Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Canada 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh Bekijk Berichten
    Hamilton en Rosberg volgende GP 10 plaatsen achteruit op de grid!

Vrij lichte straf nog, vind ik. 10 plaatsen in Magny-Cours valt goed mee. Als 't 10 plaatsen in Hongarije waren geweest ...

Comment

• Straf voor Hamilton is meer als terecht. Over die van Rosberg valt nog wat te discusiëren: het was ten slotte niet zijn bedoeling, hij heeft ook niet van zijn rijlijn afgeweken (in tegenstelling tot Hamilton), botsing gebeurde ook met een lagere snelheid en hij heeft niemand uit de race getikt die er daarvoor niet uit lag. Ik had misschien liever gehad dat Rosberg maar 5 plaatsen achteruit moest maar ik begrijp wel dat ze geprobeerd hebben om consequent te blijven.

Waarschijnlijk zal Hamilton zijn strategie voor de volgende race een 1-stopper worden (allé dat zou ik toch doen als ik zover achteraan sta en de piloot en wagen over voldoende capaciteit beschikken om met een zwaardere wagen niet te veel te tijd te verliezen).

Comment

• BMW

Comment

• Op canvas is de heruitzendeing begonnen...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik was uit eten. Ik heb niet naar de radio geluisterd, en heb niks van dit topic gelezen (geopend op de eerste pagina en dan reply gedaan zonder naar de onderstaande = recentste posts te kijken), maar 'k heb 't opgenomen en nou ga ik kijken.

Doei !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              verzin je dit?

Hamilton verdient een schorsing van 1 race.
              Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
              Je kent de FIA he, ze snijden nooit in hun eigen polsen. Of toch nooit in de juiste richting.

Laatste startplaats zou een billijke tussenoplossing zijn.

Ik vind dat Raikkonen even goed gestraft mag worden voor het incident in Monaco vorige week.
              Maar neen, dat was MAAR Sutil die hij aanreed... Dat ziet de Fia door de vingers, zeker als het een Ferrari is die het veroorzaakt. Dat incident vond ik 10x erger dan wat er vandaag gebeurd is.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
              2012-...
              '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                Ik vind dat Raikkonen even goed gestraft mag worden voor het incident in Monaco vorige week.
                Maar neen, dat was MAAR Sutil die hij aanreed... Dat ziet de Fia door de vingers, zeker als het een Ferrari is die het veroorzaakt. Dat incident vond ik 10x erger dan wat er vandaag gebeurd is.
                WTF? Dat was een puur race incident hé! Nu waren er duidelijk vlag- of lichttekens die hij heeft overtreden. Toen Raikonen in Monaco crashte, was de race gewoon aan de gang...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                  WTF? Dat was een puur race incident hé! Nu waren er duidelijk vlag- of lichttekens die hij heeft overtreden. Toen Raikonen in Monaco crashte, was de race gewoon aan de gang...
                  Dat zouden ze van mijn part allemaal over dezelfde kam mogen scheren. Wie een fout veroorzaakt waardoor iemand onschuldig uit de race ligt moet gestraft worden. Zeker in situaties waar het overduidelijk is wie de schuld treft.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                  2012-...
                  '07 BMW 118d

Comment

Dat zouden ze van mijn part allemaal over dezelfde kam mogen scheren. Wie een fout veroorzaakt waardoor iemand onschuldig uit de race ligt moet gestraft worden. Zeker in situaties waar het overduidelijk is wie de schuld treft.
                    denk er nog maar eens over na..

Raikonnens actie was 100% onopzettelijk maar nie 100% voorkomelijk.. hij verloor de controle van z'n wagen tegen 250km/u op een halfnatte baan en op een deel van het circuit waar enkel 2 muren naast je staan..

Hamilton daarentegen crashte tegen ~80km/u tegen de achterkant van Raikkonen, onder een SC én in een pitstraat waar duidelijk het rood licht aanstaat, EN er massa's mensen rondlopen wiens beste bescherming een dun tshirtje is..

Comment

Dan moogt ge van de eerste keer stoppen met races ook...
                      Ge kunt dan beter in een processie achter elkaar rijden, want ja zie da ge toevallig maar eens iemand zou raken en hem bijgevolg uit koers doet verdwijnen.

