Maar van zulke zaken krijg je een discussie tussen hamilton en niet-hamilton fans die toch tot niets zal leiden. Schumacher heeft in het begin ook vele dubieuze acties laten zien, maar deze later ruimschoots rechtgezet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Canada 2008
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichtendenk er nog maar eens over na..
Raikonnens actie was 100% onopzettelijk maar nie 100% voorkomelijk.. hij verloor de controle van z'n wagen tegen 250km/u op een halfnatte baan en op een deel van het circuit waar enkel 2 muren naast je staan..
Hamilton daarentegen crashte tegen ~80km/u tegen de achterkant van Raikkonen, onder een SC én in een pitstraat waar duidelijk het rood licht aanstaat, EN er massa's mensen rondlopen wiens beste bescherming een dun tshirtje is..
Ik geef je volmondig gelijk over hoe je de 2 ongelukken met elkaar vergelijk. Wil echter nog wel aanbrengen dat kampioenschaps gewijs (en ik bekijk het nu louter objectief, niet als Ferrari of Mclaren supporter) het ongeluk in Monaco ergere gevolgen had als de crash van Hamilton. In Monaco verloor Sutil alle hoop op een 4de plaats, eentje die hij de rest van het seizoen niet meer zal bezetten. Dat is erger. Ik veronderstel dat Sutil meer ontgoocheld was als Raikkonen. Nu zijn het de beide titelkandidaten die zonder punten vertrekken uit Canada, en op dat vlak over de gelijke kam gescheerd worden. (al is het in het geval van Raikkonen onterecht)
Nu zitten Hamilton en Raikkonen op 3 punten van elkaar en zij zullen ook diegenen zijn die op het einde van het seizoen strijden om de titel. Kubica zit er goed bij, echter qua intrinsieke snelheid van de auto's staan de Ferrari's en de Mclaren's een trapje hoger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk BerichtenMaar van zulke zaken krijg je een discussie tussen hamilton en niet-hamilton fans die toch tot niets zal leiden. Schumacher heeft in het begin ook vele dubieuze acties laten zien, maar deze later ruimschoots rechtgezet.
Dit is een topsport, met mensen. Allemaal menselijke foutjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenBelachelijk. Voor een niet onopzettelijke fout?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenlater in dit topic heb ik nog gezegd dat zijn race in Monaco prachtig was, maar Hamilton laat niet van die straffe zaken zien wat mening ander coureur wel doet. Hamilton is wel in staat om zich naast Schumacher te zetten, hij heeft het in zich. Hij lijkt me een beetje een Prost van nu
Mooiste voorbeeld: Vorig jaar, op 1 puntje na Wereldkampioen. Moest hij bijvoorbeeld vorig jaar Monaco gewonnen hebben. Maar altijd als.
Ook hij maakt foutjes, dat hoort er gewoon bij. Maar hij is wel één van de besten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenJe zegt dat Hamilton geen straffe dingen laat zien. Vorig jaar Monza, hij remde Felipe Massa uit alsof deze nergens stond. Dit jaar Turkije, zijn manoeuvre op -eveneens- Massa.
Mooiste voorbeeld: Vorig jaar, op 1 puntje na Wereldkampioen. Moest hij bijvoorbeeld vorig jaar Monaco gewonnen hebben. Maar altijd als.
Ook hij maakt foutjes, dat hoort er gewoon bij. Maar hij is wel één van de besten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenhij was wereldkampioen geweest ALS hij in China net iets voorzichtiger de pitstraat was ingereden. Hamilton zal nog steeds meervoudig kampioen worden, maar ben nu net geen fan van hem.
Inderdaad, had hij de pitstraat voorzichtiger ingereden was hij WK geworden. Zijn team had hem ook vroeger binnen moeten roepen en hem niet op rats versleten banden laten rondrijden. In zijn positie: als je racet om de koppositie wil je die graag behouden en ga je ervoor. Je kunt dan opperen, ja maar hij had aan het WK kunnen denken. Klopt, maar je bent een racer of je bent het niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk BerichtenEn juist daardoor zijn je uitspraken nu steeds net dat tikkeltje vooringenomen en daardoor vaak incorrect en makkelijk schietvoer
Comment
-
Ik heb de F1 pas 's avonds in uitgesteld relais kunnen zien. Dit was gewoon een FANTASTISCHE wedstrijd voor BMW
Jammer voor het voorval van Hamilton/Kimi. Het is geen race incident, maar een fout waar een straf "wel" op zijn plaats staat. Maar sowieso heeft hij niet de bedoeling gehad om Kimi (laat staan zichzelf ) uit te schakelen. Rechts stond de pitmuur en links naast Kimi was er nog ruimte, maar helaas kon hij niet meer tijdig afremmen en genoeg bijsturen met alle gevolgen van dien.
Nog een dikke proficiat aan BMW, en dat we vlug terug van hun een 1-2 mogen verwachten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtenik sluit mij volledig bij roughneck zijn meningen aan...
Feit is wel dat de lichten in Canada moeilijk zichtbaar zijn opgesteld, dat was goed te zijn bij de onboard van Rosberg.
Een oplossing zou zijn een brug over de pituitgang met de lichten, net zoals aan de start-finish lijn.
Comment
-
Zelfs als 100%-pure Ferrari én Raikonnen-fan, vind ik de straf voor Lewis en Rosberg ongepast.
Komaan, Hamilton heeft ons al zoveel goeie dingen laten zien (evenals Nico Rosberg), nu maken ze eens een fout en ze moeten gestraft worden?
Dat zijn dus menselijke foutjes, en als we dat moeten vermijden, moeten we maar meteen een robot in de wagens lassen. Maar dan kijk ik niet meer.
Hamilton heeft zich zéker niet opzettelijk in Kimi geboord, voor't zelfde geld zat 'ie op Kubica of op de muur.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment