Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgium Ypres Westhoek Rally 2008 (27-28 juni)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Super dat Snijers meedoet met de peugeot. Hopelijk raakt ie de auto snel gewoon dat hij kan meestrijden met de irc toppers!

Comment

Ik had hem liever in een GT3 gezien, puur voor 't spektakel.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Voor GT3 en spektakel ben je beter met Van Parys IMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Voor GT3 en spektakel ben je beter met Van Parys IMHO
          Alleen Schmelcher en Snijers al bezig gezien met zo'n toestel
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Alleen Schmelcher en Snijers al bezig gezien met zo'n toestel
            Tim rijdt echt voor spectakel. Onlangs stond ik op een punt waar ie tijdens de proef nog de tijd nam om 2 donuts te draaien op een kruispunt ...
            Moddervet gewoon

Comment

Idd, maar GT3 mag niet starten hé in ieper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Tim rijdt echt voor spectakel.
                Moddervet gewoon

Dat moet ik beamen. Altijd al een fan geweest van Van Parijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                  Inderdaad. jammer genoeg niet!

Maar dit jaar zullen de S2000's wel het spektakel weer verzorgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                    Juist!

Zijn er ook geen plannen om Europees georiënteerd GT-kampioenschap op poten te zetten? In Frankrijk zitten ook veel gt's (aston, lotus).

Enkel in de asfaltproeven van het IRC bijvoorbeeld.
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Juist!

Zijn er ook geen plannen om Europees georiënteerd GT-kampioenschap op poten te zetten? In Frankrijk zitten ook veel gt's (aston, lotus).

Enkel in de asfaltproeven van het IRC bijvoorbeeld.
                      De lokale federaties organiseren inderdaad GT-kampioenschappen. De vraag is of de FIA dat wel ziet zitten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                        De lokale federaties organiseren inderdaad GT-kampioenschappen. De vraag is of de FIA dat wel ziet zitten...
                        Schiet hun S2000's onder de duiven waarschijnlijk. Niet zozeer qua snelheid, maar misschien wel qua spektakel en fotogeniek-heid.

De FIA heeft trouwens niks te zeggen over IRC he
                        Last edited by Lotuzzz; 29/05/2008, 12:59.
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

IRC - Primeur voor Ieper met elektronische “gele vlag”

Peter Baert op 4/6/2008 om 13:22 | Ieper voert wereldwijd (naar eigen zeggen) als eerste organisator een elektronische versie van de gele vlag in. Het systeem werkt via GPS, waarbij de rijders op hun dashboard bij gevaar gewaarschuwd worden door een alarmlamp.

Vorig jaar was er in Ieper nogal wat commotie na een crash van Corrado Fontana op KP Langemark. Er werden toen gele vlaggen getoond en enkele rijders dachten dat de proef daardoor geneutraliseerd was. Volgens het FIA-reglement (art. 3.2.3.d) moet een rijder bij een doortocht aan een gele vlag snelheid minderen en die lagere snelheid aanhouden tot het einde van de proef. Sommigen respecteerden die regel, anderen niet. Na een klacht van Dani Sola werd de proef uiteindelijk geschrapt.

Om zoveel mogelijk misverstanden te vermijden heeft Ieper-organisator Targa Florio besloten om het “Yellow Flag System” (YFS) in te voeren. De moderne versie van de gele vlag, die wel nog als backup wordt gebruikt, is gebaseerd op het “Safety Tracking System”, dat visuele controle in een zone toelaat.

Bij gevaar kan de koersdirecteur het YFS activeren, waardoor de rijders meteen gealarmeerd worden door een lamp bovenop hun dashboard. Wie de waarschuwing krijgt, moet vaart minderen of zelfs stoppen.

YFS is vorig jaar al getest in Spanje en zou later dit jaar in de WK-rally van Catalunya voor het eerst toegepast worden. Volgens Targa Florio gaat Ieper nu met de wereldwijde primeur lopen.

bron. pitstop.tv

Comment

ik ben geïnviteerd door één van die boeren die naast stukken van het parcours woont, hetgeen dolletjes is, vermits ik zo geen 30 euro voor een tweedaags ticket moet betalen

Comment

Hmja zonder bewijs ben je nog niets geloof ik :p.
                              En dan mag dat nog voor die kp lukken, daarmee zul je geen andere kp's kunnen bezoeken...
                              2009 BMW E91 320d
                              2002 BMW E46 M3
                              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                                Hmja zonder bewijs ben je nog niets geloof ik :p.
                                En dan mag dat nog voor die kp lukken, daarmee zul je geen andere kp's kunnen bezoeken...
                                en als ik me nu eens vermom als een ieperse boer?

Comment

PRESS - Higgins met MG ZR S2000 in Ieper

persbericht op 5/6/2008 om 18:41 | Het gerucht deed al enige tijd de ronde, maar het was wachten op de bevestiging. Die kwam deze ochtend met de inschrijving van Mark Higgins met een MG ZR Super 2000.

Voor de eerste keer sinds de creatie van het IRC zullen vier verschillende merken vertegenwoordigd zijn in de categorie Super 2000, al zal MG niet in aanmerking komen voor toekenning van punten omdat de constructeur zich niet ingeschreven heeft in het IRC. Het is niet de eerste deelname van Mark Higgins aan de Belgium Ypres Westhoek Rally, maar veel zal de Brit niet meer herkennen van de proeven van destijds. Zijn twee deelnames dateren uit 1994 (Honda Civic Gr.N, 2de in de klasse) en 1998 (Nissan Almera kit car, opgave).

Alle volgers zijn alvast benieuwd naar het potentieel van de MG in vergelijking met de andere Super 2000’s. Weer een attractie erbij voor de grote Belgische afspraak eind juni.

Alessandro Bettega met een Honda Civic
                                  De 2WD Cup definitief van start in Ieper!

Om het IRC aantrekkelijk te maken voor zoveel mogelijk constructeurs, heeft Eurosport Events dit jaar een aparte cup gecreëerd voor wagens met slechts twee aangedreven wielen (2WD). Bij gebrek aan concurrentie heeft Fiat een ruime voorsprong genomen in deze competitie dankzij de resultaten van de Turken Avci en Kara (Punto S1600) in hun thuisrally en de Italiaan Cavigioli met een Punto diesel in Portugal.

Honda, vorig jaar dominant in de categorie (nog niet afzonderlijk), wil orde op zaken stellen. Daarvoor rekent het op Alessandro Bettega, die parallel aan zijn programma in het JWRC met een Clio R3, de meeste manches van het IRC vanaf Ieper zal afwerken met een Honda Civic Type R R3 van het Italiaanse Procar. In Ieper zullen twee Fiat Grande Punto’s JTD ingezet worden door Cavigioli en zijn snelle landgenoot Alessio Pisi.
                                  Kortom, spektakel op alle niveaus verzekerd in Ieper op 27 en 28 juni.

bron: pistop.tv

Comment

Vandaag 't bericht gekregen dat ik mag helpen bij de keuring.
                                    Gewoon 't licht op groen of rood zetten & tekens doen dat de wagen mag binnenkomen.
                                    R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                    Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                    Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
                                      Vandaag 't bericht gekregen dat ik mag helpen bij de keuring.
                                      Gewoon 't licht op groen of rood zetten & tekens doen dat de wagen mag binnenkomen.
                                      Misschien kom ik eens kijken

Comment

Naar da licht ???????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                          Naar da licht ???????
                                          Tuurlijk. stel dat het fout loopt ... zou toch hilarisch zijn

Comment

Working...
                                          X