Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Duitsland 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F1 Grote Prijs van Duitsland 2008

Tijdschema

Vrijdag 18 juli 2008

10:00 - 11:30 : 1e vrije training
    14:00 - 15:30 : 2e vrije training

Zaterdag 19 juli 2008

11:00 - 12:00 : 3e vrije training
    14:00 - 15:00 : Kwalificatie

Zondag 20 juli 2008

14:00 : Grosser Preis Santander Von Deutschland

TV Schema

Zaterdag 19 juli 2008

13:55 - 15.05 Kwalificatie (La Deux)

Zondag 20 juli 2008

13:30 - Race (La Deux)
    13:30 - Race (Sporza)

Ik ben eens benieuwd. Ik denk dat Mclaren de hoogste positie zal hebben.
    Ze zijn beter in de bochten dan Ferrari, zie maar Silverstone...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Ik ben eens benieuwd. Ik denk dat Mclaren de hoogste positie zal hebben.
      Ze zijn beter in de bochten dan Ferrari, zie maar Silverstone...
      Daarom dat Ferrari een dubbelzege boekte op Magny-Cours, zeker ?

Ik gok op een Ferrari-overwinning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
        Daarom dat Ferrari een dubbelzege boekte op Magny-Cours, zeker ?

Ik gok op een Ferrari-overwinning.
        Ik gok ook op ferrari en als't regent op Mclaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
          Ik gok ook op ferrari en als't regent op Mclaren

Wordt er regen voorspeld ?

Bij regen gok ik op een BMW ...

Comment

Zou droog moeten blijven, wel bewolkt en niet zo heel warm eigenlijk. Beetje zoals hier.

Ik heb er echt geen feeling van, van deze GP. Ik geloof wel dat Ferrari ondertussen wakker is geschoten van 't feit dat een eindzege hen niet zomaar in de schoot zal vallen, ze hebben de laatste 2 weken hard gewerkt en doorgaans halen ze ook iets als ze er écht voor gaan. Massa (vorige GP niet meegeteld, dat was een (lett&fig) schuivertje) staat toch redelijk scherp en heeft de 'prognoses' over zichzelf, als zou 'ie enkel goed zijn op circuits waar echt snelle bochten in zitten, toch mooi weerlegd. Ik weet niet goed hoe 't met Raikkonen gesteld is, kan die kerel niet polsen. Hopelijk beseft 'ie dat 't nodig is om nog 'es iets propers te laten zien (niet dat 'ie dat niet deed vorige races, maar 'k bedoel 'n overwinning). Hamilton, van die kerel heb ik het gevoel dat 'ie bloed heeft geroken, dat 'ie in jacht-modus staat. Geen idee of 'ie z'n onstuimige zelf onder controle zal kunnen houden, maar het lijkt me van wel want vorige GP was 'ie zo goed als de enige die écht snel en "zeker" doorheen dat meertje in Silverstone reed. Kubica, hmmm, 'k schatte 'm goed in in de eerste helft van 't jaar, maar ik heb een gut feeling dat 'ie 't niet helemaal ziet te klaren als nr.1 op 't einde van 't seizoen, terwijl Heidfeld als schijtezel van de eerste helft van 't seizoen wel de moed heeft opgepakt en aan z'n imago aan 't timmeren is, en dat zegt 'ie zelf ook. Dat, samen met z'n grotere ervaring op Hock dan Kubica, maakt dat ik 'm zelf in m'n prognose hoger zet dan Kubica. Plus 't is Nick z'n thuisrace, doet ook iets met een mens. Kovalainen, nog zo'n kerel die 'k niet kan polsen. Wat is dat toch met die koele Scandinaviërs? Geen idee of die eigenlijk graag rijdt, goed rijdt, fun heeft, 't ziet zitten of niet ... da's zo'n kleurloze persoon die 'k zelfs erg vaak vergeet tijdens de GP's. Is eigenlijk niet goed voor de flair van 'n team, zo'n niet-brillerende koele Noorman in je team. Valt niet op, is niet funky. Maar goed rijden doet 'ie toch af en toe wel, al heb ik de indruk dat 'ie meer zou moeten kunnen halen uit die auto, want ik geloof eerlijk gezegd niet dat de McLaren een mindere auto is dan de Ferrari, en dat 't dus enkel en alleen het talent van Hamilton is dat 'm zo snel maakt. Trulli, die z'n dieseltje begint ook op toeren te komen en z'n turbo begint druk te leveren, heb ik de indruk. Zalig goed, ik wens 'm nog veel hoge plaatsen toe en een aantal podia zelfs, dat gaat 't kampioenschap alleen maar spannender maken. En Alonso? Ik heb niet direct veel vertrouwen in de Renault ... steek die kerel in de beste auto en die rijdt zich zonder problemen naar de titel, maar 'k heb het gevoel dat 'ie, als 'ie moet pushen om snelleren bij te houden (wat 'ie kan), zich wat te vaak vergaloppeert (deels door 't feit dat 'ie moét pushen, anderzijds door z'n temperament). Ik zou die kerel eigenlijk graag in een Sauber-BMW willen zien, a's een subtop-auto, beter dan de Renault en al de rest, maar net niet op 't niveau van de twee titanen, maar daarmee zou 'ie wel écht brokken kunnen maken, lijkt me.

'k Ben blij dat ik F1 weer heb opgepikt, was vroeger een fervent F1-fan, maar jaren niet meer gekeken wegens te saai. Begint toch weer meer spice in de races te zitten, zo zonder tractiecontrole en gedoe.

