Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belcar 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
    Ja, lijkt me wel de moeite al zelf ik zelf niet gaan (examens)

Heb ondertussen al foto's van de Porsche met belettering maar mag ze pas vrijdag plaatsen ( dan wordt de wagen ook voorgesteld voor de sponsors )

FF wachten dus
    Nu!

Comment

• Een Carrera GT in de Belcar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
        Wow

Weet iemand iets meer over die Gillet Vertigo dat daar achter staat? Doet die ook mee aan de Belcar?

Comment

• Dat is de Vertigo van MRS Team Leuven, ze hebben vorig jaar enkele wedstrijden meegereden in de Belcar. Dit jaar gaan ze echter in de Dutch Supercar Challenge meerijden wegens een te zwaar technisch reglement in de Belcar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peterke
            Dat is de Vertigo van MRS Team Leuven, ze hebben vorig jaar enkele wedstrijden meegereden in de Belcar. Dit jaar gaan ze echter in de Dutch Supercar Challenge meerijden wegens een te zwaar technisch reglement in de Belcar.
            Ah, de manne van MRS, ik vermoedde het al. Jammer dat ze dit jaar niet meerijden.

Comment

• Foto's van de voorstelling gisteren in Garage RS Motors in Ingelmunster

Meer op de uitermatige prachtige unieke wondermooie website http://www.mext-racing.be

Comment

• Moh, MExT, da's nog een klant van mij geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                  Moh, MExT, da's nog een klant van mij geweest.
                  En wat doet gta dan precies als ik vragen mag?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
                    En wat doet gta dan precies als ik vragen mag?
                    gTa is zo een nieuwe belg die voor het rood licht in brussel je ruit komt wassen voor 2 €.
                    A Twist of the Wrist

Comment

• Zalige Porsche!

Comment

• Inderdaad Mooie livery. Ik kijk ernaar uit om die aan het werk te zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                          Inderdaad Mooie livery. Ik kijk ernaar uit om die aan het werk te zien.
                          Zoals je al opmerkte is de spoiler langs achter niet zo heel groot hé?

Comment

• Kan te maken hebben met de reglementen van de Belcar Endurance Cup.

Ik las juist dat het een 996 GT3 supercup is, maar met verschillende aanpassingen. Dat kan er ook mee te maken hebben.

Misschien weet Zwoemba hier iets over te vertellen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                              Kan te maken hebben met de reglementen van de Belcar Endurance Cup.

Ik las juist dat het een 996 GT3 supercup is, maar met verschillende aanpassingen. Dat kan er ook mee te maken hebben.

Misschien weet Zwoemba hier iets over te vertellen?
                              In het technisch reglement staat het volgende te lezen:

Oorspronkelijk geplaatst door www.vas.be - Reglement Belcar
                              Achtervleugel

Een achtervleugel mag geplaatst worden; hij mag de originele vervangen maar er niet aan toegevoegd worden.

De volledige vleugeleenheid mag niet het hoogste punt van het koetswerk vormen.
                              Hij mag niet voorbij het meest naar achter gelegen punt van de wagen komen. Elke wijziging of uitbreiding van het koetswerk, met als doel de vleugel meer naar achteren te kunnen plaatsen, is verboden.

De vleugel mag slechts bestaan uit één doorsnede (aerofoil section).
                              Een haakse vluchtboord (gurney) is verplicht, maar er mag geen luchtstroom tussen deze en het vleugeloppervlak zijn. De vluchtboord moet een minimum hoogte van 15 mm boven het vleugelvlak hebben en stevig bevestigd worden, als deze niet integraal deel uitmaakt van de vleugel.

Afmetingen

De vleugel (inclusief eindplaten) moet passen in een volume met maximumafmetingen 450 mm (longitudinaal en horizontaal) x 150 mm (hoogte) x de breedte (transversaal). De totale breedte van de vleugel mag 90% van de totale breedte van de wagen niet overschrijden, met een tolerantie van 16 mm.
                              Hij moet zich 50 mm vóór het meest achterste punt van het koetswerk bevinden.
                              Zijn hoogste punt moet zich 100 mm lager bevinden dan het hoogste punt van het voertuigdak.

Indien de originele wagen voorzien is van een luchtinlaat via het dak, zal deze inlaat niet in rekening gebracht worden om het hoogste punt van het dak te bepalen.
                              De lengte van de vleugel doorsnede koord mag maximum 300 mm zijn

Verticale vleugelsteunen

Maximum lengte 520 mm.
                              Hun oppervlakte moet vlak en parallel zijn aan het verticaal vlak, loodrecht op de longitudinale centerlijn van de wagen.
                              Ze moeten minstens 100 mm verwijderd zijn van de eindplaten en ze moeten gemaakt worden uit metaal (inclusief de bevestiging).
                              De voorste zijde mag afgerond worden( met constante radius).
                              De achterste zijde mag maximaal over 20 mm schuin geslepen worden.

Eindplaten

Hun oppervlakte moet vlak en parallel zijn aan het verticaal vlak, loodrecht op de longitudinale centerlijn van de wagen. Hun dikte moet minimum 10 mm bedragen.
                              De boord moet afgerond worden met een radius van minimum 5 mm.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Marc Goossens heeft een eerste korte test achter de rug in de Marcos LM 600 van het Nederlandse Eurotech Racing, waarmee hij dit jaar deelneemt aan de Belcar. Goossens deelt de Marcos met de Nederlander Danny Van Dongen.
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Op de Euro Racing Show in Brussel heeft SRT zijn Belcar-campagne voor 2006 voorgesteld. De Corvette C5-R van het team uit Merchtem zit in een nieuw jasje en wordt dit seizoen bestuurd door de Nederlanders David Hart en Jeroen Bleekemolen.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                    gTa is zo een nieuwe belg die voor het rood licht in brussel je ruit komt wassen voor 2 €.

*compleet strijk*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                                      In het technisch reglement staat het volgende te lezen:
                                      Mja, dan is de vraag: die maximale breedte van 90% van de breedte van de carrosserie, is dat van de originele wagen of de huidige?

Deze heeft namelijk een RS-kit waardoor hij breder wordt tov de originele cupversie. Als het dan 90% van de breedte van de cupversie valt de vleugel inderdaad klein uit.

Want ik heb nu het gevoel dat die vleugelbreedte minder is dan 90% van de totale breedte van de wagen, maar dat kan ook aan de foto liggen.

Bedankt voor het opzoeken trouwens Atenza!

Comment

• Ik denk van de originele auto, anders is er ook niet echt een einde aan. Als ik nog eens iemand zie van het team zal ik het nog eens vragen Zo klein vind ik die spoiler nu ook weer niet...

Last edited by zwoemba; 26/03/2006, 13:28.

Comment

• Als je'm zo ziet, dan kun je dit inderdaad moeilijk klein noemen...

Comment

Working...
                                          X