Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belcar 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Belcar 2006

    Zowat het belangrijkste Belgische kampioenschap, dus snap ik niet echt waarom er nog geen topic over was.

    Ik zal beginnen met dit:
    Marc Goossens maakt niet langer deel uit van het SRT-team. De renstal van Patrick Selleslagh zet Belcar-kampioen Goossens aan de kant voor het Nederlandse duo Bleekemolen-Hart.

    Er is geen plaats meer voor Goossens bij het Selleslagh Racing Team. Goossens, die in 2005 SRT aan de algemene GT-titel én aan de zege in de 24 Uren van Zolder hielp, moet wijken voor de komst van Jeroen Bleekemolen, die dit seizoen bij SRT team gaat vormen met David Hart. Goossens reageert bijzonder verontwaardigd op de gang van zaken.

    Goossens: “Ik ben verontwaardigd te horen dat ik de algemene Belcar-titel alsook de Driver Challenge-titel niet mag verdedigen in de SRT Corvette C5-R. Vooral na de 11 pole posities, 5 overwinningen en na het harde werk met de technische staff de voorbije twee jaren, is deze beslissing een absolute teleurstelling. Helaas zien we hier nogmaals het bewijs dat respect en waardering ondergeschikt zijn aan het financiële!"
    "Bij deze wil ik dan ook mijn partners van de afgelopen twee seizoenen, CPL Trans, Mediagroep Van Dyck, PFG, Michelin, Ambi Pur Car en Williams Shaving, alsook mijn ploegmaten bedanken voor hun vertrouwen en steun.�

    Of Goossens nog ergens een competitieve zit vindt voor de Belcar 2006, valt af te wachten. In ieder geval heeft Goossens sinds kort een voet aan de grond in NASCAR, waar hij in de loop van 2006 twee races gaat afwerken in de Busch Series met Robert Yates Racing.

    bron:pitstop.tv
    BMW = Freude Am Fahren

  • #2
    Raar: vroeger was er al vermeld dat Goossens geen tijd meer hebben voor Belcar omdat hij in de Busch Series gaat meedoen. En nu zegt hij dat hij gedumpt is?

    Mja, met zijn staat van dienst zal hij wel een zitje vinden.

    Comment


    • #3
      Mja, het is erg jammer dat Marc uit de Belcar verdwijnt(?). Bleekemolen is echter wel een schitterende vervanger, maar toch vind ik (en ik niet alleen...) dat SRT veel van zijn succes aan Goossens te danken heeft.

      Voorlopige deelnemerslijst (kopie van de lijst van depaddock.be)

      Overzicht:
      klasse 1
      Russell Racing - Porsche 997 Biturbo PSI (2)
      AD Sport - Jawaddeman -Porsche 996 Biturbo (4)
      JMT => Porsche Biturbo PSI 2003 (Marc Cole?), 5 wedstrijden 5 (5)
      JMT => Porsche Biturbo jaar (Mezzario) ? 3 wedstijden (5)
      PSI => Minimaal 2 wagens waarvan een Porsche Biturbo. (5)
      SRT => C5R - J Bleekemolen / D Hart, (5,7)
      GLPK =>C5R - Kumpen / Longin (5, 13)
      Autosportcentrum.nl => Marcos Mantis Evo (2)
      Stealth B6 => Van Moerkerke/Hillebrand (10)

      klasse 2
      Carlier - BMW E46 GTR met V8 (2)
      H&M Racing => Porsche 996 - Jeuris/Vetters (8 )
      KS Motorsport => BMW M3 Silhouette - Essers/ ? (4)
      Van Herck => Mazda RX7 - v.Herck / ? (2, 3)
      Rudolph Racing => Dodge Viper SRT10 - Grouwels/Grouwels (9)

      klasse 3
      GS Motorsport - Philippe Broodcooren / Michel de Coster (3)
      First Motorsport - Porsche GT3 cup Jamers/Rompuy(4, 8 )
      First Motorsport - Porsche GT3 cup (1)
      Van Hover / Vamo - Porsche GT3 cup (2)
      Ferrari 360 => Calum Lockie / Bo McCormick (11)
      NGT Racing => ?/? (12)