De straf van Hamilton, daar kunt ge nog over discussiëren.
                      Maar het incident tss Kimi en Sutil kunt ge toch moeilijk bestraffen eh.
                      Last edited by ; 09/06/2008, 01:20.

Comment

• Wat een race!

Enerzijds jammer van 't pitlane-incident, had graag een strijd tussen de titanen gezien. Zou zeker spannend geweest zijn.

Maar 'k vind het grandioos dat alles voor 't kampioenschap weer opengegooid wordt, je kan je (voor de spanning) eigenlijk niks beters wensen. En punten voor "outsiders" is ook altijd toppie! Het scherpt het vertrouwen en de ambities, en da's enkel maar goed.

Ik herinner me vooral 1) het geluk die de beide BMW-Sauber piloten hebben gehad, maar 2) het feit dat ze toch zeer mooi de gegeven situatie hebben omgezet in een grandioze 1-2. En die blauw-witte mannetjes in de box (de race-ingenieurs) waren ook bij de pinken. Ik herinner ook de twee zalige inhaalmanoeuvers van Massa : eerst in bocht 10 twee in één keer pakken, en enkele ronden erna toch ook mooi gereageerd terwijl voor 'm de Toyota Priusjes een beetje glibberden op hun Energy-banden.

Niet de mooiste race, maar desondanks een mooie race!

Comment

• Prachtige race gezien...leuk, want ik kijk niet zo vaak...en nu was het meteen goed raak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh Bekijk Berichten
                            Maar het incident tss Kimi en Sutil kunt ge toch moeilijk bestraffen eh.
                            Uiteraard niet, wat voor 'n brainfart zou dat nu zijn!! Kan je meteen alle motorsport-races opschorten, gewoon mathematisch uitrekenen (in de windtunnel en op de vermogensbank) welke auto de beste is en die wint het seizoen.

De straf voor Hamilton vind ik niet onterecht, had niet gehoeven voor mij ... maar 't is zeker niet dat 't onverdiend is. En de vergelijking met Raikkonen-Sutil (Monaco) is absurd, idd.

Comment

• spijtig van het pitincident... stomme maar onvergefelijke fout van mijn favoriet hamilton... anders had die wrs gewonnen... het zou normaal een vrij saaie race zijn geweest, maar dat was buiten de SC-situatie gerekend... wat een ommekeer achja nu wordt het weer spannend

Comment

• schitterende blunder (al ben ik pro-hamilton, maar ik ben neutraal genoeg om te zeggen dat dit een blunder van formaat was) om voor een zéér spannend seizoen te gaan zorgen.... Kubica, Hamilton, Massa en Raikonnen zijn 4 degelijke kanshebbers voor de titel. Imo bloeit de F1 terug op op die manier, na de saaie alleenheerserij van MS...

Comment

Als dat nu onder GEEL gebeurd was, akkoord

Verder raad ik je aan om wat vaker naar F1 en andere autosport te kijken.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Jammer van de blunder van Hamilton.

Eigenlijk vooral jammer dat hij hem niet genoeg naar de kant kreeg om tegen de muur te knallen (want het leek mij dat hij daarom uitweek, en niet omdat Raikonnen daar stond)

Kubica WK-leider, geweldig voor de verdere verloop van het seizoen.

Comment

• Natuurlijk week 'ie niet uit om Raikkonen te raken. Je wil natuurlijk zelf in koers blijven, en rechts (naast Kubica) was er al helemaal geen uitweg.

Sommigen zien natuurlijk meteen allerhande bijbedoelingen of scenario's
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                        Als dat nu onder GEEL gebeurd was, akkoord

Verder raad ik je aan om wat vaker naar F1 en andere autosport te kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                          s...om voor een zéér spannend seizoen te gaan zorgen.... Kubica, Hamilton, Massa en Raikonnen zijn 4 degelijke kanshebbers voor de titel. Imo bloeit de F1 terug op op die manier, na de saaie alleenheerserij van MS...
                                          Daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk wel niet dat Kubica de titel zal halen of het moest zijn dat de anderen van die fouten blijven maken of grote pech zouden hebben.

Toch vind ik het al een grandioze prestatie wat Kubica/BMW doet. Kubica op de 1e plaats voor het WK en BMW als tweede op slechts 3 punten van Ferrari voor de constructeurs...

Een dikke proficiat aan het BMW Sauber-team...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X