Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Hongarije 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja, toch mooie GP !!

Pechvogel van de dag : Massa. Wat een race heeft die gereden. Sublieme start, sneller dan Hamilton, foutloos ... tot 2 ronden voor het einde z'n motor het begeeft. Onverdiend. Maar dat zijn de regels van 't spel. Zelfs al had Hamilton geen lekke band gehad, dan nog had 'ie gewonnen denk ik.

Geluksvogel van de dag : Kovalainen. Niet onverdiend, uiteindelijk wist 'ie toch continu proper te rijden, en geluk komt soms puur door pech van een ander. Blij dat 'ie toch 'es kan winnen, en wonder o wonder : emoties op het podium! That fjordboy got feelings after all.

Prachtprestatie van Timo Glock! Oké, in 2010 kampioen worden is misschien zeer ambitieus (ik acht Toyota daar niet toe in staat, dus 'ie zou al van team moeten wisselen dan), maar hier heeft 'ie alleszins laten zien dat 'ie er wat van kan. Raikkonen nog afgehouden op 't eind (al moet die zich ergens hebben verremd in de voorlaatste ronde).
    Toyota heeft wel 'n mooie progressie gemaakt zo in 't midden van het seizoen. Betrouwbaarheid omhoog, snelheid omhoog, zo moet dat. En met Trulli en dus blijkbaar ook Glock hebben ze toch twee piloten in dienst die wat in hun mars hebben.

Afgang voor Sauber.BMW. Ze stonden nergens, ze zijn zelfs quasi nooit in beeld geweest, en da's verdiend. Op de limiet nog een puntje voor Kubica, door 't uitvallen van Massa, nou ja.
    De prestaties van BMW te zien de laatste GP's, toont toch mooi hoe enorm die F1-auto's nog tijdens het seizoen evolueren. Sauber.BMW zat in 't begin van 't seizoen zeer goed vooraan, zelfs een halve klasse te hoog voor "the rest", en net geen top. En nu zitten ze hoogstens middenin "the rest". Nu, over het gehele seizoen blijf ik ze, ondanks de halt voor de wijzigingen voor de 2008 auto, wel nog als nummer 3 zien, 't zou me verbazen mochten Toyota en Renault die grote puntenachterstand nog inhalen (maar het kan ... een paar keer geen punten voor beide rijders en nog enkele keren dikke punten voor één van de twee andere teams, en 't wordt close).

Renault deed dat toch ook niet slecht! Samen met Toyota m.i. de top van "the rest". Alonso 4, Piquet 6, da's proper!

Vond 't leuk, zeker op 't einde (allez, het laatste derde van de race).

Comment

Inderdaad voor Hongarije toch een hele leuke GP.

Massa...Tja, al kan ik hem niet uitstaan, zeker de man van de dag. Maar het is en blijft een mechanische sport. De overwinning van Kovalainen is zeker een gelukstreffer, maar hij verdient zeker de zege en de wagen ging in tegenstelling tot die van Massa wel mee, 't is ook een teamverdienste.

Zeer mooie prestatie van Glock en Toyota, ze hebben zeker potentieel maar het wordt niet bijster vaak in resultaten omgezet. Vandaag wel, en ik gun het hen zeker. Raikkonen heeft er het beste van gemaakt en doet al bij al nog geen slechte zaak, Hamilton ook niet ondanks de omstandigheden. Het had een McLaren 1-2 kunnen zijn, maar dat is een als...

Renault presteert ook steeds beter en beter de laatste tijd, het zal nog spannend worden voor de 4de plaats in het constructeurskampioenschap.

BMW-Sauber moest zich schamen.

Comment

Toch weer een verrassende Grand Prix ... Ik heb er van genoten, eigenlijk.

Erg knappe start van Massa. Nadien controleerde hij de race perfect. Hij verdiende te winnen, maar ... To finish first, first you have to finish. Jammer maar helaas. 't Had hem wel in een schitterende positie gekregen voor 't kampioenschap.

Hamilton was gisteren erg sterk, maar leek mij eigenlijk nooit echt in staat Massa te bedreigen. Jammer van z'n klapband, maar hij kwam nadien wel knap terug. Hij staat nog steeds aan de leiding in 't kampioenschap, dus 't valt allemaal wel mee.

'Winnaar' dit weekend is dan misschien Raikkonen. Tot halfweg de race leek 't nergens naar. Maar toch nog - mits geluk - 3de kunnen worden. Hij loopt wat in op Hamilton en zet zich voor Massa. Maar 't gaf allemaal maar een flauwe indruk.

De échte winnaar: Kovalainen. Verdiend ! 'k Ben erg blij voor hem, want 't is een goeie kerel, zonder scrupules, met de nodige snelheid in zich. Reed op zich een vrij goede race, zonder foutjes. Maar ik vrees dat hij de nieuwe Coulthard is: soms heel snel, soms geniaal, maar altijd tweede. Hij zal zeker nog races winnen, en waarschijnlijk rijdt hij een groot deel van z'n carrière bij McLaren, maar of ie wereldkampioen kan worden ? I doubt. Maar ik hoop het wel, want 't is een goeie coureur, op en naast de baan.

Glock: HELD ! Twee weken geleden knalt ie poeierhard in de muur, en nu pakt die keutel effe de tweede plaats ! Erg mooi, en 'k ben ook voor hem heel blij.

't Is misschien wel het meest boeiende seizoen in jàren. Een titelstrijd die zo mogelijk nog spannender is dan vorig jaar, maar vooral: niet altijd dezelfde coureurs die scoren. Trulli rijdt een knap seizoen (de beloning voor z'n werk bij Toyota, eigenlijk), Massa rijdt de longen uit z'n lijf, Kubica scoort z'n eerste overwinning, Piquet pakt een podium, Webber laat mooie dingen zien, Glock die tweede wordt en nu Kovalainen die voor 't eerst op het hoogste schavotje staat. Daarbij valt het op dat het veel 'jonge honden' zijn die stilletjesaan iets bereiken. Het is zelfs zo dat Raikkonen en Alonso stilaan de 'oudere garde' worden, en de nieuwe generatie toont dat ze klaarstaat: eerst en vooral Hamilton, maar ook Kubica, Kovalainen, Piquet, Glock, ... En zelfs Massa, die nu pas z'n potentieel begint te tonen.

Magnifiek. F1 was lang niet meer zo interessant.

Comment

Ajajaj, Massa heeft wel echt geen geluk. Maar ik ben content!! Hamilton behoud zijn leidersplaats (ik wil echt dat hij zijn McLaren F1 krijgt, lol) en slechts 1 Ferrari in de top 10!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten

Magnifiek. F1 was lang niet meer zo interessant.
            Idd. 't Is echt genieten, bijna elke Grote Prijs.

Comment

Comment

Sinds Schumacher vertrokken is uit de F1 is het alleen maar beter geworden, alles lijkt zo onvoorspelbaar. Het is ook goed dat mindere goden zoals Glock en vorige race Piquet op het podium kunnen staan want die gasten verdienen dat zeer dikwijls.

Ferrari lijkt minder betrouwbaar dan vorige jaren maar aan wat dat juist ligt is niet duidelijk. De goede beurt die Raïkkonen gemaakt heeft zal hem misschien weer wat zelfvertrouwen geven en het kampioenschap nog spannender maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten

So true

Deze namiddag ook ff de race bekeken. Echt wel balen voor Massa Hoort nu eenmaal bij racen, maar toch... Het veld zit echt wel dicht bijeen, leuk voor het einde van het seizoen

Comment

Working...
                  X