      Nog niet bekend in welke klasse
      Daikin Racing - wagen n.n.b. (1)
      RS Racing - wagen n.n.b. (1)
      Coast Racing - wagen n.n.b. (1)
      Moore => Mogelijk twee wedstrijden (6)
      G&A => De Keersmaeker, wagen onbekend (8 )
      MSE => BMW M3 Coupé - Beckers (8 )

      Overzicht bronvermelding
      1 = press release team
      2 = website van het team
      3 = newsletter van het team
      4 = coureur himself/herself
      5 = Belcar Short news
      6 = medewerker van het team
      7 = pitstoptv.be
      8 = racingworld.be
      9 = autosport.be
      10 = lmsr.net
      11 = racecar.co.uk
      12 = maibox Corvetteboy
      13 = dsc.com

      Comment


      • #4
        en dan zijn er nog de roddels natuurlijk

        - Kuismanen zou ook met een Corvette C5R komen
        - Wieth Racing zoekt piloten voor een Ferrari 550 M voor de Belcar
        - Mühnler Motorsport zou een Aston Martin DBRS9 willen inzetten in 2006
        - Ook een Nederlands team met een AM DBRS9 zou komen meecrossen in combinatie met de FIA GT3
        - AD Sport is aan het werken aan een Boxster/Cayman. Misschien voor de Belcar ?
        - een Brits team met een Trident Iceni diesel zou enkele wedstrijden komen meerijden, in combinatie met de Britcar

        Oh ja, de kalender voor 2006 :

        KALENDER MEDIAGROEP VAN DYCK BELCAR ORIGINAL

        DONDERDAG 30/03/2006 BELCAR SHAKEDOWN SPA FRANCORCHAMPS
        TESTDAG VOOR ALLE BELCARKAMPIOENSCHAPPEN
        DONDERDAG 06/04/2006 BELCAR LAUNCH CIRCUIT ZOLDER
        TESTDAG VOOR ALLE BELCARKAMPIOENSCHAPPEN
        ZONDAG 09/04/2006 BELCAR FIRST RACE - SPA FRANCORCHAMPS
        ZONDAG 21/05/2006 BELCAR HOME RACE - CIRCUIT ZOLDER
        DONDERDAG 29/06/2006 BELCAR MID SUMMER RACE - CIRCUIT ZOLDER
        ZONDAG 23/07/2006 BELCAR HOLIDAY RACE - EUROSPEEDWAY LAUSITZ
        ZATERDAG 26/08/2006 EUPHONY 24 UREN VAN ZOLDER
        ZONDAG 08/10/2006 RACING FESTIVAL - SPA FRANCORCHAMPS
        ZONDAG 22/10/2006 BELCAR LAST RACE - CIRCUIT ZOLDER

        K ben trouwens ook eens benieuwd welke tijden er gaan gereden worden op het "nieuwe" Zolder...

        Comment


        • #5
          Chris Matteus (reed in de Audi TT), was ook van plan om een DBRS9 te kopen. Sterker nog, hij heeft de aankoop op het allerlaatste moment moeten afzeggen. Hij was al bij Prodrive om de handtekening te zetten, maar moest daar met spijt in het hart melden dat de koop niet doorgaat.

          Reden: de AM kwam normaal in klasse 2 terecht, wat ook de bedoeling was van Matteus. Die klasse biedt heel veel vrijheden qua aerodynamische eenheden ea. MAAR, voor Cupwagens zoals de DBRS9 is er een uitzondering: die moeten in cupconfiguratie blijven. Anders komen ze in klasse 1 terecht, waar ze nooit zullen meekunnen met de biturbo's, de Corvettes, eventuele Vipers...

          Nu gaat hij op zoek naar een zitje bij een ander team.

          bron: pitstop.tv

          Comment


          • #6
            Allé, al minstens 2 Ferrari's in de Belcar 2006

            Comment


            • #7
              Hoe weet je dat?
              BMW = Freude Am Fahren

              Comment


              • #8
                Er heeft vorig jaar al een 360 meegereden en die zou (ja zou, dus nog niet zeker, maar 1 bron) ook dit jaar meedoen.

