Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Frankrijk 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
    ²
    Heb niet kunnen kijken.

En waar blijven die mooie samenvattingskes van iedereen hier.
    het was gewoon een saaie bedoening..
    1. massa
    2. raikkonen
    3. trulli

ferrari sterk en onbedreigd naar de zege, raikkonen problemen met de uitlaat waardoor ie de zege aan massa moest laten
    trulli sterk
    bmw zwakjes
    renault reed iets meer in de kijker, én piquet voor alonso gefinisht op 7
    hamilton zwak, wederom veel kansen laten liggen door veel te overmoedig te zijn en fouten te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Ah, wat ga je doen?
      Ik ben gaan karten. 2keer gewonnen tegen 12 tegenstanders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
        Ik ben gaan karten. 2keer gewonnen tegen 12 tegenstanders.
        Proficiat

Comment

Goede race van Ferrari, spannend kampioenschap nu wel !

En ook goed nieuws : eindelijk verlost van dat klote-circuit, hoop ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
            het was gewoon een saaie bedoening..
            1. massa
            2. raikkonen
            3. trulli

ferrari sterk en onbedreigd naar de zege, raikkonen problemen met de uitlaat waardoor ie de zege aan massa moest laten
            trulli sterk
            bmw zwakjes
            renault reed iets meer in de kijker, én piquet voor alonso gefinisht op 7
            hamilton zwak, wederom veel kansen laten liggen door veel te overmoedig te zijn en fouten te maken
            Thx.

Trulli en Piquet verbazen me toch wel. Zeker die laatste, het werd tijd dat die eens iets liet zien.

Comment

Ja, respect voor Piquet. Op 'n bepaald moment had 'ie continu McLarens achter zich, die toch iets sneller zouden moeten zijn ... en door zeer slim met z'n rijlijnen om te gaan (zonder zelf veel tijd te verliezen) kon 'ie ze mooi op achterstand houden. De McLarens waren duidelijk sneller op 't eind van de rechte stukken, maar 'ie compenseerde dat knap door zich breed te maken in de bocht en zeer laat in te sturen waardoor 'ie vroeger op het gas kon. En dat werkte perfect. Die kerel heeft wat mij betreft een goeie demonstratie gegeven gisteren.

Comment

Commentaar van Hamilton op z'n straf:

Lewis Hamilton was zich van geen kwaad bewust, toen hij bij het afsnijden van de chicane geen positie terug gaf aan Scuderia Toro Rosso-coureur Sebastian Vettel. Voor zijn gevoel was hij de Duitser al voor de bocht gepasseerd.

"De drive through-penalty die ik kreeg, was zeer discutabel", vond Hamilton, die op dat moment negende lag. "Ik dacht dat ik Vettel op een eerlijke manier had ingehaald en dat ik voor hem de chicane inging. Omdat ik aan de buitenkant zat, besloot ik alleen niet in te sturen omdat we dan misschien zouden botsen. Bovendien verloor ik de controle over de achterkant van de auto, waardoor ik rechtdoor schoot."

"Na mijn straf heb ik zo hard mogelijk gepusht tot het einde van de race", vervolgde Hamilton, die terug viel naar de dertiende plaats en uiteindelijk als tiende aan de finish kwam in de Grand Prix van Frankrijk. "Dit is al de derde race dat ik geen punten heb weten te scoren. We hebben er gelukkig nog tien te gaan. Er is dus nog geen reden om pessimistisch te zijn. Kimi wist vorig jaar ook terug te komen van een achterstand en vervolgens kampioen te worden. Mijn achterstand bedraagt nu tien punten en ik ben vol vertrouwen dat ik in Silverstone terug kan slaan."
                't Was inderdaad vrij discutabel, in die zin dat we geen enkel duidelijk beeld kregen van de actie. Enkel on-board, en daar zie je nu ook weer niet heel veel op. Voor 't zelfde geld zat Vettel naast of achter hem.

Aan z'n commentaar laat ie zich wel kennen, vind ik. 't Is zoals zeggen: 'ik was hem voorbij, maar sneedt de chicane af, omdat hij nog naast me zat'.
                Als Vettel werkelijk achter hem was (wat ik versta onder 'ik had hem ingehaald'), dan had ie perfect kunnen insturen.

Comment

En dan nog, je kan helemaal "voorbij" een auto zijn die je inhaalde, maar door dat inhaalmanoeuver zo overdreven snel op 'n bocht afrijden, dat je die bocht mist. Dan is dat, m.i., alsnog een gevolg van het inhaalmanoeuver, en dien je je plaats weer af te staan (als je daardoor dan, zoals Hamilton, een chicane rechtdoor afsnijdt). Zijn drive-through penalty is dan ook helemaal terecht, vind ik.

Comment

GTA, Prius(Toyota) verslaat BMW in rechstreeks duel.
                    Toyota is verbeterd op alle gebied volgens mij als ge ziet bij de start , een paar races geleden hadden ze plaatsen verspleet nu hebben ze plaatsen gewonnen.Race snelheid beter aanhouden en kwalify was ook veel beter.
                    Nissan QQ driver.

Comment

Een zwaluw maakt nog geen lente..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk Berichten
                        GTA, Prius(Toyota) verslaat BMW in rechstreeks duel.
                        Toyota is verbeterd op alle gebied volgens mij als ge ziet bij de start , een paar races geleden hadden ze plaatsen verspleet nu hebben ze plaatsen gewonnen.Race snelheid beter aanhouden en kwalify was ook veel beter.
                        Euhm, ik snap je punt hier niet meteen? Waarom heb je 't tegen mij? BMWMB en MPower zijn rasechte Sauber.BMW.F1 fans, ik niet. Ik vind Kubica wel 'n beloftevolle piloot, maar Heidfeld moet 'k niet hebben, en ik supporter eigenlijk voornamelijk voor Massa en Coulthard.

Comment

Working...
                        X