Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belcar 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
    Heb je nog shots van deze Porsche in de grindbak?
    Dat was de eerste ... en nu de rest.

    Chronologisch :






    Comment


    • Bedankt voor de foto's!
      Die Porsche zakt precies wel behoorlijk diep weg in 't grind...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
        Bedankt voor de foto's!
        Die Porsche zakt precies wel behoorlijk diep weg in 't grind...
        Met dat regenweer is het grind meer drijfzand geworden denk ik.

        Comment


        • Ongelooflijk wat sommige mensen allemaal achterlaten in de berm.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
            Ongelooflijk wat sommige mensen allemaal achterlaten in de berm.

            Ik wist dat we daar een foto van moesten nemen.
            't Is allemaal de schuld van die verkeerde sticker op het dak.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door F40fan Bekijk Berichten
              Bedankt voor de foto's!
              Die Porsche zakt precies wel behoorlijk diep weg in 't grind...

              Dat is de bedoeling van een grindbak nou net
              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

              Comment


              • Ze zouden toch op zijn minst een boete voor het achterlaten van zwerfvuil moeten krijgen.

                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Merci menskes voor al die info over, en fotookes van, die Lotussen. Gijle zijt veel te goed voor mji

                  Heb ze dit jaar enkel zien rijden op de eerste race in Francorchamps, en bij New Race is Zolder



                  Die man van de witte Lotus heeft als ik me niet vergis een E46 M3 met Lotuslogo op de nummerplaathouder










                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

                  Comment


                  • Isn't she lovely, isn't she wonderful...


                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

                    Comment


                    • Die van de Sprint Cup:











                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                        Ik wist dat we daar een foto van moesten nemen.
                        't Is allemaal de schuld van die verkeerde sticker op het dak.

                        Comment


                        • Zonder te zeveren, de MExT-Porsche, heeft het al bij al niet slecht gedaan tijdens de 10 Hours of Zolder.

                          Hun 2de plaats op de startgrid, had zeker niemand verwacht.
                          Voor het uitvallen van de wagen reden ze in 2de of 3de positie.
                          Rekening houdend dat de wagen(s) die toen voor hen reden problemen gekregen hebben, had er een overwinning zeker ingezeten.

                          Helaas is autosport nog steeds een mechanische sport en behoorden ze deze keer tot het rijtje van de pechtvogels.

                          btw: Zwoemba, wat was de reden van de opgave? (buiten de verkeerde sticker)

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Helaas is autosport nog steeds een mechanische sport en behoorden ze deze keer tot het rijtje van de pechtvogels.

                            btw: Zwoemba, wat was de reden van de opgave? (buiten de verkeerde sticker)
                            Deze keer? 3 DNF op 7 races vind ik zwaar teleurstellend. De reden van opgave was hoogstwaarschijnlijk een gesprongen oliekabel van de versnellingsbak. In ieder geval iets met de versnellingsbak.

                            Het is vrij frustrerend aangezien we iedere keer zien aan de kwalificatie en de rondetijden dat we kunnen meestrijden om het podium (daarom niet winnen).

                            Voor MExT is het dan misschien wel een nieuwe wagen maar die Porsche heeft er wel al 7 raceseizoen opzitten. Vorige keer (DNF door elektronica) was puur daaraan te wijten.

                            We hebben dit seizoen dan misschien ook wel een race gewonnen, maar eerlijk is eerlijk, dat was grotendeels te danken aan de pech, afwezigheid en tijdstraffen van de concurrentie.

                            Ik kreeg deze ochtend nog mail van een van de coureurs dat de uitval van de 10 uren ook kwam door iemand van het team die zijn werk niet of niet goed gedaan had. Ik zeg je, die zal er niet vanaf komen met sorry te zeggen...

                            't Is gewoon ***** dat je weet dat je veel meer kan maar dat het er nooit echt uitkomt.

                            Race 1) Verkeerde uitlaten => vermogensverlies
                            Race 2) DNF door blokkerende ABS
                            Race 3) Penalty, versnellingsbakproblemen en problemen met een van de coureurs ( Atenza weet wel wie )
                            Race 4) Gewonnen
                            Race 5: Miscommunicatie door kapotte radio en daardoor extra pitstop
                            Race 6) DNF door elektronica
                            Race 7) DNF door versnellingsbak

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten

                              't Is gewoon ***** dat je weet dat je veel meer kan maar dat het er nooit echt uitkomt.

