Toffe race, twas de moeite om op te staan !
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Australië 2008
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenGrap: Super Aguri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenAls er eentje in koers was gebleven hadden ze een punt (of misschien 2) gehad
WTF
Comment
-
terug f1 zoals het hoort, verbod op tractiecontrole . Ik denk dat er dit jaar meer teams punten kunnen scoren, ik kijk al uit naar de volgende races.
Teleurstelling: Ferrari (waar is die betrouwbaarheid naar toe )
Revelatie: Williams (als privateer het fabrieksteam van toyota het nakijken geven)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenWat een zotte race zeg! Wat gaat dat worden als het gaat regenen??? -> Hopelijk (nog) veel (meer) fun zonder al te erge ongelukken.
Comment
-
*zet Ferrari-pet af*
Boeiende race, erg leuke seizoensopener. Maar da's meestal wel het geval, zeker in Melbourne. De extreme hitte maakte het zwaar. Geen tractiecontrole meer, dus veel tikjes hier en stuurfoutjes daar. En bij sommige teams een falende betrouwbaarheid.
Feit is dat deze race verhoudingen liet zien, die niet strookten met de algemeen heersende verwachtingen. Enkel McLaren bevestigde dat het potentieel heeft, en dat zowel Hamilton als Kovalainen snel zijn. McLaren staat er: betrouwbaar én snel. Titelkandidaat.
Ferrari liet vandaag zien dat ze snel zijn. De wagen heeft zeker en vast potentieel, want Raikkonen ging serieus goed vooruit. Waarom het vandaag (op technisch vlak) dan toch fout liep, blijft gissen. In de wintertests leek Ferrari betrouwbaar, maar in Melbourne bleek dat niet te kloppen. En voorts uiteraard de stomme fout van Massa in de eerste bocht (hij gaat als een beginneling te vroeg op het gas) en overvloedige enthousiasme van Raikkonen. Maar het lijkt me dat het gewoon een zwarte dag was, en dat het team in Maleisië wél iets laat zien. Ook titelkandidaat, maar ze beginnen met een serieuze puntenachterstand.
BMW was snel vandaag. Aansluiting met de top ? Ja en nee, lijkt me. McLaren en Ferrari hebben meer potentieel, zeker weten. Maar BMW kàn snel zijn. Ze hebben - denk ik - een 'perfect weekend' nodig, waarin ze tijdens de sessies tijd nodig hebben om de wagen perfect op punt te stellen. Sterke seizoensopener voor het Beierse merk, maar niet te vroeg victorie kraaien.
Williams. Rosberg: ja. Nakajima: nee, of toch op z'n minst 'nog niet ja'. Ze hebben een portie geluk gehad, maar het podium halen lukt nog wel dit jaar. Hard blijven werken, ze komen dichter.
Renault beleefde een moeilijk debuut voor Piquet Jr. Kleurloze race, zelfs z'n uitval ging onopgemerkt voorbij. Alonso liet dan weer wél iets zien, maar deels met geluk. Snel op de lange runs. Ik zie ze in de tweede seizoenshelft nog wel dichter komen, maar voorlopig heeft Williams - lijkt me - meer potentieel.
Honda: Potjandekke, verrassing. Ze gingen goed. Wel terechte diskwalificatie voor Barrichello, als je Canada vorig jaar in je achterhoofd houdt.
Toyota: Glock heeft wel iets in zich. En Trulli leek me ook wel snel. Maar ik vrees dat het niet meer dan een ééndagsvlieg was.
Force India: buiten een 9de tijd voor Fisichella VT2 hebben ze niks laten zien. Het zal toch nog meer geld vragen om verder vooruit te komen ...
STR: knap debuut van Bourdais, maar ook mooi van Vettel. Verrassing, ik had ze minder sterk verwacht. Vrij snel in de kwalificaties, maar ook hier: het zou wel eens een eendagsvlieg kunnen zijn. Maar wel snelle coureurs.
Red Bull zelf liet weinig zien, maar hun werkelijk potentieel komt pas later, denk ik. Coulthard was kwaad op Massa, maar dat was slechts gedeeltelijk terecht.
Super Aguri: tja, no comment.
Conclusie: enkele verrassingen (BMW, STR, Honda) en teleurstellingen (Piquet, Ferrari), maar het waren specifieke omstandigheden (erg warm, veel SC-situaties). Het lijkt me niet de tendens die er de rest van het seizoen zal zijn, maar het was natuurlijk plezant om te zien.
Op naar Maleisië. Ik verwacht daar wél een Ferrari-overwinning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenZo een Maleisische moesson
Heel het veld in de eerste bocht eruit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenZalig van Alonso.
Ie moest Bourdais toch lossen naar het einde toe.
En het uitgesteld relais van LaDeux brengt altijd soelaas voor langslapers; nu was ook dat wel om 9u al
Comment
-
Voor één keer een opmerking over het commentaar van Vigneron: Hij had niet door dat Kubica en (was het Nakajima?) elkaar geraakt hadden en daardoor de pits opzochten. Toen de herhaling van het incident volgde dacht ie dat er nóg uitvallers waren. Very Stefaan Lammens-like
Maar goed, ie zat alleen, alle respect voor die kerel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk BerichtenIdd, véééééééééél beter als op Sporza. Die Gert Vermersch, wat een eikel
Comment
-
Het was zalig . En ik ben er niet voor moeten opstaan maar heb het gewoon opgenomen .
Ik ben in 1997 na een tijdje niets meer , terug de F1 beginnen volgen . Zalige momenten meegemaakt , maar stilletjesaan afgehaakt wegens slechte Hollywood-scenario's . Toen ik de nieuwe aanpassingen las , toch weer terug aangepikt . En het ziet er inderdaad veelbelovend uit .
Wel jammer dat we nu geen RTBF meer kunnen " pakken " . Maar ik geef toch altijd zelf commentaar , dus zo erg is dat nu ook weer niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
Wel jammer dat we nu geen RTBF meer kunnen " pakken " . Maar ik geef toch altijd zelf commentaar , dus zo erg is dat nu ook weer niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenJij zegt wel zelf 'le régional de l' étape' als er een thuisrijder in beeld komt?
Je wilt niet weten wat ik allemaal uitkraam tijdens zo'n wedstrijd .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
Je wilt niet weten wat ik allemaal uitkraam tijdens zo'n wedstrijd .
Mijn pa en ik die F1 kijken is een evenement. Laat staan wanneer de broertjes blijven hangen
Comment
Comment