Comment

Uitslag eerste vrije oefensessie:

Lewis Hamilton (GBr-McLaren) - 1'15"537
              Heikki Kovalainen (Fin-McLaren) - 1'15"666
              Felipe Massa (Bra-Ferrari) - 1'15"796
              Fernando Alonso (Spa-Renault) - 1'16"163
              Kimi Räikkönen (Fin-Ferrari) - 1'16"327
              Niko Rosberg (Dui-Williams) - 1'16"606
              Sebastian Vettel (Dui-Toro Rosso) - 1'16"618
              Nick Heidfeld (Dui-BMW) - 1'16"719

Uitslag tweede vrije oefensessie:

Lewis Hamilton (GBr-McLaren) - 1'15"025
              Felipe Massa (Bra-Ferrari) - 1'15"697
              Kimi Räikkönen (Fin-Ferrari) - 1'15"735
              Heikki Kovalainen (Fin-McLaren) - 1'15"990
              Mark Webber (Aus-Red Bull) - 1'16"017
              Fernando Alonso (Spa-Renault) - 1'16"230
              Niko Rosberg (Dui-Williams) - 1'16"355
              Robert Kubica (Pol-BMW) - 1'16"363

Comment

gTa heeft groot gelijk !

't Is al waar wat em schrijft.
                Ferarri moet dringend gaan beseffen dat ze het dit jaar niet kado gaan krijgen en dat ze met meer dan 1 concurrent moeten rekening houden voor zowel constructeurs als piloten kampioenschap.
                Hamilton, seizoen goed gestart dan weer wat minder maar nu terug volle bak
                Alonso, zit dit jaar alweer bij het verkeerde team.
                Enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                  gTa heeft groot gelijk !

't Is al waar wat em schrijft.
                  Ferarri moet dringend gaan beseffen dat ze het dit jaar niet kado gaan krijgen en dat ze met meer dan 1 concurrent moeten rekening houden voor zowel constructeurs als piloten kampioenschap.
                  Hamilton, seizoen goed gestart dan weer wat minder maar nu terug volle bak
                  Alonso, zit dit jaar alweer bij het verkeerde team.
                  Enz.

I doubt ! Allez, ik hoop 't hé, bvb een vierstrijd tussen Hamilton, Kubica, Massa en Raikkonen. Maar België, Italië, China en Brazilië zijn stuk voor stuk circuits waar Ferrari de overhand zou moeten hebben. Singapore en Valencia zijn dan weer vraagtekens, maar voorts lijkt mij dat McLaren enkel op Hongarije het overwicht zal hebben. En vandaag op Hockenheim. 't Zou me niet verbazen mocht de uiteindelijke titelstrijd tussen Raikkonen en Massa gaan.

'k Hoop van niet, hé ! Liever een vierstrijd.

Comment

Mmm, is Spa niet meer een McLaren-circuit ?
                    Ok, Raikkonen heeft de afgelopen edities gewonnen, maar Spa is ook een Raikkonen-circuit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                      Ok, Raikkonen heeft de afgelopen edities gewonnen, maar Spa is ook een Raikkonen-circuit.
                      Italië ook denk ik. Vorig jaar hebben de mannen van Mclaren Ferrari compleet belachelijk gemaakt in Monza.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten

Spa met z'n snelle bochten is meer iets voor Ferrari. McLaren is iets sterker op circuits met trage bochten, bvb Canada.

Comment

er wordt toch regen verwacht?

Comment

mooi van piquet, wel een beetje geluk gehad..

en die teamorders.. kan het nog duidelijker? tjeezes, pak dan op z'n minst de constructeurspunten van mclaren voor deze race af..

Comment

Schitterende prestatie van Hamilton ! Zo mogelijk nog sterker dan twee weken geleden. Even leek 't erop dat Massa de beste kansen had op de overwinning, maar Lewis kwam als een bezetene terug. Erg knap ! Op dit moment verdiend WK-leider.
                              Kovalainen vond 'k een ietwat bleke indruk nalaten. Echt uitblinken doet ie nooit ...

Ferrari: zware race, waarin geen enkele van beide coureurs ooit echt een vuist kon maken. Massa leek heel eventjes onderweg naar de zege, maar was blijkbaar door een remprobleempje niet in staat op voluit te gaan. Raikkonen was eigenlijk het hele weekend nergens. 7 punten achterstand in het WK. Op zich is 't niet veel, maar in Hongarije zou 't gat wel eens wat groter kunnen worden.

BMW: niet veel beter. Heidfeld die kon profiteren van een optimale strategie, maar Kubica reed vooral in de tweede helft van de race niet echt sterk rond.

Van de titelkandidaten heeft er vandaag slechts één een heel sterke indruk nagelaten: Hamilton. Verder was er de erg verrassende tweede plaats van Piquet. Serieuze portie geluk, en goede strategie. Ik gun het hem, en hoop voor hem dat 't een springplank kan zijn naar sterkere races. Want sinds Canada boekt hij toch echt wel progressie.

Anyway, 't is nu uitkijken hoe Ferrari reageert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten

en die teamorders.. kan het nog duidelijker? tjeezes, pak dan op z'n minst de constructeurspunten van mclaren voor deze race af..

Tja, 't is wel toevallig dat net na het bericht van Dennis aan Kovalainen die laatgenoemde zich net 'verremt', maar op zich maakt 't weinig uit. Hamilton was er toch sowieso voorbijgegaan.

Comment

But because team tactics are allowed, etc
                                  Mooie rode zonnebril heb je daar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Mooie rode zonnebril heb je daar.
                                    ik heb helemaal geen zonnebril..

Comment

Ik heb de race nu pas kunnen bekijken.
                                      Gewoon zalig, echt de max. Genoten van begin tot eind.

Wou dat ik em uit mijn geheugen kon wissen en nog es kijken.

Comment

Komaan man, Hamilton was STUKKEN sneller ... hem ophouden, dat zou pas onsportief zijn.

Comment

Working...
                                        X