                              Race 1) Verkeerde uitlaten => vermogensverlies
                              Race 2) DNF door blokkerende ABS
                              Race 3) Penalty, versnellingsbakproblemen en problemen met een van de coureurs ( Atenza weet wel wie )
                              Race 4) Gewonnen
                              Race 5: Miscommunicatie door kapotte radio en daardoor extra pitstop
                              Race 6) DNF door elektronica
                              Race 7) DNF door versnellingsbak

                              Moet inderdaad niet plezant zijn om het seizoen in een trend van mineur te moeten eindigen - maar ... uiteindelijk leert het team wel uit de gemaakte fouten en kunnen ze volgend seizoen daardoor sterker aan de start komen.

                              Desondanks de 7 seizoenen is en blijft de Porsche een prachtbak met veel potentieel. Tijd om het er volgend jaar eens ten volle uit te halen. Veel success alvast!

                              Comment


                              • Een positief bericht over de Belcar en voor de belgische autosport:
                                SRO wordt organisator en promotor
                                Stéphane Ratel Organisation (SRO) gaat zo goed als zeker vanaf 2007 de Belcar organiseren en promoten. Circuit Zolder, eigenaar van de Belcar, geeft toe dat de onderhandelingen met SRO ver gevorderd zijn.

                                Het gerucht dat SRO een vinger in de pap krijgt in Zolder, loopt al een tijd. Nu geven de partijen ook openlijk toe dat er onderhandeld wordt. Pascal Witmeur is de man die voor SRO de Belcar zou runnen. Witmeur, de voormalige Mr. Procar, is na een moeilijke periode herrezen en superviseert voor Ratel al een jaar de GT3 in Europa.

                                Witmeur en Zolder hopen alles rond te hebben tegen de Belcar Party op 8 december. Maar er moeten nog een aantal belangrijke dingen geregeld worden vooraleer er handtekeningen komen onder een contract voor 5 jaar, zegt Witmeur in een gesprek met La Dernière Heure.

                                Witmeur: “Ratel is bereid om te investeren, hij mag er in het begin zelfs wat op verliezen, als het later maar opbrengt. Maar we gaan ook niet overdrijven. Circuit Zolder stelt een aantal financiële eisen, ondermeer over de TV-rechten, die toch wat overdreven zijn.”

                                Financieel zijn er nog hindernissen, maar ook het reglement vraagt blijkbaar nog aandacht. Witmeur is geen voorstander van een normtijd voor de Porsche biturbo, die wel gebrideerd wordt, en de SRO-man wil toerwagens en silhouttes weren uit de 24 Uren van Zolder.

                                Witmeur: “De FIA GT3 moet de topklasse worden, de divisie 1, met een technisch reglement dat voor de volle 100% hetzelfde is als het internationale reglement (in het voorlopige reglement voor 2007 zijn enkele vrijheden voorzien nvdr.). Ook de Belcar Specials hebben hun plaats, de auto’s van 2006, zoals de Porsche RSR of biturbo, gebrideerd, maar zonder normtijd. Op die manier kunnen die auto’s met een minder goede rijder het niet halen van een GT3 die goed bestuurd wordt. Vliegende schotels als bvb. de Marcos zijn niet meer toegelaten. Als ik het voor het zeggen krijg, dan gaan de toerwagens en de silhouettes er ook uit voor de 24 uren van Zolder. Ik wil me best engageren om 10 bijkomende deelnemers uit het buitenland aan te trekken om het veld te stofferen, in plaats van het risico te lopen dat een Mégane Silhouette onze Aston Martins, Ferrari’s of Vipers zou kloppen.”

                                Zo te zien wil SRO van de 24 Uren van Zolder dé toprace maken van zijn Europees GT3-kampioenschap. En Circuit Zolder wil met SRO als partner de Belcar een internationaal imago geven.
                                Ik ga akkoord met de mening van Witmeur dat de FIA GT3 de topklasse van de belcar moet worden, iig liever GT3 dan GT2 vanwege het wagenpark.Ik ben benieuwd naar de bekendmaking na of tijdens de belcar party.
                                BMW = Freude Am Fahren

                                Comment


                                • Volgens mij gaan we een leuk seizoen tegemoet!

                                  Comment


                                  • Voor de geïntresseerden is er op pitstop.tv een reportage van MExT Racing in de Belcar Endurance en RS Racing in de Belcar Original.

                                    Inclusief Ferrari rugzakken en benen van Atenza en zo

                                    Zondagnacht is er een herhaling denk ik. En anders zal het wel op internet verschijnen

                                    Comment


                                    • Ik heb het gezien, niet zo speciaal.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Dat is de bedoeling van een grindbak nou net


                                        Te diep is wel riskant hé, kans op een tripped roll-over.
                                        A Twist of the Wrist

                                        Comment


                                        • Hoe worden de klasses van de Belcar eigenlijk ingedeeld?
                                          Is dat op slagvolume?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X