Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zonder te zeveren, de MExT-Porsche, heeft het al bij al niet slecht gedaan tijdens de 10 Hours of Zolder.
Hun 2de plaats op de startgrid, had zeker niemand verwacht.
Voor het uitvallen van de wagen reden ze in 2de of 3de positie.
Rekening houdend dat de wagen(s) die toen voor hen reden problemen gekregen hebben, had er een overwinning zeker ingezeten.
Helaas is autosport nog steeds een mechanische sport en behoorden ze deze keer tot het rijtje van de pechtvogels.
btw: Zwoemba, wat was de reden van de opgave? (buiten de verkeerde sticker)
Helaas is autosport nog steeds een mechanische sport en behoorden ze deze keer tot het rijtje van de pechtvogels.
btw: Zwoemba, wat was de reden van de opgave? (buiten de verkeerde sticker)
Deze keer? 3 DNF op 7 races vind ik zwaar teleurstellend. De reden van opgave was hoogstwaarschijnlijk een gesprongen oliekabel van de versnellingsbak. In ieder geval iets met de versnellingsbak.
Het is vrij frustrerend aangezien we iedere keer zien aan de kwalificatie en de rondetijden dat we kunnen meestrijden om het podium (daarom niet winnen).
Voor MExT is het dan misschien wel een nieuwe wagen maar die Porsche heeft er wel al 7 raceseizoen opzitten. Vorige keer (DNF door elektronica) was puur daaraan te wijten.
We hebben dit seizoen dan misschien ook wel een race gewonnen, maar eerlijk is eerlijk, dat was grotendeels te danken aan de pech, afwezigheid en tijdstraffen van de concurrentie.
Ik kreeg deze ochtend nog mail van een van de coureurs dat de uitval van de 10 uren ook kwam door iemand van het team die zijn werk niet of niet goed gedaan had. Ik zeg je, die zal er niet vanaf komen met sorry te zeggen...
't Is gewoon ***** dat je weet dat je veel meer kan maar dat het er nooit echt uitkomt.
Race 1) Verkeerde uitlaten => vermogensverlies
Race 2) DNF door blokkerende ABS
Race 3) Penalty, versnellingsbakproblemen en problemen met een van de coureurs ( Atenza weet wel wie )
Race 4) Gewonnen
Race 5: Miscommunicatie door kapotte radio en daardoor extra pitstop
Race 6) DNF door elektronica
Race 7) DNF door versnellingsbak
't Is gewoon ***** dat je weet dat je veel meer kan maar dat het er nooit echt uitkomt.
Race 1) Verkeerde uitlaten => vermogensverlies
Race 2) DNF door blokkerende ABS
Race 3) Penalty, versnellingsbakproblemen en problemen met een van de coureurs ( Atenza weet wel wie )
Race 4) Gewonnen
Race 5: Miscommunicatie door kapotte radio en daardoor extra pitstop
Race 6) DNF door elektronica
Race 7) DNF door versnellingsbak
Moet inderdaad niet plezant zijn om het seizoen in een trend van mineur te moeten eindigen - maar ... uiteindelijk leert het team wel uit de gemaakte fouten en kunnen ze volgend seizoen daardoor sterker aan de start komen.
Desondanks de 7 seizoenen is en blijft de Porsche een prachtbak met veel potentieel. Tijd om het er volgend jaar eens ten volle uit te halen. Veel success alvast!
Het gerucht dat SRO een vinger in de pap krijgt in Zolder, loopt al een tijd. Nu geven de partijen ook openlijk toe dat er onderhandeld wordt. Pascal Witmeur is de man die voor SRO de Belcar zou runnen. Witmeur, de voormalige Mr. Procar, is na een moeilijke periode herrezen en superviseert voor Ratel al een jaar de GT3 in Europa.
Witmeur en Zolder hopen alles rond te hebben tegen de Belcar Party op 8 december. Maar er moeten nog een aantal belangrijke dingen geregeld worden vooraleer er handtekeningen komen onder een contract voor 5 jaar, zegt Witmeur in een gesprek met La Dernière Heure.
Witmeur: “Ratel is bereid om te investeren, hij mag er in het begin zelfs wat op verliezen, als het later maar opbrengt. Maar we gaan ook niet overdrijven. Circuit Zolder stelt een aantal financiële eisen, ondermeer over de TV-rechten, die toch wat overdreven zijn.”
Financieel zijn er nog hindernissen, maar ook het reglement vraagt blijkbaar nog aandacht. Witmeur is geen voorstander van een normtijd voor de Porsche biturbo, die wel gebrideerd wordt, en de SRO-man wil toerwagens en silhouttes weren uit de 24 Uren van Zolder.
Ik ga akkoord met de mening van Witmeur dat de FIA GT3 de topklasse van de belcar moet worden, iig liever GT3 dan GT2 vanwege het wagenpark.Ik ben benieuwd naar de bekendmaking na of tijdens de belcar party.
Comment