Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakte AUTOSPORT-foto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
    Ik trek mijn contrasten inderdaad dikwijls redelijk hoog, dat zal persoonlijke smaak zijn denk ik. Echt veel bewerking gebeurt er wel niet aan de foto's : ze worden getrokken in raw, ingeladen in C1 waar witbalans, helderheid, contrast, levels en scherpte worden nagekeken en indien nodig aangepast. In PS gebeurt enkel nog de verkleining en plaatsen van het watermerk. Af en toe worden de curves nog extra bijgesteld, maar da's uitzonderlijk.

Als je doelde op de foto's van de legends : daar is quasi nix aan gebeurd, kleuren en contrast zijn zo door de lage avondzon die na een dag regen tevoorschijn kwam.

Last but not least : 'k zal wat voorzichtiger zijn met contrast bij te stellen (en we hebben weeral iet geleerd se).
    Ik ben alleszins al blij dat je het goed opneemt, velen kunnen niet tegen opmerkingen over hun foto's Mja die contrasten dat is inderdaad een kwestie van persoonlijk smaak. En veel meer heb ik daar niet aan toe te voegen! Keep up the good work!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Infinity_MC
      Merciekes voor de positieve opmerkingen over onze foto's

Op je eerste vraag welk model is dit weet ik het antwoord ook niet juist, op de belcar site staat dat het een 997 biturbo, tijdens de Belcar masters was deze wagen ingescheven als een 996 GT3-RS en om het helemaal moeilijk te maken staat deze wagen op racingworld.be beschreven als een 996 GT2-R. Wat ik wel weet is dat dit type Porsche enkel door PSI gebouwd wordt en dat er voor het moment 9 in europa rondrijden waarvan 2 in de Belcar.

Als materiaal gebruiken we sinds de 24u van Zolder een Nikon D50 met een 70-200mm objectief ...

Greetings,
      Infinity_MC
      LOL zoals ik dacht zijn die Porsches blijkbaar een "samenraapsel" van verschillende types thx voor je uitleg

ik had eigenlijk verwacht dat jullie er met een zwaardere tele zouden staan maar zo te zien aan de foto's zijn ze getrokken vanuit de fotografenzones en dan heb je wel minder tele nodig natuurlijk... zonder perskaart is een 300mm dikwijls al nipt heb ik ondervonden...

Tot slot nog een vraagje: bewerken jullie je foto's na?

greetz,

F40fan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
        ik had eigenlijk verwacht dat jullie er met een zwaardere tele zouden staan maar zo te zien aan de foto's zijn ze getrokken vanuit de fotografenzones en dan heb je wel minder tele nodig natuurlijk... zonder perskaart is een 300mm dikwijls al nipt heb ik ondervonden...

greetz,

F40fan
        Tja, daar ben je toch mis, een perskaart hebben wij niet en wij staan overal achter de draad zoals andere toeschouwers. Op mij vorige reflexcamera (een analoog toestel) had ik een 28-200mm lens die op vele plaatsen net iets te kort was, net voor de 24u van Zolder ben ik dan overgeschakeld op de nikon D50 met dus de 70-200mm lens wat dus overeenstemt met een 105-300 mm in vergelijking met analoge toestellen (maar dat wist je misschien al). Met deze lens lukt het al veel beter (hoewel er in de toekomst waarschijnlijk nog wel een zwaarder telelens zal bijkomen maar voorlopig moet deze volstaan)

op je 2de vraag: Wij bewerken onze foto's nooit na, af en toe worden ze wel een beetje bijgesneden zoals deze:

Greetzz,
        Infinity_MC

Comment

LOL zoals ik dacht zijn die Porsches blijkbaar een "samenraapsel" van verschillende types thx voor je uitleg

greetz,

F40fan
          Het is eigenlijk een 997 met de ophanging, en motor-versnellingsbakgeheel van hun vroegere 996 biturbo. Wat is het dan?

