Op een CSL-versie van de M3 moeten we nog even wachten, maar inmiddels is er al wel een smakelijk opwarmertje: de M3 voor de American Le Mans Series (ALMS).
De letterlijk en figuurlijk gevleugelde M3 heeft de beschikking over een V8 van 485 pk, 65 pk meer dan de productie-M3. Het maximumkoppel stijgt van 400 naar 500 Nm. Veel belangrijker is echter de gewichtsreductie: waar de gewone coupé 1555 kilogram in de schaal legt, weegt de raceversie dankzij een intensief trainingsregime bij de Motorsport-afdeling 1150 kilogram.
De ingenieurs hebben deze gewichtsreductie bewerkstelligd door intensief gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic. De super-M3 komt zeker niet in een gespreid bedje terecht: de auto moet het opnemen tegen een deelnemersveld bestaande uit kampioen Ferrari, Aston Martin, Corvette, Dodge, Ford, Panoz en Porsche. BMW heeft een succesvolle historie in de ALMS-series. Het merk behaalde vijftien titels, negen in de GT2-klasse en zes in de LMP1-klasse.
De letterlijk en figuurlijk gevleugelde M3 heeft de beschikking over een V8 van 485 pk, 65 pk meer dan de productie-M3. Het maximumkoppel stijgt van 400 naar 500 Nm. Veel belangrijker is echter de gewichtsreductie: waar de gewone coupé 1555 kilogram in de schaal legt, weegt de raceversie dankzij een intensief trainingsregime bij de Motorsport-afdeling 1150 kilogram.
De ingenieurs hebben deze gewichtsreductie bewerkstelligd door intensief gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic. De super-M3 komt zeker niet in een gespreid bedje terecht: de auto moet het opnemen tegen een deelnemersveld bestaande uit kampioen Ferrari, Aston Martin, Corvette, Dodge, Ford, Panoz en Porsche. BMW heeft een succesvolle historie in de ALMS-series. Het merk behaalde vijftien titels, negen in de GT2-klasse en zes in de LMP1-klasse.
Comment