Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf gemaakte AUTOSPORT-foto's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Amateurfotografie in militair kamp Zolder

Wij zijn gisteren eens gaan kijken naar de werken op 'ons thuiscircuit' Zolder en stelden vast dat publieksveiligheid zich vertaalt in hekken, hekken en nog eens hekken.

Net zoals vele andere liefhebbers maken we bij het rondwandelen rond het circuit graag wat fotootjes die we op de website zwieren. Gewoon omdat het plezant is.

Het is een klein beetje Off Topic, maar hier een klein overzichtje van de fotoplaatsjes die verdwenen zijn bij voltooiing van de werken:

De bolderbergbocht -> al hoge hekken sinds de Truck GP vorig jaar:

Door het heraanleggen van de inrit pits aan de Jacky Ickx:

* inrit pits:

* inrit pits - andere beeldhoek:

* de smalle opening in het hek aan de Jacky Ickx:

* het oprijden van de rechte lijn:

Verder ook verdwenen:

Uitrit van de pits (kant kanaal):

Chicane (gat in de draad links van ex-tv torentje):

... en de smalle opening aan de sacramentsheuvel:

Deze plaatjes behoren dus voorgoed tot het verleden...

Ook aan de Villeneuve - waar we vroeger met een fotograaf of tien, vijftien naast elkaar stonden - is het allemaal wat smaller geworden...

Blijft ons de keuze: of een team vinden dat fotografen zoekt zodat we VOOR
    de hekken kunnen staan ... of onze thuisbasis verleggen naar Francorchamps (de meer waarschijnlijke optie).

Het is met pijn in het hart maar we gaan nu eenmaal geen 25 euro betalen voor bv de World Series om de ganse dag als beesten achter een hek te staan.

Hopelijk voor ons (en de talrijke mede-amateur-fotografen) neemt de organisatie van het circuit wat initiatief om hier en daar op plaatsen waar de publieksveiligheid het toelaat 'kijkgaten' te maken - zoals bij de Busstop in Spa.

Infinity & Insanity

Comment

• Jup die hekken vielen met vorig jaar op het einde ook al op. Een spijtige zaak, maar als ze die moeten plaatsen voor de veiligheid...

Comment

• Met andere woorden: er schiet niets over van deftige plaatsen om deftige foto's te maken. Nog een sjans dat ik dan dit jaar in de pit mag, maar kwa andere locaties zal het dus gene vetten worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba
          Met andere woorden: er schiet niets over van deftige plaatsen om deftige foto's te maken. Nog een sjans dat ik dan dit jaar in de pit mag, maar kwa andere locaties zal het dus gene vetten worden

Als 16 jarige blijft het nog altijd moeilijk om tijdens evenementen de pits binnen te mogen, trust me

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy
            Als 16 jarige blijft het nog altijd moeilijk om tijdens evenementen de pits binnen te mogen, trust me
            Hij maakt een website voor 1 van de teams
            1982 BMW E28 528i
            2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

• Foto's van het bezoek aan het GLPK atelier staan nu online op http://brechtdecancq.fotopic.net

Comment

• Tjah, het is inderdaad wel erg voor de amateurs. Mss moeten we maar eens betogen ofzo ?

Comment

• Mooie foto's iedereen! Keep them posted

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem
                    Tjah, het is inderdaad wel erg voor de amateurs. Mss moeten we maar eens betogen ofzo ?
                    count me in

Comment

Met andere woorden: er schiet niets over van deftige plaatsen om deftige foto's te maken. Nog een sjans dat ik dan dit jaar in de pit mag, maar kwa andere locaties zal het dus gene vetten worden

damn, ik was nu net aan het overwegen eens naar Zolder te gaan dit jaar... kzou dus beter niet gaan en me meer op andere circuits proberen toe te leggen.

Comment

Hebben ze de allereerste C6R
                        BMW = Freude Am Fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F40fan
                          damn, ik was nu net aan het overwegen eens naar Zolder te gaan dit jaar... kzou dus beter niet gaan en me meer op andere circuits proberen toe te leggen.
                          Zo lijkt het wel, ja. Een reden temeer om naar Francorchamps en de Eurospeedway te trekken

Comment

Zo lijkt het wel, ja. Een reden temeer om naar Francorchamps en de Eurospeedway te trekken
                            Ik zou dit jaar een paar keer Francorchamps, een keer Le Mans en 1 of 2 keer Nurgburgring willen doen. Als dat zou lukken zou ik al een ZEER tevreden man zijn
                            Maar echt vast ligt er helaas nog niet veel dus we zien wel...

EDIT: btw iedere reden is goed om naar Francorchamps te trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
                              Hebben ze de allereerste C6R
                              Ze hebben chassisnr 001 ja, maar eigenlijk had PSI hun C6R eerst. PSI is dus het team dat het eerst een C6R had. Zij hebben chassisnr 002, het chassis dat de 24u van Le Mans won.

Volgend jaar zijn er 4 C6R's: 2 van het officiële Corvette team, 1 semi-officieel in handen van GLPK en een privé in handen van PSI. Mooi om 2 C6R's in België te hebben

Comment

• ... en dan te weten dat de 2 C6-R's 2006 van Corvette Racing na Le Mans op Europese bodem zouden blijven ...

ps. @ F40fan inderdaad ELKE reden is goed om naar francorchamps te gaan
                                ... daarom gaan we morgen ook maar * Belcar Shakedown * (en we zullen fotootjes meebrengen)

Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insanity
                                  ... en dan te weten dat de 2 C6-R's 2006 van Corvette Racing na Le Mans op Europese bodem zouden blijven ...

... daarom gaan we morgen ook maar * Belcar Shakedown * (en we zullen fotootjes meebrengen)

Greetz
                                  rood: zo hoor ik het graag have fun morgen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insanity
                                    ... en dan te weten dat de 2 C6-R's 2006 van Corvette Racing na Le Mans op Europese bodem zouden blijven ...

Greetz
                                    Laat maar komen!

Comment

• Net als Insanity zal ik morgen ook aanwezig zijn in Spa. Ik zal ook het nodige fotomateriaal meebrengen

Hier alvast een klein persoonlijk kalendertje van waar ik de komende 2 weken naar toe ga op autosport gebied.

- 30 maart / Belcar testday Spa
                                      - 1 April / MX Motocross Zolder
                                      - 5 april / Formula Renault 1600 testday Spa
                                      - 6 april / Belcar Launch Zolder
                                      - 8 en 9 april / Belcar first race

Comment

Net als Insanity zal ik morgen ook aanwezig zijn in Spa. Ik zal ook het nodige fotomateriaal meebrengen

Hier alvast een klein persoonlijk kalendertje van waar ik de komende 2 weken naar toe ga op autosport gebied.

- 30 maart / Belcar testday Spa
                                        - 1 April / MX Motocross Zolder
                                        - 5 april / Formula Renault 1600 testday Spa
                                        - 6 april / Belcar Launch Zolder
                                        - 8 en 9 april / Belcar first race
                                        goed gevulde agenda precies, als 17 jarige is het nochtans niet evident om echt veel events te doen ondervind ikzelf (maar als je een pa ofzo hebt die ook geïnteresseerd is doet dat wss al veel) en in zolder wonen zal ook wel helpen hoe ver is francorchamps eigenlijk ongeveer van zolder?

Comment

• Een kleine 100 kilometer oftewel een goed uur rijden (Zolder --> Spa)

Comment

Working...
                                          X