Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rally's en rallysprints

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
    Serieus?
    Ben altijd serieus.

Comment

• Op ±11'20 nog z'n moment waarop je ziet hoe het ook mis kan gaan.
      Recht stuk is ± 1,45km lang, de toppers zitten daar dan ook tegen hun begrenzer aan het rijden en dan....

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Da's dezelfde Verschueren van't eerste filmke. Voor 't zelfde geld was hij eraan. Remvloeistof die kookt zeker? Hij is toch nog veel afgeremd.
        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Da's dezelfde Verschueren van't eerste filmke. Voor 't zelfde geld was hij eraan. Remvloeistof die kookt zeker? Hij is toch nog veel afgeremd.
          Eraan?? Niet overdrijven hé

Autosport is veiliger dan wielrennen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

En beter voor het milieu ! Die vuilaards met hun zwerfafval.

Comment

Da's dezelfde Verschueren van't eerste filmke. Voor 't zelfde geld was hij eraan. Remvloeistof die kookt zeker? Hij is toch nog veel afgeremd.
              Heb het ook al gehad op het circuit, een luchtbel in de olie en full speed het grind in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                Heb het ook al gehad op het circuit, een luchtbel in de olie en full speed het grind in.
                In dit geval stenen en modder van het onverhard tussen de schijven en dan blijft er weinig rem over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                  En beter voor het milieu ! Die vuilaards met hun zwerfafval.
                  Jij wilt niet weten wat voor een hoop afval we na zo'n rally verzamelen?
                  Een dikke grote container vol. Op sommige plaatsen kom je met 5 vuilzakken niet toe.
                  Mensen laten gewoon alles vallen, doen zelfs niet meer de moeite om zich 5 meter te verplaatsen om het in een vuilbak te werpen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

Is dat overdreven? Hij had de sjans van nog te kunnen vertragen tot 70 of zo maar 100 zou al een ander verhaal zijn en hij kwam van wat, 200?
                    Ik weet best wel dat rally enorm veel veiliger gemaakt is en ben ook geen vragende partij om daar nog een schepje bovenop te doen in onze huidige veiligheidsobsessie.
                    Weet niet hoeveel verschil die 'Hans' maakt, ik dacht veel.
                    30 jaar Mr Yuge!

Comment

Is dat overdreven? Hij had de sjans van nog te kunnen vertragen tot 70 of zo maar 100 zou al een ander verhaal zijn en hij kwam van wat, 200?
                      Ik weet best wel dat rally enorm veel veiliger gemaakt is en ben ook geen vragende partij om daar nog een schepje bovenop te doen in onze huidige veiligheidsobsessie.
                      Weet niet hoeveel verschil die 'Hans' maakt, ik dacht veel.
                      Elke rallywagen heeft een rolkooi en andere veiligheidsvoorzieningen waar je heel wat mee kan opvangen.
                      Een Hans is om het hoofd van de piloot/co vaster te zetten zodat bij eventueel zo'n incident de beweging van het hoofd te beperken en zo verwondingen te voorkomen aan nek/hoofd.

Een fietser die in de bergen tegen 70 of sneller gaat dalen en met zijn fiets met bandjes van 1 cm op en dan van de baan gaat, met zijn strak pakje aan van een paar millimeter dik en tegen de grond gaat schuiven gaat veeeeellll meer verwondingen hebben dan een rallypiloot in dezelfde situatie.

Comment

• Tgevaarlijkste zijn interne bloedingen na zo'n snelle stilstand. Van 100-0 is nog redelijk veilig, maar vanaf rond de 150 is het redelijk gevaarlijk imo.
                        Ik ben in wedstrijd al eens van 130-0 gegaan in een paar meter en da is toch al ne redelijke patat. Ik was blij dat ik toen een HANS droeg.

Comment

Working...
                        X