Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Canada 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op zich had dat verwacht moeten worden van BMW-Sauber natuurlijk.

Sauber was vroeger een van de betere privé-teams, alleen hadden ze af en toen problemen met budgetten.
    Gesteund door BMW is dat budget ook minder problematisch, en kunnen ze ieder jaar een goede motor krijgen (zonder dat ze er eentje van het seizoen voordien moesten kopen).

Ik blijf het frapant vinden eigenlijk dat Renault zo blijft sukkelen jammer. 4 strijdende teams zou veel leuker zijn dan 2 (en een half)

Comment

• Kubica is ook een v/d meest constante puntenpakkers dit seizoen,
      hopelijk...

Comment

• mijn held in de F1 blijft momenteel nog steeds Hamilton... de entree in zen eerste seizoen... de kwaliteiten die die nu heeft... mja enigste nadeel aan hamilton, als die een fout maakt is het één van het kaliber "omg stoeme noob"

Comment

• Hamilton is klaargestoomd door McLaren, ie was al een vrij complete coureur toen ie in de F1 kwam. En net dat maakt hem saai, heb nog maar weinig acties van hem gezien waarvan ik dacht "nice move". Maar zijn race in Monaco was knap maar toch zie je elke keer van die kleine foutjes.

Comment

• Nota Bene de tweede maal dat Hamilton 'crasht' in de pits

(zie deceleratiepiste China)

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            Last edited by Lotuzzz; 09/06/2008, 14:02.
            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
            Bestelt
            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Ik blijf het frapant vinden eigenlijk dat Renault zo blijft sukkelen jammer. 4 strijdende teams zou veel leuker zijn dan 2 (en een half)
              Deze keer hadden ze nog 'ns grote punten kunnen pakken, maar ze bewaarden hun 'cool' niet.
              Bestelt
              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                Deze keer hadden ze nog 'ns grote punten kunnen pakken, maar ze bewaarden hun 'cool' niet.
                Deze keer wel ja.

Maar 2 jaar geleden was Renault hét merk....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Ik vrees dat de positie van Piquet toch serieus in het gedrang zal komen te staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                    Ik vrees dat de positie van Piquet toch serieus in het gedrang zal komen te staan.
                    Tot die schuiver reed 'ie best nog 'degelijk', had ik de indruk. En Alonso maakte een even stomme fout he. 't Is sowieso niet het Alonso-Renault huwelijk van vroeger.

Niettemin opvallend hoe je een parallel met Kovalainen verleden jaar kan trekken. Die had zich net op tijd herpakt. Piquet nu hinkt telkens weer een hopeloze 5-10 plaatsen achterop in de kwalifs alleen al.
                    Bestelt
                    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Hamilton heeft een fout gemaakt, krijgt daar ook een sanctie voor, maar Raikkonen gaf ook ni op toen hij met Kubica uit de pits kwam. 2 wagens aan de uitgang van de pits, is het dan niet moeilijk om achteraan het licht van de pits te zien?

Tis al goed dat hij Raikkonen heeft aangetikt in plaats van Kubica, Raikkonen heeft zo geen punten en Kubica en BMW winnen op een knappe manier hun eerste GP.
                      MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
                        Hamilton heeft een fout gemaakt, krijgt daar ook een sanctie voor, maar Raikkonen gaf ook ni op toen hij met Kubica uit de pits kwam. 2 wagens aan de uitgang van de pits, is het dan niet moeilijk om achteraan het licht van de pits te zien?

Tis al goed dat hij Raikkonen heeft aangetikt in plaats van Kubica, Raikkonen heeft zo geen punten en Kubica en BMW winnen op een knappe manier hun eerste GP.
                        Als Raikonnen achter Kubica was gaan staan waren ze der allebei uitgekegeld. Hamilton moet gewoon leren wat minder overijverig zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          Als Raikonnen achter Kubica was gaan staan waren ze der allebei uitgekegeld. Hamilton moet gewoon leren wat minder overijverig zijn
                          Das waar, maar waarom moet Raikkonen toc naast Kubica gaan staan als Kubica eerst is?
                          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
                            Das waar, maar waarom moet Raikkonen toc naast Kubica gaan staan als Kubica eerst is?
                            Kubica was niet eerst aan het rode licht, raikkonen en kubica kwamen perfect naast elkaar na hun stop en dus ook aan het rode licht.

Comment

• Dit was een schitterende grote prijs, met spanning all the way to the end. Voor mij persoonlijk een iets minder geslaagde uitslag, doch zal me dat niet beletten de uitslag objectief te waarderen.

