Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Nieuws - Seizoen 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Wat tonen die slicks toch geil

    Nieuwe neus trouwens ook bij Ferrari... Reden ze indrukwekkende tijden mee (Massa). Al weet je natuurlijk niet waarmee de concurrentie mee bezig was.



    Comment


    • #42
      the way racing should be.


      F2004+slicks =

      Comment


      • #43
        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

        Opel Astra ST Sport (sold)

        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

        Comment


        • #45
          augurken

          Comment


          • #46
            Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
            augurken

            Copyright PeeKa !

            Comment


            • #47
              Zijn er nog aangekondige 'updates' voor Barcelona ?

              Comment


              • #48
                Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                Zijn er nog aangekondige 'updates' voor Barcelona ?

                Bijna elk team neemt wel een aerodynamische update mee. Vooral Renault zou - naar eigen zeggen - serieus wat vooruitgang geboekt hebben.

                Renault heeft deze week ook getest met de haaienvin à la Red Bull, maar het is nog niet zeker dat ze die ook werkelijk gaan gebruiken.

                Comment


                • #49
                  Ik moest deze morgen in Lommel zijn, toen ik er bij een klant uitstapte hoorde ik in de verte net een F1 rijden. Die kerel ginds kon me dat bevestigen dat Renault regelmatig op het Ford circuit zou testen. Enfin, ik weet niet of het waar is, maar het klonk in ieder geval als een F1.

                  Comment


                  • #50
                    beetje nieuws:

                    de aanleg van het stratencircuit in Valencia;



                    Coureurswisselingen na Canada?

                    In de Formule 1-wereld is weer een nieuw gerucht over mogelijke coureurswisselingen opgedroken. Het Zwitserse autosportblad Motorsport Aktuell meldt deze week namelijk dat Renault na Canada afscheid zal nemen van Nelson Piquet (op de foto) en zal worden vervangen door David Coulthard. Piquet zou dan naar Toro Rosso gaan, terwijl Sebastian Vettel bij dat team zou vertrekken om de plek van Coulthard bij zusterteam Red Bull in te nemen.

                    In hoeverre de geruchten waar zijn, is natuurlijk afwachten, maar volgens eerdere geruchten zou de Canadese Grand Prix sowieso al een cruciaal moment zijn voor Piquet, die bij Renault onder druk staat. Heikki Kovalainen kende in 2007 ook een moeilijk begin bij de Franse renstal, maar zag vanaf Canada een ommekeer in zijn prestaties, iets wat velen nu ook van Piquet verwachten.

                    Coulthard kent op zijn beurt ook een moeilijk seizoen bij Red Bull. Terwijl teamgenoot Mark Webber al vijftien punten scoorde, staat de teller bij de Schot nog op nul. Hij finishte in Maleisië en Turkije als negende, maar in de overige races viel hij uit na een crash. Hij zou volgens Motorsport Aktuell de tweede helft van het jaar bij Renault rijden, om daarna zijn helm aan de wilgen te hangen.

                    Volgens het tijdschrift is het vooral nog de vraag of Toro Rosso Sebastian Vettel zal willen laten gaan. De Duitser zag de finishvlag niet in de eerste vier races, maar behaalde in Monaco zijn eerste punten van het seizoen door vijfde te worden.

                    Na de Grand Prix van Canada zal blijken of de geruchten over de rijderswisselingen waar zijn.
                    Mosley wint vertrouwensstemming

                    FIA-president Max Mosley heeft de vertrouwensstemming gewonnen die vandaag gehouden werd in Parijs tijdens een buitengewone algemene vergadering. Dat gebeurde met grote meerderheid.

                    De zitting werd ingericht om te oordelen of Mosley nog verder zou kunnen fungeren in zijn functie als FIA-president nadat er een seksschandaal over hem uitbrak in de Britse pers.

                    Mosley won de vertrouwensstemming met 103 stemmen voor en 55 tegen. Er waren zeven onthoudingen en vier ongeldige stemmen.

                    "Tijdens de Extraordinary General Assembly (EGA) die vandaag in Parijs werd gehouden, stemden de FIA-clubs over een motie van vertrouwen in de FIA-president," aldus het statement van de FIA.

                    "Het FIA-ledental stemde als volgt; voor de motie: 103; tegen de motie: 55; onthoudingen: 7; ongeldige stemmen: 4. De stemming werd gehouden bij wijze van geheime stemming. De stemmen werden in afzondering geteld door het juridisch departement van de FIA in de aanwezigheid van vier onderzoekers."

                    "De hele procedure werd overzien door een externe Huissier de Justice, een Franse publieke getuige aangesteld door de staat."


