Fernando Alonso ook moeten stoppen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Canada 2008
Collapse
X
-
Renault teleurstellend op plaatsen 17 en 20. Trulli op 10, is niet slecht maar hebben al beter gezien van hem. BMW kan tempo van de andere 2 blijkbaar goed volgen. Hebben zich op positieve manier laten opmerken: M. Webber, N. Rosberg en S. Vettel op respectievelijk de posities 7,8 en 9.
Tijden 2de vrije training:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenEr wordt regen voorspeld.
Als het droog is, gebeurt daar vaak niks, maar als het regent ... hola
't is een van mijn favoriete circuits, naast Spa en Monaco
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenAls het droog is, gebeurt daar vaak niks
dit is imo een van de spectaculairste GP's van het jaar, er gaat geen jaar voorbij of er is altijd wel 1 of meerdere safety cars in montreal..
Comment
-
De tijden van de 3de vrije training zijn ook gekend. Nico Rosberg staat op de eerste plaats maar zijn tijd ligt wel 8 tienden boven de tijd van Hamilton in de 2de vrije training.
Resultaten:
Comment
-
Pos. - Rijder - Team - Tijd
1 L. Hamilton McLaren 1:17.886
2 R. Kubica BMW 1:18.498
3 K. Räikkönen Ferrari 1:18.735
4 F. Alonso Renault 1:18.746
5 N. Rosberg Williams 1:18.844
6 F. Massa Ferrari 1:19.048
7 H. Kovalainen McLaren 1:19.089
8 N. Heidfeld BMW 1:19.633
9 R. Barrichello Honda 1:20.848
10 M. Webber Red Bull geen tijd
11 T. Glock Toyota 1:18.031
12 K. Nakajima Williams 1:18.062
13 D. Coulthard Red Bull 1:18.238
14 J. Trulli Toyota 1:18.327
15 N. Piquet jr. Renault 1:18.393
16 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:18.916
17 A. Sutil Force India F1 1:19.108
18 G. Fisichella Force India F1 1:19.165
19 J. Button Honda 1:23.565
20 S. Vettel Scuderia Toro Rosso geen tijd
Het verschil tussen Hamilton en de rest is wel enorm groot. Ofwel is hij hier enorm snel ofwel staat hij toch duidelijk lichter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk BerichtenKubica, Alonso & Rosberg staan vermoedelijk iets lichter.. Hamilton & de Ferrari's ongeveer gelijk denk ik..
Denk ik ook. Vraag is wat het beste is, in een race die de laatste 10 jaar telkens minstens één SC-situatie heeft gekend ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenDenk ik ook. Vraag is wat het beste is, in een race die de laatste 10 jaar telkens minstens één SC-situatie heeft gekend ...
Ik hoop op Ferrari straks...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenInderdaad.. Ik zou in Canada eigenlijk zo zwaar mogelijk starten (misschien zoals Massa?) en proberen te profiteren van mogelijke SC-situaties.
Ik hoop op Ferrari straks...
en er moet ook rekening worden gehouden met eventuele buitjes?
Comment
-
Hamilton maakt zich niet druk om problemen met asfalt
08 juni 2008
Lewis Hamilton verwacht niet dat de slechte staat van het asfalt in Montreal hem problemen zal opleveren tijdens de race. Veel coureurs klaagden dat ze veel tijd in de kwalificatie verloren, maar de leider in het klassement had geen moeite met het asfalt en wist de pole-position met ruim een halve seconde te pakken.
"Ik maak me niet druk. Het zal mij geen problemen opleveren, omdat ik wel weet hoe ik die bocht door moet komen. Natuurlijk is het beter als er geen probleem is en het is goed als ze het weten op te lossen", vertelde Hamilton zaterdagmiddag aan de pers. "Ik maak me meer druk over de Safety Car. Die zal morgen waarschijnlijk wel moeten uitrukken en het is aan ons om ervoor te zorgen dat we hierdoor niet in de problemen komen. Ik weet dat Fernando Alonso, Juan Pablo Montoya en Felipe Massa al eens door rood reden bij het verlaten van de pitstraat. We moeten zorgen dat we onze strategie goed voor elkaar hebben."
De McLaren-coureur waarschuwt de concurrentie er verder voor dat ze er niet op hoeven rekenen dat hij licht is en dat zijn snelle rondje een heel andere oorzaak had. "Ik reed gewoon een geweldig rondje, terwijl de rest moeite had met de baancondities. Als er een probleem is, is het mijn taak als coureur om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Anderen is dit niet gelukt, en daarom is het verschil zo groot. Ik kan me makkelijk aan verschillende condities aanpassen, ik voel me makkelijk thuis. Het was eerlijk gezegd helemaal niet moeilijk."
Geweldig, die arrogante ondertoon
Comment
Comment