Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Ben smorgens zo vroeg opgestaan voor niks eigenlijk Na de opgave van Bob ben ik terug thuis gereden. Al een geluk dat het niet betalend was dus
zondag de rallysprint van moorslede. Mooi deelnemersveld, bodson, debackere, lietaert, vereyd, ... veel geweld voor een top 10 plaats.
Alsook de dit jaar nieuw ingevoerde spektakelprijs met tal van kanidaten.
Helaas kan ik niet aanwezig zijn door buitenlandse stage. Wie van het forum gaat er wel, en wie kan er beeldmateriaal voorzien? Er doen enkele vrienden en kennissen mee van mij die wel de moeite zijn om te zien.
Ik vond er eerlijk gezegd niet veel aan. Ben smorgens zo vroeg opgestaan voor niks eigenlijk Na de opgave van Bob ben ik terug thuis gereden. Al een geluk dat het niet betalend was dus
amaai niet veel aan?
Ik heb toch het betere glijwerk gezien zulle. En schone wagens aan de start.
Tsjoen dan toch met een S2000. Wel jammer dat we nu die schitterende Focus niet meer te zien krijgen, maar misschien is het wel beter voor de wedstrijden.
Viervoudig Belgisch rallykampioen Pieter Tsjoen zal dit jaar dan toch deelnemen aan enkele wedstrijden van het Belgische kampioenschap. Tsjoen besliste deze week om zijn Ford Focus WRC te verkopen en een Super 2000 aan te kopen. Mogelijk start hij op 6 en 7 april in de TAC Rally in Tielt, de tweede manche van het BK.
Tsjoen: “We hebben onlangs een Fiat Super 2000 getest in Genua en hebben nadien de Abarthfabriek in Turijn bezocht. Na de test hebben we de beslissing genomen om de Ford Focus WRC te verkopen en een Super 2000 aan te kopen. Alleen staat het nog niet vast welke wagen we zullen aankopen. Fiat en Peugeot zijn beiden nog in de running. Veel hangt af van wanneer we over de wagen kunnen beschikken. We zoeken nu tuners die ons een Fiat kunnen verhuren voor de Rally van Tielt. Onze eigen Fiat zou er dan komen begin juni. Maar stel dat Peugeot ons volgende week een Peugeot 207 kan leveren, dan kopen we een Peugeot. Veel verschil is er niet tussen beide wagens. Voor mij zal het sowieso aanpassen worden. De overstap van een WRC naar een Super 2000 is niet eenvoudig, het vergt een totaal andere rijstijl.”
“Bedoeling is om met de nieuwe wagen een gemengd Belgisch en internationaal programma te rijden. In België staan voorlopig de TAC Rally in Tielt, de Rally de Wallonie en de Belgium Ypres Rally op het programma. Internationaal zullen we enkele wedstrijden van het IRC-kampioenschap afwerken, maar enkel asfaltwedstrijden omdat het dit jaar logistiek onhaalbaar zal zijn om de wagen zowel voor asfalt als voor onverhard klaar te krijgen.”
De openingswedstrijd van het BK, de Ardenne Bleue-East Belgian Rally, die begin maart gewonnen werd door Larry Cols, miste Tsjoen. Toen waren zijn plannen in België nog weinig concreet en leek hij met zijn WRC vooral op Frankrijk te mikken.
Mooie voorbeschouwing van de rallysprint van moorslede te vinden op de site van shakedown.
wie van het forum gater?
Tis AWforummeeting!Ik woon op een paar straten van de industriezone in Moisléé platse waar ze passeeren komt renaud verreydt nu af? (of hoe heet diene tiep)
ik zit zondag heel de dag op de service bij hanssens & vandenbulcke. (e21 en e30)
hopelijk valt er niet té veel regen
maar het belooft weer spektakel te zijn vooral van de achtertrekkers dan weer
BMW E10 1600ti 1967
BMW E10 2002tii 1973
BMW E30 325i sedan 1986
BMW E36 318is cabrio 1995
BMW E36 320i cabrio 1994
BMW E91 318d touring 2006
MB Sprinter 316cdi 2,7l 2003
ik zit zondag heel de dag op de service bij hanssens & vandenbulcke. (e21 en e30)
hopelijk valt er niet té veel regen
maar het belooft weer spektakel te zijn vooral van de achtertrekkers dan weer
Hanssens en Vandenbulcke... hmm... ben je zeker dat die MOGEN starten?
Comment