Idd mooie foto's, maar wat jullie nu allemaal aan het uitkramen zijn over overbewerking is voor mijn chinees.

Comment

Tja, daar ben je toch mis, een perskaart hebben wij niet en wij staan overal achter de draad zoals andere toeschouwers. Op mij vorige reflexcamera (een analoog toestel) had ik een 28-200mm lens die op vele plaatsen net iets te kort was, net voor de 24u van Zolder ben ik dan overgeschakeld op de nikon D50 met dus de 70-200mm lens wat dus overeenstemt met een 105-300 mm in vergelijking met analoge toestellen (maar dat wist je misschien al). Met deze lens lukt het al veel beter (hoewel er in de toekomst waarschijnlijk nog wel een zwaarder telelens zal bijkomen maar voorlopig moet deze volstaan)

op je 2de vraag: Wij bewerken onze foto's nooit na, af en toe worden ze wel een beetje bijgesneden zoals deze:

Greetzz,
            Infinity_MC
            Tiens sommige foto's gaven de indruk vanuit een fotografenzone te zijn getrokken maar als dat niet zo is nog meer respect voor uw foto's, zelf moet ik het ook zonder perskaart stellen en tis niet altijd gemakkelijk foto's maken van achter de draad... ik had precies soms zelfs wat te kort met een 70-300mm (op mijn Canon EOS 20D, die zoals je mss weet een cropfactor van 1,6x heeft... Helaas was deze lens een geleende lens, zelf ik heb ik momenteel het geld nog niet voor een tele ) Maar sommige van de foto's die je hier plaatst zijn wel wat gecropped veronderstel ik? Als je wat cropt moet een 200mm best wat voorstaan, ik heb dan ook geen enkele van mijn foto's die ik hier heb geplaatst gecropped terwijl ik dat gemakkelijk had kunnen doen.

Blij te horen dat er nog mensen zijn die niet nabewerken (hoewel er hier toch al enkele zitten die ook niet nabewerken: Vroem-Vroem, DJ Dirk en ikzelf namelijk)

keep up the good work!

greetz,

F40fan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
              Het is eigenlijk een 997 met de ophanging, en motor-versnellingsbakgeheel van hun vroegere 996 biturbo. Wat is het dan?

Idd mooie foto's, maar wat jullie nu allemaal aan het uitkramen zijn over overbewerking is voor mijn chinees.
              als het een 997 is wat doen die luchtinlaten aan de zijkant daar dan? merkwaardige combinatie alleszins...

Comment

Maar sommige van de foto's die je hier plaatst zijn wel wat gecropped veronderstel ik?

F40fan
                Onze foto's zijn noch bewerkt, noch gecropped buiten de cropfactor van 1,5 van het toestel zelf dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                  RACESHOTS UPDATE 24H ZOLDER

Iets later dan gepland door problemen met ftp maar onze eerste foto's van de race kan je HIER terugvinden.
                  Foto's van de start, eerste uren van de wedstrijd, enkele nachtshots en exclusief de gevolgen van het ongeval van GLPK.

Enkele teaserkes:

More images to follow during the night, but first : PRAGA KAHN !!!
                  Yeah !

Comment

• Vrije Training Zolder 06/10/05

Voor de liefhebbers: de foto's van de mistige donderdagtraining op 06.10.05 in Zolder staan online op onze webstek: http://www.users.skynet.be/autosport/

Hier een paar teaserkes:

Veel plezier en sportieve groetjes,

Infinity & Insanity

C U @ the Race Promotion Night - Saturday 12 November

Comment

Machtige foto, chapeau
                      1982 BMW E28 528i
                      2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Merciekes namens ons beiden

Insanity & Infinity

Comment

• Het album van de Eran Racing Experience op 7 oktober in Zolder is ook klaar.
                          Je kan de foto's zoals steeds vinden op onze homepage

Hier een voorsmaakje:

Greetings,
                          Infinity & Insanity.
                          Last edited by ; 08/11/2005, 22:39.