                Ook Nico Wieth zou zijn 550 Maranello willen inschrijven in de Belcar (weeral zou).

                Dus nog niets zeker.

                Ik vraag me af waarmee het Daikin team dit jaar gaat afkomen. Die nieuwe regels hebben heel wat teams aan het twijfelen gebracht.

                Comment


                • #9
                  1 is de Ferrari 360 Challenge van Calum Lockie (die idd vorig jaar al enkele races heeft meegereden), die gaat Britcar en Belcar combineren.

                  Voor nummer 2 is het wachten op het team tot ze het officiëel bekendmaken (en het is niet Wieth )

                  Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                  Ik vraag me af waarmee het Daikin team dit jaar gaat afkomen. Die nieuwe regels hebben heel wat teams aan het twijfelen gebracht.
                  En ik vraag me af of ze wel aan de start gaan komen. Alexandra VdV zou enkel met een "all girls team" aan de start willen komen, en of dat gaat lukken...

                  Wachten tot maart dus
                  Last edited by ; 06/02/2006, 17:43.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
                    1 is de Ferrari 360 Challenge van Calum Lockie (die idd vorig jaar al enkele races heeft meegereden), die gaat Britcar en Belcar combineren.

                    Voor nummer 2 is het wachten op het team tot ze het officiëel bekendmaken (en het is niet Wieth )



                    En ik vraag me af of ze wel aan de start gaan komen. Alexandra VdV zou enkel met een "all girls team" aan de start willen komen, en of dat gaat lukken...

                    Wachten tot maart dus
                    Mmm, wie is dan die 2de potentiele Ferrari?

                    Comment


                    • #11
                      Hmmm, we gaan weer een leuk jaar tegemoet

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                        Mmm, wie is dan die 2de potentiele Ferrari?
                        Nog even geduld...


                        Nog groot nieuws : er komt opnieuw een Mosler in de Belcar
                        -> http://www.racingworld.be/nieuws/3118/

                        Comment


                        • #13
                          Mooi, spijtig wel niet met de Corvette-V8. Dan klinkt die echt lekkerrrrr

                          Comment


                          • #14
                            Gino Kenis neemt dit seizoen inderdaad deel met een Mosler, voorzien van de BMW V-10 motor uit de M5. Wagen zou uitkomen in klasse 2, en zal daar een geduchte concurrent worden voor de titel.

                            Na een aarzelende start begint het deelnemersveld stilaan vorm te krijgen, en het ziet er veelbelovend uit !!

                            Comment


                            • #15
                              Mmm, de teams gaan massaal (alles is relatief) voor de Corvette C5-R.
                              Ben wel eens benieuwd naar de Viper SRT-10.Spijtig dat de nieuwe GTS/R zo lang op zich laat wachten, maarja.
                              Die DBRS9's mogen er ook komen voor mij.Veruit de mooiste wagens.

                              Comment


                              • #16
                                De Astons zullen waarschijnlijk pas in 2007 opduiken in het Belcar kampioenschap. Het is immers de bedoeling om de reglementen van Belcar zo goed als gelijk te trekken met die van de FIA GT. Belcar zou het nationale GT-kampioenschap worden en de BTCS zou dan het touring-kampioenschap moeten worden. Met een slimme kalender waarbij een race iets meer dan 30 dagen voor de 24h van Spa gepland wordt, zou Belcar wel eens een ideale test kunnen worden voor de FIA GT teams.

                                Comment


                                • #17
                                  Wie weet komen er dan tegen 2007 mss ook MC12's en zo aan de start
                                  BMW = Freude Am Fahren

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
                                    Wie weet komen er dan tegen 2007 mss ook MC12's en zo aan de start
                                    Dat lijkt me toch behoorlijk onwaarschijnlijk (spijtig genoeg)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Maar de Belcar heeft dit jaar wel één wagen die de FIA GT niet heeft...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toch altijd gehad: Stealth, Marcos, Porsche Biturbo... allemaal gt-wagens die niet in fiagt rijden.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X