Betreffende rally vs. F1: Iemand de tijden van Loeb gezien in de Red Bull F1? Nice huh
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwaarste autosport?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenBetreffende rally vs. F1: Iemand de tijden van Loeb gezien in de Red Bull F1? Nice huh
Maar F1 is fysiek wel een pak zwaarder. Loeb was nl. zeer moe na zijn eerste dag, en hij zegt dat Rally fysiek minder vermoeiend is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Albert Motard Bekijk BerichtenDie 'gasten' rijden wel met een automatische boîte hé, en moeten dus nie schakelen.
dit bekent dat je een automatische transmissie zo ombouwt dat ze niet zelf uit zichzelf naar een andere vitesse schakelt, op deze manier word ervoor gezorgd dat de boite niet te snel of te laat schakelt. ze mogen dan wel geen clutch hebben, maar trust me ze schakelen nog steeds zelf.
btw, B&m verkoopt die ombouwkits ervoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichtenyep, indrukwekkend voor zijn eerste keer.
Maar F1 is fysiek wel een pak zwaarder. Loeb was nl. zeer moe na zijn eerste dag, en hij zegt dat Rally fysiek minder vermoeiend is.Last edited by Lotuzzz; 19/11/2008, 20:09.
Comment
-
Ik denk Rally. En het moet zelfs niet het WRC of IRC zijn. Ongeloofelijk als je die onboard beelden bekijkt. Op die modderige wegen à la limite rijden is voor mij veel moeilijker.
Bij rally moet je teneerste al meer ballen aan je lijf hebben om hard te gaan. Volledig vertrouwen op de copiloot en als je eraf gaat is het meestal serieus
F1 is moeilijk maar rally >> F1
Comment
-
Ik denk gewoon dat ge ze gewoon niet met elkaar kunt vergelijken. F1 is fysiek het zwaarste, maar rally vergt mentaal dan weer meer, gewoon omdat ge 100% geconcentreerd moet blijven. Bij F1 hebt ge nog ff pauze op de rechte stukken. Ik zou ze echt niet kunnen vergelijken, maar F1 heeft voor mij toch een streepje voor, gewoon omdat ik fysiek niet zo goed ben.
Stel dat ik fysiek uiterste top ben, maar mentaal niet (concentratie en zo), dan zou rally voor mij een stuk zwaarder lijken.
Comment
-
F1 wordt hier precies toch wel wat "onderschat".
Die bochtensnelheden kunnen wij ons gewoon niet inbeelden hoe snel dat gaat.
Daar moet ge volgens mij evenveel balls voor hebben als voor rally.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVolgens mij is dit de zwaarste autosport:
Einde discussie ... ;- )
Comment
Comment