Mededeling

Collapse
No announcement yet.

info over eigen autocross

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• info over eigen autocross

Mijn excuses als dit topic verkeerd staat, maar ik zou totaal niet weten waar ik dit zou moeten zetten.
    Ik zou graag met paar maten een eigen autocross opstarten maar dit is puur voor het amusement.
    Ik heb al gemerkt dat er hier een paar dit ook soms doen op een veld van de plaatstelijke boer of eigen veld, en graag had ik dan wat meer info had hieromtrent.
    Zijn er hier omtrent reglementen of wetten(qua geluid ofzo)? Stemt een boer of andere verantwoordelijke hier rap mee in of is dit onmogelijk?
    Het mocht super zijn mocht ik wat respons krijgen
    Dank bij Voorbaat.
    Benoit
    -

Ik stel voor dat je eens contact opneemt met een vzw die dat ook al doen en daar wat info aan vraagt

www.nvact.be is er zo eentje, staan ook veel inks naar anderen die met de cross te maken hebben.

Als je in de buurt een leuke cross organiseerd kom ik ook rijden dan

Comment

Ik denk dat Beno er wel geen grote cross wil van maken.

Hij wil gewoon een crosske houden tussen vrienden, met wat wrakken.

Hij vraagt zich gewoon af hoe hij dit juist aanpakt.

bvb: kan hij dit gewoon vragen aan een boer? of moet hij nog rekening houden met andere regelgevingen?

Comment

Ah op die manier.

Officieel gaat dat niet echt mogen volgens mij zonder milieuvergunningen ed.

Maar als je wat afgelegen woont en een overeenkomst met de boer maakt zal het wel niet onmiddelijk een probleem zijn veronderstel ik. Als je te dicht bij andere mensen in de buurt gaat komen en die bellen de politie dan ga je een probleem krijgen vrees ik ...

Comment

Als je dit op je eentje wil organiseren dan mag je er zo al een kruis over maken.

Op het organiseren van autosport-activiteiten zijn tegenwoordig zoveel wetten van kracht dat de toestemming van de boer, van wie het veld is, niet voldoende is.

Toelatingen van gemeente, politie, binnenlandse zaken, enz... Met ander woorden "Een straatje zonder einde".

Best contact opnemen met een officiële organisatie, zoals de NVACT (http://www.nvact.be/).

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Of voor jouw regio eerder VACB (www.vacb.be), maar zo'n organisatie is toch zeker niet te onderschatten en dat zie ik je niet doen met een paar vrienden...

Gewoon een boer zoeken van wie je mag op zijn veld (dat wat afgelegen is bij voorkeur), met niet te veel crossen en maken dat zo weinig mogelijk mensen het weten. Maar nu is het niet echt de ideale periode om een veld te zoeken hoor, de boeren zijn net alles aan't ploegen en zo.

Comment

Jep jep, maar het is echt niet de bedoeling om een heel evenement op poten te zetten hoor!
              'k Was gewoon van plan om met 2 max 3 vrienden beetje te crossen tegen mekaar voor de leute. Dus totaal geen grote plannen met reglementen en een speciaal parcours ofzo, enkel een wrak, een veld en puur fun maken.

Mijn concrete vraag was of men iemand kan bestraffen die dit doet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beno
                Jep jep, maar het is echt niet de bedoeling om een heel evenement op poten te zetten hoor!
                'k Was gewoon van plan om met 2 max 3 vrienden beetje te crossen tegen mekaar voor de leute. Dus totaal geen grote plannen met reglementen en een speciaal parcours ofzo, enkel een wrak, een veld en puur fun maken.

Mijn concrete vraag was of men iemand kan bestraffen die dit doet?
                ik doe da al een half jaar , aan een heel drukke baan. de politie heeft al veel gepaseerd maar nog nooit gestopt ze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnev.
                  ik doe da al een half jaar , aan een heel drukke baan. de politie heeft al veel gepaseerd maar nog nooit gestopt ze.
                  veld is privé eigendom, geen openbare weg, dus geen boete.
                  Gewoon toestemming van boer en krossen maar

Comment

Working...
                  X