mss nog 1: money (a lot of eigenlijk)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Circuit racen: hoe?
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichtenmss nog 1: money (a lot of eigenlijk)Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten?? Verklaar uw reply nader.
Alhoewel het in de rally ook wel zo wat is!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMooi gerief, Stevy ! Laat ons weten hoe het afloopt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenGe moet keer in de paddocks Zolder rondlopen tijdens testdagen of races van den belcar ofzo en ge zult wel weten wat ie wil zeggen
Alhoewel het in de rally ook wel zo wat is!Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenShowmannen met meer geld dan talent dus.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenEen "kennis" van me heeft zich zo jaren in de 24u van zolder ingekocht...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenDinsdag test ik in zolder met een Saker, ben eens benieuwd wat het gaat geven want kheb nog nooit in zolder gereden en nog nooit met een koersauto op circuit gereden maar tzal wel goed meevallen denk ik!
Dit is zo'n Saker, kende het niet echt maar volgens een goeie vriend die hem al getest heeft wel nog een toffe auto en behoorlijk snel (270pk voor 780kg)
Maar inderdaad, circuit rijden is ongelooflijk duur.
Ken nu toevallig iemand die in Fun Cup rijdt en nu ook een Solution F heeft. De prijzen per ronde zijn belachelijk duur...
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenMooi gerief, Stevy ! Laat ons weten hoe het afloopt.
Met circuitracen kan ik niet helpen, Maxime. Om eerlijk te zijn komen er bij circuitraces maar drie woorden in me op: paint, dry and wall
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenNice one! Je zal de techniek wel herkennen denk ik.
Maar inderdaad, circuit rijden is ongelooflijk duur.
Ken nu toevallig iemand die in Fun Cup rijdt en nu ook een Solution F heeft. De prijzen per ronde zijn belachelijk duur...
Mooi gerief? Je kent de techniek eronder toch?
Twas wel keer de moeite moet ik zeggen!
Eerst paar rondjes meegereden met Michael Dekeersmaecker en erna zelf een 4tal ronden mogen rijden, niet veel, maar toch eens kunnen proeven.
Makkelijk was het natuurlijk niet, ik had immers nog nooit op zolder gereden en nog nooit met een racewagen op circuit gereden.
Ben er zeker van dat ik mits een half dagje training al serieus in de buurt van die gasten hun tijden kan komen.
Het is wel helemaal iets anders dan rally, al die ruimte die je hebt op circuit, was dat echt niet gewoon...zotjes
Ook het schakelen was wennen. Bij m'n rallyauto gaat dat relatief vlot om af te komen van vitesse maar bij die saker moet je er serieus wat kracht op steken om hem in versnelling te krijgen.
Al bij al was ik niet super tevreden over m'n prestatie omdat ik weet dat ik stukken beter kan maar door m'n gebrek aan circuitkennis en kennis van de auto het niet kunnen tonen. Hopelijk komt er snel een vervolg aan maar daar twijfel ik niet aan
Comment
-
racb licentie
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenElke piloot die wil deelnemen aan een wedstrijd op omloop waar de VAS of ASAF reglementen van toepassing zijn, dient naast een geldige vergunning te beschikken over een “ Omloopattest “ dit wordt vermeld op de vergunning afgeleverd door VAS of ASAF.
OMLOOPATTEST - VAS
Toekenningmodaliteiten “A2” en “A2-“
· Voldoen aan de vereisten tot het bekomen van een omloopattest, dwz. Slagen in een theoretisch en praktisch examen afgenomen door de VAS/ASAF examencommissie, binnen de termijn van 24 maanden voorafgaand aan de datum van aanvraag.
· Of in het bezit zijn van een geldige internationale, europese, nationale vergunning omloop.
· Of het bewijs leveren van drie deelname of één uitslag in een omloopwedstrijd verreden onder de FIA, NSK, VAS of ASAF reglementering, binnen de termijn van 60 maanden voorafgaand aan de datum van aanvraag.
Theorie en praktijkexamen.
Voor deelname aan de examens dient men zich vooraf in te schrijven door middel van het speciaal aanvraagformulier. Dit formulier is te bekomen bij iedere club aangesloten bij de Vlaamse Auto Sportfederatie. Wanneer u zich niet heeft aangemeld voor de examens waarvoor u bent ingeschreven of de verantwoordelijke van de examencommissie niet heeft verwittigt en dit ten minste drie werkdagen voor de dag van het examen, zal er een toeslag van 20,00 euro worden aangerekend.
Theorie-examen
Het examen omvat 16 vragen, type meerkeuzevragen uit het sport en technisch reglement 2008 en bijlage 1 (signalisatietekens). Deze vragen zijn evenredig onderverdeeld in volgende 4 rubrieken, vlaggen (D), veiligheid (V), sportreglement (S) en technisch reglement (T). Elke vraag is één punt waard. Wanneer u echter één foutief antwoord geeft op een vraag aangeduid met de letter D bent u niet geslaagd.