                    Mosley zal geen commentaar leveren over zijn motie van vertrouwen tot na het verdict over zijn privacy-rechtzaak die hij heeft ondernomen tegen de Britse tabloid News of the World.
                    Duitse automobielvereniging stopt samenwerking FIA

                    De Duitse automobielvereniging ADAC heeft besloten haar samenwerking met de FIA stop te zetten. Ze laat weten het resultaat van de vertrouwensstemming ten aanzien van Max Mosley te betreuren.

                    ADAC drong aan op het ontslag van Mosley nadat de controverse rond de FIA-president uitbrak. Nu zegt de organisatie dat het haar betrekkingen met de FIA zal stoppen voor zolang Max Mosley aan het hoofd blijft.

                    "Met spijt en onbegrip heeft de ADAC de beslissing vernomen van de algemene vergadering van de FIA dat Max Mosley bevestigd ziet in zijn functie als president van de FIA," verklaarde de ADAC.

                    "Voor de grootste automobielclub in Europa is dit een reden om al haar functies en betrokkenheid met de globale organisatie neer te leggen met onmiddellijke ingang en om afstand te nemen van de actieve werkgroepen van de FIA."
                    Teams moeten brugvleugel aanpassen

                    Door een nieuwe beperkende maatregel zullen enkele teams hun zogenaamde brugvleugel moeten aanpassen voor de Grand Prix van Canada die dit weekend wordt verreden.

                    De brugvleugel is het aerodynamisch element dat zich boven de voorvleugel uitspant. De teams die van dergelijk element gebruikmaken moeten deze nu van een steunverbinding voorzien met de neus om ervoor te zorgen dat deze niet doorbuigt.

                    Flexibele vleugels zijn verboden in de Formule 1 maar naar aanleiding van de Turkse Grand Prix, waar videomateriaal aangetoond heeft dat enkele brugvleugels doorbuigen aan hoge snelheid, besloot de FIA opnieuw actie te ondernemen.

                    De aanpassingen aan de vleugels zullen van toepassing zijn op McLaren, Toyota, Williams, Red Bull Racing en Toro Rosso. Het ontwerp van de vleugel bij Renault bevat reeds een steunverbinding.

                    bron: www.gpupdate.nl / www.f1-club.be

                    Comment


                    • #51
                      Het laatste seizoen van Coultard.

                      Comment


                      • #52
                        GP Groot-Brittannië verhuist naar Donington



                        De Grote Prijs van Groot-Brittannië verhuist in 2010 naar Donington Park. De race gaat dit weekend nog door op het circuit van Silverstone, waar dus volgend seizoen de laatste keer geraced zal worden.
                        Silverstone staat al een hele tijd onder druk wegens haar verouderde faciliteiten. Vooral Bernie Ecclestone stuurde al een hele tijd aan op de verwijdering van Silverstone. Ook renovatieplannen van de beheerders van het circuit mochten niet baten.
                        "We wilden een evenement van wereldklasse voor de Formule 1 in Groot-Brittannië, iets waarop de teams en de Britse fans trots op kunnen zijn. Dankzij de grootse plannen voor Donington kunnen we dat bereiken," aldus Ecclestone.
                        Het Donington Park circuit bevindt zich in het centrum van het Britse eiland, dicht bij de Engelse stad Derby.
                        bron: f1journaal.be

                        Comment


                        • #53
                          Officieel: Albert Park tot 2015 op de F1-kalender

                          Het is nu zeker, het Albert Park Circuit in Melbourne blijft tot 2015 op de F1-kalender. Eerder was hier om verschillende redenen twijfel over. Onder meer de eis van Bernie Ecclestone om er een nachtrace van te maken bleef een hele tijd een pijnpunt.
                          Het nieuwe contract voorziet evenwel niet in een race bij kunstlicht. Wel zal de Grote Prijs doorgaan om 17 uur, in plaats van 14 uur plaatselijke tijd en dit vanaf volgend seizoen. Dit alles om meer kijkers te lokken in Europa, die tot hiertoe steeds vroeg op moesten staan om de race live te kunnen bekijken. De verlating van de start betekent echter niet dat er bij kunstlicht zal geraced worden.
                          Bernie Ecclestone was tevreden met het nieuwe contract.
                          "De Grote Prijs van Australië is steeds een mooie show die veel toeschouwers aantrekt. Ik wilde het startuur wat verlaten zodat we meer televisie kijkers kunnen bereiken in Europa en Azië. Dit is een win-win situatie voor de organisatie en de Formule 1 in z'n geheel."
                          bron: f1journaal.be

                          Comment

                          Working...
                          X