Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
rally's en rallysprints
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaZoals?
-veiligheid op de top van de Monteberg;
-het gebruik en zelfs gebrek aan gele vlaggen;
-onbeschoftheid van sommige marshalls;
-het laten staan van andere rallywagens op zeer gevaarlijke plaatsen;
-gebrekkige communicatie tss. diverse leden van de organisatie;
-gebrek aan respect van de organisatie naar de piloten toe;
-verschillende kleine zaken die mij als toeschouwer irriteerden
Comment
-
In sommige gevallen heb je wel gelijk, maar de veiligheid van de rally wordt grootendeels bepaald door de toeschouwer. Je mag nog zoveel linten spannen zoals je wil. Er zullen altijd mensen voor het lint staan.
De security mag ook heel wat verdragen en dan zijn er bij sommigen idd de stoppen doorslaan.
Enja het geval van de gele vlaggen kan ik niet over oordelen. toen de corolla tegen de paal was gereden werd er toch meteen vanaf de start geel gevlagd.
Ik denk dat de mensen gewoon minder en minder kunnen verdragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_GodfatherIk ben op zondag geweest en idd. het viel allemaal best mee met de linten. Wel een paar zware fouten gezien van de organisatie.
@Stevy: "Verboden zones moeten door linten afgesloten worden, anders is het geen zone,dus ook aan de baan en niet enkel waar het publiek moet komen te staan" luidt het volgens de Belgische wetgeving. Zou moeten aangeast worden eigelijk. Het doorkruisen van die zones is niet echt noodzakelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexeniemand die op een ander punt stond dan de start? en zijn bevindingen?
Dranouter kon je met moeite binnen en buiten rijden, op de andere plaatsen was het heel goed te doen kwa publiek. Gelukkig had ik dit jaar ervoor gekozen om niet naar de startplaats te gaan. Op gebied van spektakel was het maar een mager beestje. Voorkomen dat je in een van de vele grachten terecht komt zal bij vele deelnemers wel meegespeeld hebben. Desondanks ging de 17 tijdens de verkenningen er af. Uitsluiting en schorsing voor 2 wedstrijden aan zijn broek. Verder ook weer de stoot van de wedstrijd meegemaakt. Stond op de kruising waar ze richting FF gingen. Tijdens de verkenningen vergat nummer 29 om eerst een rondje te rijden en reed rechtstreeks naar de FF. Daarna merkte hij dat op en besloot om rechtsomkeer, tegen het verkeer in , terug te keren. Gelukkig grepen de mensen van de veiligheid tijdig op de gepaste manier in en konden zo erger voorkomen. Uitsluiting van deelname was hier zeker op zijn plaats.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaIK
Dranouter kon je met moeite binnen en buiten rijden, op de andere plaatsen was het heel goed te doen kwa publiek. Gelukkig had ik dit jaar ervoor gekozen om niet naar de startplaats te gaan. Op gebied van spektakel was het maar een mager beestje. Voorkomen dat je in een van de vele grachten terecht komt zal bij vele deelnemers wel meegespeeld hebben. Desondanks ging de 17 tijdens de verkenningen er af. Uitsluiting en schorsing voor 2 wedstrijden aan zijn broek. Verder ook weer de stoot van de wedstrijd meegemaakt. Stond op de kruising waar ze richting FF gingen. Tijdens de verkenningen vergat nummer 29 om eerst een rondje te rijden en reed rechtstreeks naar de FF. Daarna merkte hij dat op en besloot om rechtsomkeer, tegen het verkeer in , terug te keren. Gelukkig grepen de mensen van de veiligheid tijdig op de gepaste manier in en konden zo erger voorkomen. Uitsluiting van deelname was hier zeker op zijn plaats.
Ik stond aan de start, was qua spektakel idd maar magertjes. Ieder jaar verminderd en verminderd het spektakel. Heb al veel foto's gezien van op andere punten en daar was er blijkbaar wel veel spektakel.
Volgend jaar ga ik zeker aan de visput gaan kijken. Daar is zeker wel wat te beleven. Staat er al ergens videobeelden op het net?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexenlol, inderdaad gevaarlijk. Niet goed voorbereid door de piloot en co zeker, of mss de zenuwen.
Ik stond aan de start, was qua spektakel idd maar magertjes. Ieder jaar verminderd en verminderd het spektakel. Heb al veel foto's gezien van op andere punten en daar was er blijkbaar wel veel spektakel.
Volgend jaar ga ik zeker aan de visput gaan kijken. Daar is zeker wel wat te beleven. Staat er al ergens videobeelden op het net?
Ook geen handrem en dat vond hij toch wel het ergste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alexeniemand die op een ander punt stond dan de start? en zijn bevindingen?
*Reeks 1 aan de visput;
*Reeks 2 aan rechts-links tss de huizen;
*Reeks 3 aan de splitsing op de top van de Monteberg;
*Reeks 4 bij het verlaten van de Monteberg in een waaier voor een haakse linkse.
Ge had wel weinig tijd om uw verplaatsingen te doen tss. de reeksen maar het is toch telkens tijdig gelukt. Elke plaats waar we stonden was toch wel vrij spektaculait, het laatste was ietsje minder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AtenzaDan was er ook nog een zekere Didier, die na de 2de verkenning aan de FF toekwam met de vermelding dat hij geen remmen meer had.
Ook geen handrem en dat vond hij toch wel het ergste.
Geen remmen, net als vorig jaar. Toen ging de handrem ook niet.
Hopelijk heeft hij spektakel genoeg kunnen leveren, heb al enkele foto's gezien en dat was niet mis.
Zijn er al ergens videobeelden? Shakedown, ....???
Comment
-
Tussen het in gang steken van de camera en het duwen op 'record' moet je enkele seconden laten, zoniet begint hij niet op te nemen. En dat was dus gebeurd, vandaar dat er niets op staat. Zondag is het daardoor ook mislukt en in Komen ging het ook niet, nu weten we waaraan het ligt en het zou niet meer mogen gebeuren.
Dit jaar zal hij wel nog eens bij Didier zitten.
Comment
-
Comment
-
-
-
-
Comment