GP Frankrijk
Op sommige vlakken is Magny-Cours de tegenpool van Monte Carlo. Glamour schittert door afwezigheid in dit sereen en eerder ontoegankelijk deel van centraal Frankrijk. Daardoor kan men zich echter ten volle op het racen en de technische uitdaging concentreren. Elk jaar heerst er onzekerheid of deze Grand Prix nog kan doorgaan. Ook voor dit jaar was dit niet anders. Frankrijk blijft echter op de kalender, en schuift een plaatsje op door de GP van de Verenigde Staten, die wel van de kalender verdween.
Vanuit een technisch standpunt biedt het circuit een fascinerende mix van trage bochten - de Adelaide haarspeld - en de snelle S-gevormde sector middenin het circuit. De trage delen leggen de nadruk op tractie en daar staan vooral de achterbanden onder hoge druk. De bandenslijtage speelt hier een belangrijke rol bij het bepalen van de racestrategie.
Het volgas-ratio, de topsnelheden en het lange rechte stuk zijn centrale elementen in het Circuit de Nevers. De hitte is hier tijdens de voorbije jaren echter ook een factor geweest. De verhoogde thermische ladingen werken duidelijk in op de duurzaamheid van de motor. Veel succes allemaal.
Uitslag 2007
Gevraagd
Deadline
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
Op sommige vlakken is Magny-Cours de tegenpool van Monte Carlo. Glamour schittert door afwezigheid in dit sereen en eerder ontoegankelijk deel van centraal Frankrijk. Daardoor kan men zich echter ten volle op het racen en de technische uitdaging concentreren. Elk jaar heerst er onzekerheid of deze Grand Prix nog kan doorgaan. Ook voor dit jaar was dit niet anders. Frankrijk blijft echter op de kalender, en schuift een plaatsje op door de GP van de Verenigde Staten, die wel van de kalender verdween.
Vanuit een technisch standpunt biedt het circuit een fascinerende mix van trage bochten - de Adelaide haarspeld - en de snelle S-gevormde sector middenin het circuit. De trage delen leggen de nadruk op tractie en daar staan vooral de achterbanden onder hoge druk. De bandenslijtage speelt hier een belangrijke rol bij het bepalen van de racestrategie.
Het volgas-ratio, de topsnelheden en het lange rechte stuk zijn centrale elementen in het Circuit de Nevers. De hitte is hier tijdens de voorbije jaren echter ook een factor geweest. De verhoogde thermische ladingen werken duidelijk in op de duurzaamheid van de motor. Veel succes allemaal.
Uitslag 2007
- Pole: Felipe Massa (Ferrari)
- Podium: 1. Kimi Raikkonen (Ferrari) - 2. Felipe Massa (Ferrari) - 3. Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)
- Snelste Ronde: Kimi Raikkonen (Ferrari)
Gevraagd
- Top 5 van de startgrid
- Top 8 van de race-uitslag
- Wie rijdt de snelste ronde in de race?
- Hoe doet Sebastien Bourdais het in zijn thuisrace?
- Positie 1-5
- Positie 6-10
- Positie 11-15
- Positie 16-20
Deadline
- Vrijdag 20 juni 2008 - 10u00
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
Comment