normaal in een bocht, probeer dat maar eens te duwen met uw nekspieren...

                                    Dus F1 fysiek het zwaarste, rallysport technisch het moeilijkste... Uithouding kan het misschien halen op het mentale vlak, maar dat is moeilijker om af te leiden.

                                    En ik ben absoluut geen F1-liefhebber voor alle duidelijkheid

                                    Over de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
                                    Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                      Over de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
                                      Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !
                                      Dat is juist de enige reden van dat HANS-systeem. Het helpt tegen whiplash bij een crash.

                                      F1 is niet alleen op het gemakske toertjes afmalen. Kijk maar naar de poging tot het besturen van een F1 van Hammond in Top Gear.

                                      Ik onderschat rally zeker niet. Het zijn technisch de meest begaafde rijders. Loeb en Ekstrom bewijzen dat door ook succesvol te zijn op het circuit.

                                      Comment


                                      • #79
                                        We zullen het misschien over enkele jaren zien. Raikkonen heeft al aangegeven dat hij na de formule 1 wel zin heeft in iets anders, voornamelijk de rallysport. Eens kijken of hij dan z'n mannetje kan staan, als het dan al ooit gebeurd.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door McRae Bekijk Berichten
                                          Over de G-krachten heb je gelijk ,maar F1 is tegenwoordig gewoon toertjes afmalen & thats it!
                                          Bij rally komt er veel meer bij kijken dan alleen 't technische hoor & onderschat niet de krachten in een rally wagen ....waarom denk je dat 't HANS-systeem meer & meer verplicht wordt , dit is niet alleen voor hulp bij een impact !
                                          Euhm... Ik wil u wel eens 2 toertjes zien rijden met een F1!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X