Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Aguri stapt uit de Formule 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Super Aguri stapt uit de Formule 1

De Japanse renstal Super Aguri, dat met grote financiële problemen kampt, trekt zich met onmiddellijke ingang terug uit de Formule 1, maakte Aguri Suzuki, de baas van de renstal, dinsdag bekend.
    De twee piloten van het Super Aguri team zijn de Japanner Takuma Sato en de Brit Anthony Davidson.

"Ik heb met de renstal Super Aguri twee jaar en vier maanden aan het F1-kampioenschap deelgenomen, maar ik moet u met spijt meedelen dat het team alle activiteiten stopt vanaf vandaag", aldus Suzuki in een communiqué.

Super Aguri, dat in 2007 negende werd in het constructeurskampioenschap, werd de toegang tot de paddock geweigerd voor de GP van Turkije van komend weekend in Istanboel, maakte Suzuki maandag al bekend.

Bron: Belga, De Standaard

vroooom pop pop pop pop. Supercharged. Is it love?

Misschien beter zo, want een echte meerwaarde brengen ze niet aan de sport als ze telkens financieel moeten krabben om rond te komen.

Wat 'k wel niet begrijp: ze weten dat 't eraan zit te komen en dan nog geen betaalde zitjes hebben.

Comment

Betaalde zitjes?

Explain to the rookies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Betaalde zitjes?

Explain to the rookies.
        Bas Leinders heeft zo bv toen ie testrijder was moeten betalen voor die positie. Ie moest dus sponsors aanbrengen die samen een bepaald bedrag op tafel legden om dat zitje te verzekeren, hence betaalde zitjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
          Bas Leinders heeft zo bv toen ie testrijder was moeten betalen voor die positie. Ie moest dus sponsors aanbrengen die samen een bepaald bedrag op tafel legden om dat zitje te verzekeren, hence betaalde zitjes.
          Had al zo'n vermoeden. De resultaten trekken toch op niets, laat dan maar alle rijke amateurs betalen om onze wagen te gebruiken. Zoiets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
            Had al zo'n vermoeden. De resultaten trekken toch op niets, laat dan maar alle rijke amateurs betalen om onze wagen te gebruiken. Zoiets?
            Rijke amateurs is veel gezegd, hé. Ik meen mij te herinneren dat veel van de kleinere teams 'n paar jaar geleden zo werkten en daar zijn ook nog de nodige talenten uit gekomen.

Comment

Working...
            X