Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
rally's en rallysprints
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDa's dezelfde Verschueren van't eerste filmke. Voor 't zelfde geld was hij eraan. Remvloeistof die kookt zeker? Hij is toch nog veel afgeremd.
Autosport is veiliger dan wielrennen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenEraan?? Niet overdrijven hé
Autosport is veiliger dan wielrennen.
En beter voor het milieu ! Die vuilaards met hun zwerfafval.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenDa's dezelfde Verschueren van't eerste filmke. Voor 't zelfde geld was hij eraan. Remvloeistof die kookt zeker? Hij is toch nog veel afgeremd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHeb het ook al gehad op het circuit, een luchtbel in de olie en full speed het grind in.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenEn beter voor het milieu ! Die vuilaards met hun zwerfafval.
Een dikke grote container vol. Op sommige plaatsen kom je met 5 vuilzakken niet toe.
Mensen laten gewoon alles vallen, doen zelfs niet meer de moeite om zich 5 meter te verplaatsen om het in een vuilbak te werpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenEraan?? Niet overdrijven hé
Autosport is veiliger dan wielrennen.
Ik weet best wel dat rally enorm veel veiliger gemaakt is en ben ook geen vragende partij om daar nog een schepje bovenop te doen in onze huidige veiligheidsobsessie.
Weet niet hoeveel verschil die 'Hans' maakt, ik dacht veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk BerichtenIs dat overdreven? Hij had de sjans van nog te kunnen vertragen tot 70 of zo maar 100 zou al een ander verhaal zijn en hij kwam van wat, 200?
Ik weet best wel dat rally enorm veel veiliger gemaakt is en ben ook geen vragende partij om daar nog een schepje bovenop te doen in onze huidige veiligheidsobsessie.
Weet niet hoeveel verschil die 'Hans' maakt, ik dacht veel.
Een Hans is om het hoofd van de piloot/co vaster te zetten zodat bij eventueel zo'n incident de beweging van het hoofd te beperken en zo verwondingen te voorkomen aan nek/hoofd.
Een fietser die in de bergen tegen 70 of sneller gaat dalen en met zijn fiets met bandjes van 1 cm op en dan van de baan gaat, met zijn strak pakje aan van een paar millimeter dik en tegen de grond gaat schuiven gaat veeeeellll meer verwondingen hebben dan een rallypiloot in dezelfde situatie.
Comment
-
Tgevaarlijkste zijn interne bloedingen na zo'n snelle stilstand. Van 100-0 is nog redelijk veilig, maar vanaf rond de 150 is het redelijk gevaarlijk imo.
Ik ben in wedstrijd al eens van 130-0 gegaan in een paar meter en da is toch al ne redelijke patat. Ik was blij dat ik toen een HANS droeg.
Comment
Comment