Comment

• Doen jullie nog iets anders dan bezig zijn met jullie fotos ?

Ik geraak er totaal niet door wegens te weinig tijd, en jullie draaien er elk weekend nog eens een event bij

De eerste vind ik de beste, prachtig licht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                              Doen jullie nog iets anders dan bezig zijn met jullie fotos ?

Ik geraak er totaal niet door wegens te weinig tijd, en jullie draaien er elk weekend nog eens een event bij

De eerste vind ik de beste, prachtig licht
                              lol, we zijn de laatste tijd idd bijna 'fulltime' bezig met onze foto's.
                              Grote 'boosdoener' was het album van de 6 hours de spa, een album van om en bij de 1000 foto's, omdat we steeds trachten zoveel mogelijk auto's aan bod te laten komen en er waren daar +/- 600 verschillende wagens. Hierdoor hebben we vertraging opgelopen met het online plaatsen van de daarop volgende evenementen en trainingen. We zijn nu druk in de weer om deze achterstand terug in te halen.

Greetzzz,
                              Infinity & Insanity

Comment

• Inderdaad... een goede raad aan alle fotografen ... de Spa Six Hours is een prachtig evenement ... veel series, veel afwisseling, mooie auto's, leuke sfeer maar laat uw fototoestel THUIS

Comment

• Jaja alweer een update, we zijn onze achterstand goed aan het inhalen ...

Voor de liefhebbers: het album van de donderdagtraining op 13.10.05 staat online op http://users.skynet.be/autosport/

Hier een voorsmaakje:

Sportieve groetjes,

Infinity & Insanity

C U @ the Race Promotion Night - Saturday 12 November
                                  Last edited by ; 09/11/2005, 20:02.

Comment

• Ik vind deze niet zo goed dan de andere(als ik dat mag zeggen)

De panning-fotos zijn minder scherp en de actie zit er ook minder in dan bij de vroige reeksen

kan het trouwens zijn dat soms bepaalde fotos niet aanklikbaar zijn(na 3 pogingen lukte het wel, wss nog aan het laden)

zijn jullie trouwens een koppel ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                                      Ik vind deze niet zo goed dan de andere(als ik dat mag zeggen)

De panning-fotos zijn minder scherp en de actie zit er ook minder in dan bij de vroige reeksen

kan het trouwens zijn dat soms bepaalde fotos niet aanklikbaar zijn(na 3 pogingen lukte het wel, wss nog aan het laden)

zijn jullie trouwens een koppel ?
                                      Je mag dat zeker zeggen hoor we kunnen wel kritiek verdragen. Nu is het wel zo dat er tijdens deze training zeer weinig auto's aanwezig waren waardoor ze dus ook minder actie was (minder inhaalbewegingen enz) met momenten reden er maar 3 auto's rond.
                                      Over de foto's van de PSI porsche was ik anders wel tevreden.

Daarstraks werkten de foto's hier normaal, maar ik zal het seffe nog eens nakijken.

Maar een koppel zijn we zeker niet we zijn allebei nog op zoek naar de ideale vrouw (dus kandidates kunnen zich steeds aanmelden ), We zijn enkel goede kameraden met dezelfde hobby's en interesses.

PS: die panning foto van die clio heb ik intussen vervangen twas niet echt de bedoeling om deze te posten

Greetzzz,
                                      Infinity_MC
                                      Last edited by ; 09/11/2005, 20:14.

Comment

• 1 misverstand is weeral de wereld uitgeholpen

Naargelang fotos beter worden vind ik dat strengere beoordeling ook moet kunnen. Daar vind ik persoonlijk niks mis mee, integendeel, het helpt je niveau naar omhoog. (tzijn trouwens knappe fotos, zeker zonder zo'n persvestje)

Keep on going zou ik zeggen !

Comment

• 3 november Zolder

Comment

Working...
                                          X