Optelling van de goede antwoorden geeft het totaal aantal bekomen punten. Om te slagen moet men minimum 11 punten op 16 behalen.
Praktijkexamen
Om deel te nemen aan het praktijkexamen dient u geslaagd te zijn in het theorie-examen. Herkansing op dezelfde dag is uitgesloten.
Hoe verloopt het examen?
U dient zich aan te bieden met een geschikt voertuig (toerismewagen), wedstrijdwagen toegelaten doch niet verplicht, en aan de financiële voorwaarden te hebben voldaan. Alle terreinwagens, één volume wagens en cabrioletten zijn uitgesloten. De examencommissie kan een voertuig dat niet geschikt is weigeren. Er zal maximum één kandidaat per voertuig en per sessie worden toegelaten. Gedurende het praktijkexamen dient u alleen in het voertuig te zitten, helm op en veiligheidsgordel aan, er zal worden nagegaan of u over genoeg maturiteit beschikt om een voertuig te besturen in wedstrijdcondities. Tijdens het examen rijdt u 2 opwarmronden gevolgd door 5 examenronden, beoordeeld door verschillende examinatoren opgesteld rondom de omloop.
Na evaluatie worden de resultaten met de deelnemers afzonderlijk besproken.
Volgende belangrijke punten mag u zeker niet uit het oog verliezen!
Het voertuig ingezet bij het afnemen van de examen dient te voldoen aan de geldende geluidsnormen van het circuit, maximum 95 dB.
Rijdt u de ideale lijn? Neemt u de bochten zoals het hoort? Is uw techniek goed?
Inhalen of doorlaten van andere deelnemers. Doet u dit correct?
Gehoorzaamt u nauwkeurig aan de bevelen van de baancommissarissen, vlaggen en dergelijke? Heeft u inzicht op de piste?
Hoe past u uw snelheid aan, aan de omstandigheden, bij een ongeval, het naderen van een hindernis, enz...
Hoe gedraagt u zich tegenover de officials, de baancommissarissen, de andere deelnemers, de eventuele interventie voertuigen op de piste, enz...
Na het behalen van het omloopattest kan een vergunning aanvragen.
Volgend VAS-omloopexamen: 3 april 2008 (circuit Zolder)
hallo
ik wil graag de examen doen voor ciruit op mettet via racb
om met de belgium historic mee te doe
ik heb een peugot 106 gti maar zonder nummerplaat en verder geen andere geschikte auto ik rijd met een opel vivaro
is dit nodig ik kan die op de aan hanger mee nemen
of moet die gekeurd en verzekkerd zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenSinds enkele weken/maanden krijg ik meer en meer goesting om eens op circuit te racen. Na van de rallysport te hebben geproefd, zou ik dolgraag ook eens van het circuitracen proeven.
Echter, er zijn enkele struikelblokken. Aangezien de rallysport me heel wat vertrouwder is dan het circuitgebeuren, was de stap naar een rallydeelname minder groot dan een race op circuit. Ik ken aardig wat mensen in het rallymilieu die me flink geholpen hebben met mijn deelname. (team, licenties, copiloot, etc etc.)
Wat moet ik zoal weten voor het circuitracen? Praktische zaken? Verplichtingen...? Enkele vragen die spontaan bij me opkomen zijn bijvoorbeeld:
-welke licentie moet ik halen?
-waar kan ik een auto huren?
-met welk type (klassement) van auto kan/mag ik rijden?
-wat is het doorsnee budget om een race te rijden? (inschrijving, administratie, huur auto,...)
-...
Ik weet dat er hier enkele mensen zijn die al dan niet rechtstreeks vertrouwd zijn met het racen op circuit! Alle hulp is welkom, alvast bedankt!
Laten we starten met het budget in 1992 !!! (zonder sponsers !!!) = +/- toen in bf. nu in €56.000 per jaar
Vervoer/inschrijving/materiaal/banden/benzine/enz... = +/- toen in bf. nu in €32.000 per jaar
Dit is maar het begin, je kan best geen ongeval hebben of (een pro-team) aantikken tijdens een race....
Een goede raad, begin er PERSOONLIJK niet aan...
Informeer bij de verschillende (teams/merken), laat zien dat je kan rijden en de wereld gaat open, en voor niets...
Ik geef je een hint : http://www.cmv-sportmedia.de/vanderl...tsch/index.php
En dan maar zoeken naar sponsers... (> mooi zijn kan helpen !)
Geloof me, al je geld en plezier in deze sport gaat eraan, ikzelf walg er soms nog van....en
mij is het niet gelukt...
Per jaar +/- 260 rondjes fun op de Ring en laat andere mee genieten, da's de max...
Speed I'vanSinds 2002 : 1106 laps @ NS
Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger
Comment
Comment