Ja, toch mooie GP !!
Pechvogel van de dag : Massa. Wat een race heeft die gereden. Sublieme start, sneller dan Hamilton, foutloos ... tot 2 ronden voor het einde z'n motor het begeeft. Onverdiend. Maar dat zijn de regels van 't spel. Zelfs al had Hamilton geen lekke band gehad, dan nog had 'ie gewonnen denk ik.
Geluksvogel van de dag : Kovalainen. Niet onverdiend, uiteindelijk wist 'ie toch continu proper te rijden, en geluk komt soms puur door pech van een ander. Blij dat 'ie toch 'es kan winnen, en wonder o wonder : emoties op het podium! That fjordboy got feelings after all.
Prachtprestatie van Timo Glock! Oké, in 2010 kampioen worden is misschien zeer ambitieus (ik acht Toyota daar niet toe in staat, dus 'ie zou al van team moeten wisselen dan), maar hier heeft 'ie alleszins laten zien dat 'ie er wat van kan. Raikkonen nog afgehouden op 't eind (al moet die zich ergens hebben verremd in de voorlaatste ronde).
Toyota heeft wel 'n mooie progressie gemaakt zo in 't midden van het seizoen. Betrouwbaarheid omhoog, snelheid omhoog, zo moet dat. En met Trulli en dus blijkbaar ook Glock hebben ze toch twee piloten in dienst die wat in hun mars hebben.
Afgang voor Sauber.BMW. Ze stonden nergens, ze zijn zelfs quasi nooit in beeld geweest, en da's verdiend. Op de limiet nog een puntje voor Kubica, door 't uitvallen van Massa, nou ja.
De prestaties van BMW te zien de laatste GP's, toont toch mooi hoe enorm die F1-auto's nog tijdens het seizoen evolueren. Sauber.BMW zat in 't begin van 't seizoen zeer goed vooraan, zelfs een halve klasse te hoog voor "the rest", en net geen top. En nu zitten ze hoogstens middenin "the rest". Nu, over het gehele seizoen blijf ik ze, ondanks de halt voor de wijzigingen voor de 2008 auto, wel nog als nummer 3 zien, 't zou me verbazen mochten Toyota en Renault die grote puntenachterstand nog inhalen (maar het kan ... een paar keer geen punten voor beide rijders en nog enkele keren dikke punten voor één van de twee andere teams, en 't wordt close).
Renault deed dat toch ook niet slecht! Samen met Toyota m.i. de top van "the rest". Alonso 4, Piquet 6, da's proper!
Vond 't leuk, zeker op 't einde (allez, het laatste derde van de race).
Pechvogel van de dag : Massa. Wat een race heeft die gereden. Sublieme start, sneller dan Hamilton, foutloos ... tot 2 ronden voor het einde z'n motor het begeeft. Onverdiend. Maar dat zijn de regels van 't spel. Zelfs al had Hamilton geen lekke band gehad, dan nog had 'ie gewonnen denk ik.
Geluksvogel van de dag : Kovalainen. Niet onverdiend, uiteindelijk wist 'ie toch continu proper te rijden, en geluk komt soms puur door pech van een ander. Blij dat 'ie toch 'es kan winnen, en wonder o wonder : emoties op het podium! That fjordboy got feelings after all.
Prachtprestatie van Timo Glock! Oké, in 2010 kampioen worden is misschien zeer ambitieus (ik acht Toyota daar niet toe in staat, dus 'ie zou al van team moeten wisselen dan), maar hier heeft 'ie alleszins laten zien dat 'ie er wat van kan. Raikkonen nog afgehouden op 't eind (al moet die zich ergens hebben verremd in de voorlaatste ronde).
Toyota heeft wel 'n mooie progressie gemaakt zo in 't midden van het seizoen. Betrouwbaarheid omhoog, snelheid omhoog, zo moet dat. En met Trulli en dus blijkbaar ook Glock hebben ze toch twee piloten in dienst die wat in hun mars hebben.
Afgang voor Sauber.BMW. Ze stonden nergens, ze zijn zelfs quasi nooit in beeld geweest, en da's verdiend. Op de limiet nog een puntje voor Kubica, door 't uitvallen van Massa, nou ja.
De prestaties van BMW te zien de laatste GP's, toont toch mooi hoe enorm die F1-auto's nog tijdens het seizoen evolueren. Sauber.BMW zat in 't begin van 't seizoen zeer goed vooraan, zelfs een halve klasse te hoog voor "the rest", en net geen top. En nu zitten ze hoogstens middenin "the rest". Nu, over het gehele seizoen blijf ik ze, ondanks de halt voor de wijzigingen voor de 2008 auto, wel nog als nummer 3 zien, 't zou me verbazen mochten Toyota en Renault die grote puntenachterstand nog inhalen (maar het kan ... een paar keer geen punten voor beide rijders en nog enkele keren dikke punten voor één van de twee andere teams, en 't wordt close).
Renault deed dat toch ook niet slecht! Samen met Toyota m.i. de top van "the rest". Alonso 4, Piquet 6, da's proper!
Vond 't leuk, zeker op 't einde (allez, het laatste derde van de race).
Comment