Het ongeluk van Hamilton is een spijtige zaak. Hij was heel het week-end verreweg de snelste, en had een serieuze kans om te winnen (zelfs uit de pits komende in een positie achter Kubica of Raikkonen) moest dat ongeluk zich niet hebben voorgedaan. Het ongeluk zelf was stom, en ik ben er zeker van dat hij en zijn team balen. Maar laten we nu niet overal gaan overdrijven en Hamilton betichten van het opzettelijk uit de race halen van Raikkonen, of hem als een foutenmaker bestempelen. Beide stellingen zijn verreweg van waar, deze crash is gewoon te wijten aan een slechte inschattingsfout, met een echt belabberd resultaat. Natuurlijk doet hij dit niet opzettelijk, dat was wel te zien aan zijn reactie. Hij sloeg zich letterlijk voor zijn hoofd. Dat gebeurt nu eenmaal in het heetst van de strijd. Een foutje, niet meer, niet minder.

De sanctie die de FIA hem oplegde is hard, maar terecht. De sanctie voor Rosberg is nog harder, maar naar mijn mening minder terecht. Het is goed mogelijk dat hij zich op Hamilton fixeerde en daardoor het rode licht niet zag.

Eventjes over de situatie. Wat voor een belachelijke "regelgeving" is me dit nu? Het idee alleen al: "Stoppen voor een rood licht tijdens een Grote Prijs Formule 1"?

Het idee en de bijhorende regelgeving is absoluut absurd. Tijdens een Grote Prijs dient er geraced te worden, met of zonder safety car, en er dient niet gestopt te worden voor een rood licht. Dat doet men in het dagdagelijkse verkeer om ongelukken te voorkomen. In de Formule 1 is het idee dusdanig van de put gerukt - en veel coureurs kunnen er niet mee om - getuige het aantal fouten dat steeds gemaakt worden - en zoals we kunnen hebben zien, veroorzaakt zelfs brokken.

En eigenlijk, als je erover nadenkt kan je je best inleven in de wereld van een F1 coureur. Een uur voor de race begint de spanning, de adrenaline en die zorgt ervoor dat je anderhalf uur hypergeconcentreerd met je auto aan het racen bent, nadenken over je strategie, een inhaalmanoeuvre plannen, zo goed mogelijk elke bocht probeert te nemen, dat je elke ronde sneller probeert te gaan. Pitstops zijn natuurlijk en horen erbij. Maar als je gepit hebt en je maakt je op om weer aan te vallen, en je pompt je mentaal op om er weer voor te gaan, wie verwacht dan "oh ja, het is rood, ik moet stoppen".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                                Wat is er met kovalainen aan de hand? Die is zo traag
                                Heeft blijkbaar heel veel graining gehad. Het tempo van Kovalainen lag de hele grote prijs laag, hij kon zich met quasi geeneen duel mengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                  Eigelijk niet echt want in Monaco had Raikkonen geen controle meer over zijn wagen en was er ook geen plaats om uit te wijken. Hamilton had wel nog de controle over zijn wagen en hij had wel nog ruimte om uit te wijken. Hamilton treft dit ongeval veel meer schuld als Raikkonen in de vorige wedstrijd.
                                  Hamilton treft hier inderdaad veel meer schuld. Maar er zijn veel gelijkenissen. Ook Hamilton reed te snel om nog uit te kunnen wijken. (tegen 80 kmh heeft zo'n band veel minder grip als tegen 280 kmh).
                                  Moest hij nog veilig uit kunnen wijken, had hij dat wel gedaan.

Comment

iemand als Hamilton verdient het niet om wereldkampioen te worden. zulke grove fouten zijn onvergevelijk
                                    Naar mijn mening een redelijk onderbouwde uitspraak. Hetgene Hamilton als coureur laat zien in zijn 2de seizoen is schitterend. Hij declasseert menig coureur op snelheid en weet als geen ander hoe hij de baan moet lezen.

Comment

verzin je dit?

Hamilton verdient een schorsing van 1 race.
                                      Belachelijk. Voor een niet onopzettelijke fout?

Comment

• wacht, ik heb er nog één

een neger hoort niet thuis in de F1, ook de jappen brengen er niets van terecht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                          Naar mijn mening een redelijk onderbouwde uitspraak. Hetgene Hamilton als coureur laat zien in zijn 2de seizoen is schitterend. Hij declasseert menig coureur op snelheid en weet als geen ander hoe hij de baan moet lezen.
                                          later in dit topic heb ik nog gezegd dat zijn race in Monaco prachtig was, maar Hamilton laat niet van die straffe zaken zien wat mening ander coureur wel doet. Hamilton is wel in staat om zich naast Schumacher te zetten, hij heeft het in zich. Hij lijkt me een beetje een Prost van nu

Comment

Working...
                                          X