Kan er iemand uitleggen waarom sommige wagens geen banden wisselen bij de pitstops nu in deze gp? + Is dat de reden waarom raikonnen nu zoveel verliest op hamilton? (hamilton heeft banden gewisseld bij pit, raikonnen niet)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Groot-Brittannië 2008
Collapse
X
-
Ferrari: gegokt en verloren
Dachten waarschijnlijk dat er geen regen meer aankwam en dan maar de banden laten zitten om zo 'semi-slicks' te kunnen rijden en niet nog es te moeten pitten als de baan te droog zou komen...
BMW profiteert en straks terug Kubica aan kop klassement ???
Comment
-
Pffffffffft, wat heeft dien Pool toch uitgestoken...
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenEen nieuwe co-commentator bij Sporza !
Samen met D'Ambrosio en Baguette de Belgische hoop op 'n F1-rijder.
On-topic: als je 'n conclusie kan trekken over de race vandaag, dan lijkt die mij de volgende: 3 winnaars en al de rest waren verliezers vandaag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenVervisch is al wel langer gekend bij de mensen die de Belgische autosport volgen, hoor.
Samen met D'Ambrosio en Baguette de Belgische hoop op 'n F1-rijder.
On-topic: als je 'n conclusie kan trekken over de race vandaag, dan lijkt die mij de volgende: 3 winnaars en al de rest waren verliezers vandaag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenWell done Hamilton!!
Die gast heeft pakken talent!!
En leuk natuurlijk dat hij Raikkonen/Alonso/Kovalainen kunnen dubbelen heeft. Respect, beste man op het veld!
Als Hamilton onder druk komt te staan faalt hij, kijk maar naar de vele blunders van dit en vorig jaar, net zoals Massa
Edit:
grote fouten van Hamilton die me zijn bijgebleven:
-China 2007
-Brazillië 2007
-Bahrein 2008
-Canada 2008
-Frankrijk 2008
En dan nog in zulke korte tijd, nee vergeef het mij hamilton fans, maar ik kan hem gewoon niet uitstaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenNu jah, jullie weten wel hoe ik erover denk geef toe, moest Raikkonen zijn banden hebben gewisseld was hij dik gewonnen, kijk maar naar de snelste ronde tijd die toch maar weer een halve seconde sneller dan die van Hamilton is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk BerichtenNu jah, jullie weten wel hoe ik erover denk geef toe, moest Raikkonen zijn banden hebben gewisseld was hij dik gewonnen, kijk maar naar de snelste ronde tijd die toch maar weer een halve seconde sneller dan die van Hamilton is
Als Hamilton onder druk komt te staan faalt hij, kijk maar naar de vele blunders van dit en vorig jaar, net zoals Massa
Edit:
grote fouten van Hamilton die me zijn bijgebleven:
-China 2007
-Brazillië 2007
-Bahrein 2008
-Canada 2008
-Frankrijk 2008
En dan nog in zulke korte tijd, nee vergeef het mij hamilton fans, maar ik kan hem gewoon niet uitstaan
En wat die fouten van Hamilton betreft, daar heb je gelijk in maar Raikkonen en Massa kunnen er ook wat van de laatste tijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtenraikkonen was een grote verliezer deze race.... al zal dit niet aan de rijders gelegen hebben, navenat ik massa bezig heb gezien
Ik vond Raikkonen toch niet echt de verliezer van deze race ... Verre van, eigenlijk. De Fin reed een solide race.
Vlak voor de eerste serie pitstops reed ie net het gaatje dicht. Op dat moment was hij pakken sneller dan Hamilton. Tijdens de pitstop bleven de posities behouden, waarbij er bij Raikkonen net iets meer benzine werd getankt. Raikkonen had dus een langere tweede stint kunnen doen, om net voor de 2de pitstop enkele snelle ronden eruit te puren en de leiding over te nemen. Kimi had een serieuze kans op de overwinning, lijkt me.
Net na de eerste stop ging 't pakken trager. Blijkbaar een bandenprobleem. Ik hoor hier iets van intermediates die al wat verder opgereden waren. Voor 't zelfde geld was 't een langzaam leeglopende band. Feit is wel dat ie tijdens en na de stortbui het hoofd koel hield, z'n race reed en de schade serieus wist te beperken.
'Verliezer' zou ik 'm niet noemen. De grote verliezers zijn Massa (ie staat weer met beide voeten op de grond) en Kubica. En Piquet Jr. Jammer dat ie eruit vloog.
Comment
Comment