Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dunlop Sport Maxx Endurance Cup 2009
Collapse
X
-
-
Toch beetje spijt dat ik niet ben gekomen
Volgend seizoen dan maar...
Het beste merk heeft vandaag gewonnen
Ik denk dat we de DSMEC wel een geslaagd debuutjaar kunnen toeschrijven... Met wat geluk zijn ze volgend jaar al groter dan het doodbloedende Belgian GT
Comment
-
DSMEC is zeker voor een eerste jaar zeer goed meegevallen.
Een concept dat zeker bij de deelnemers in de smaak valt en voor de toeschouwers een zeer aangenaam spektakel is. Veel verschillende merken staan er aan de start, gaande van een Clio tot Ferrari, iets wat je in weinig races nog tegen komt. Invoeren van de code 60 is ook goed meegevallen, alvast beter dan een safety-car die eventueel al bij elkaar gereden voorsprong weg laat vallen. Geen grootheidswaanzin zoals bij de BTCS/Belcar, maar races op maat van de amateur die waar voor zijn geld wil, en en ook krijgt.
Nu alleen hopen dat de RACB er zich weer niet mee gaat moeien of 't is weer weer naar de kl**en.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk BerichtenIemand een idee wanneer de kalender van 2009 er zal zijn?
Op officiële VAS-kalender 2009 staat er voorlopig toch nog niets.
Comment
-
Voorlopige kalender:
Zaterdag 4 en zondag 5 april: Francorchamps
Zaterdag 25 en zondag 26 april: Zolder
Zondag 14 juni: 500km van Zolder
Vrijdag 17 en zaterdag 18 juli: Zolder
Zaterdag 12 en zondag 13 september: Zolder
Zaterdag 16 en zondag 17 oktober: Assen
OF
Zaterdag 24 en zondag 25 oktober: Oschersleben
Zaterdag 14 november: Zolder 10-Hours
Het aftellen kan beginnen
Comment
-
+ 24h van Zolder?
BGT - Roger Dejaeghere over 24 Uur van Zolder ‘new look’
∇ redactie op 14/12/2008 om 22:09 ∇
In het kader van de SRO Awards had pitstop.tv de kans om met de Algemeen Directeur van Circuit Zolder, Roger Dejaeghere, over de toekomst van de Belgian GT en 24 Uur van Zolder te praten.
Roger Dejaeghere was in zijn relaas zeer duidelijk. Circuit Zolder is een voorstander van de open formule binnen kampioenschap voor de 24 Uur van Zolder.
...“De oplossing die we nu hebben, is goed en zal zonder twijfel voor een knap deelnemersveld zorgen. Ik hoop op heel wat deelnemers uit de DSMEC en BTCS - beide sterke series -, maar evenzeer op enkele buitenlandse teams"...
De 24 Uur van Zolder vindt op 22 en 23 augustus plaats.
Comment
-
Tja, de 24... -> SRO
Iedereen heeft de soap rond de “24-Uren van Zolder” wel gevolgd via de diverse websites. Ik ben de eerste om toe te geven dat de 24-Uren van Zolder nieuw leven moest worden ingeblazen en dat het niet verder kon zoals in 2007 en 2008.
Maar zoals we wel hadden verwacht is alles daar rond ver boven onze hoofden in Brussel beslist. RACB, SRO en PRC hebben gezellig samen gezeten, al hun principes over boord gekapt, en een overeenkomst gesloten zonder ons daarin te kennen.
Zoals jullie weten staan de 24-Uren van Zolder dit jaar open voor GT’s, Silhouetten en (grote) Toerismewagens. Hoe groot (…) de Toerismewagen moet zijn weten we nog niet… . Wel staat vast dat ze gaan werken met een maximum kwalificatietijd om te trage deelnemers te kunnen weren. Wat die kwalificatietijd gaat zijn weten we ook nog niet…
Met deze formule beogen ze dus ook de GT’s en de ( grote ) Toerismewagens uit de DSMEC.
Precies dat geeft voor ons een groot probleem. Ik kan naar Circuit Zolder toe op mijn rechten staan ( verplicht 5 wedstrijden in Zolder tijdens A-weekends ) en eisen dat we rijden in het voorprogramma van de 24-Uren van Zolder. Circuit Zolder gaat dit (moeten) toestaan. Maar dan duiken er problemen op :
- Teams die de 24-Uren willen rijden komen dan niet aan de start van de DSMEC-wedstrijd. Of het is zeker geen ideale situatie…
- DSMEC zit dan met een kleiner deelnemersveld
- Teams die bij voorbaat weten dat ze 1 koers niet kunnen rijden zullen minder snel geneigd zijn om zich in te schrijven voor het ganse kampioenschap.
- Alleen voor onze klasse 4 die door de kwalificatietijd sowieso zal worden uitgesloten zou rijden in het voorprogramma een optie zijn. Maar we kunnen geen wedstrijd rijden alleen voor klasse 4 en een paar wagens uit klasse 3 en klasse 2 !!
Dus als ik mijn been stijf houd dan verliest iedereen !
Maar veel andere opties zijn er niet dan in juli te rijden samen met de Dutch Super Car Challenge. Ik ben zonder meer Dick van Elck van de DSC dankbaar dat hij ons in zijn programma wil opnemen maar een wedstrijd op zaterdag tijdens een weekend van de DSC is nu éénmaal niet hetzelfde als een wedstrijd in het voorprogramma van de 24-Uren van Zolder. Maar volgens mij kunnen we niet anders om onszelf en een aantal teams niet in de problemen te brengen.
Comment
-
en ik die dacht dat er nog hoop was
Maar zoals we wel hadden verwacht is alles daar rond ver boven onze hoofden in Brussel beslist. RACB, SRO en PRC hebben gezellig samen gezeten, al hun principes over boord gekapt, en een overeenkomst gesloten zonder ons daarin te kennen.
Comment
-
Comment