Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet dat hij het ongelooflijk vuil kan spelen, maar zijn goed recht eigenlijk ook al is het niet mooi om te zien.
Het is en blijft een race, en juist deze manouvres moeten er zijn om het écht racen te maken. Vroeger waren er veel meer van die voorvallen.
Het was héél close, hij heeft hem getikt maar uiteindelijk zonder erg voor Raikonnen. Hij is hem daarna wettig voorbij gestoken. Te zien aan het snelheidsverschil voor die tik, vermoed ik dat Lewis Raikonnen op het rechte stuk ook wel was voorbijgegaan als hij hem daar niét had aangetikt en wat meer ruimte had gegeven.
Sowieso heeft Kimi op het natte wat foutjes gemaakt, dat kan hij niemand anders gaan verwijten.
Tuurlijk maar ik zal niet gaan roepen dat ze de ander moeten diskwalificeren als daar geen echte reden voor is. Räikkönen heeft zelf een fout gemaakt waardoor hij de overwinning heeft verspeeld en dat staat los van dat al dan niet incident.
True, vind ik ook.
Had alles daarna (incl. duwtje in de Source) niet gebeurd, dan kon je er nog iets van gezegd hebben, maar nu vind ik niet dat Lewis nog moet bestraft worden voor iets dat uiteindelijk niet rechtstreeks Kimi heeft geschaad (want dat deed 'ie volledig zelf door de muur te proberen verzetten met z'n auto).
Ik vind dat er van een bestraffing geen sprake moet zijn. Oke er werd wat afgesneden en geduwd en getrokken, maar het bleef al bij al nog een gelijk duel. De een haalde dan voordeel en dan de ander.
Bij de busstop-chicane, kun je toch niet spreken van een gewonne voordeel. Hij kan immers niet anders, nadat Kimi de deur wat toesmeet. En dat tikje was anders ook niet zo heel mooi van Kimi.
Had alles daarna (incl. duwtje in de Source) niet gebeurd, dan kon je er nog iets van gezegd hebben, maar nu vind ik niet dat Lewis nog moet bestraft worden voor iets dat uiteindelijk niet rechtstreeks Kimi heeft geschaad (want dat deed 'ie volledig zelf door de muur te proberen verzetten met z'n auto).
Want eigenlijk was dat inhaalmanouvre ook nietszeggend. Nadien hebben ze beide nog wat geschoven en gespind, en Lewis z'n tempo lag ook véél lager.... dus moest hij hem niet geplooid (of beter: gebroken) hebben, had Kimi nog evenzeer kans gehad zijn plaats terug te veroveren.
Idem, ben hier ook mclaren-benz fan. Maar ik ga een rijder niet de rug toekeren omdat ie van team verandert, ik blijf Kimi symphatie toedragen.
Tis nu niet dat ik hem haat he. Ik vond het gewoon een iets mindere zet van hem. Ik zeg toch zelf dat hij die klap in de muur niet verdiende. Van mij mocht hij gerust gewonnen hebben op basis van de race. Hij had immers de snelste lap.
Bij de busstop-chicane, kun je toch niet spreken van een gewonne voordeel. Hij kan immers niet anders, nadat Kimi de deur wat toesmeet. En dat tikje was anders ook niet zo heel mooi van Kimi.
Dat ook nog. Dat tikje had ze evenzeer beide kunnen uitschakelen, en dan was Massa met de overwinning lopen... en Hamilton z'n plaats in het kampioenschap kwijt?
In mijn ogen is het allemaal redelijk fair verlopen, zéér knappe race!
Lewis heeft wel degelijk een voordeel gehaald uit dat afsnijden e...Normaal als je met 2 de Busstop uitkomt kan je nooit in de slipstream blijven van de wagen voor je, maar door dat afsnijden kon Hamilton wachten tot Kimi er weer voorbijging, direct weer aanpikken en uitremmen.
'k Denk trouwens dat in de periode Brawn-Todt beide Ferrari's nog binnengekomen zouden zijn. Hadden ze gedurfd, waren ze mss 1-2...
Blijft dat Kimi een joekel van een flater heeft gemaakt, Ferrari kan nu echt niet anders dan de kaart Massa trekken.
VOOR, TIJDENS en NA een F1 wedstrijd: alles is hetzelfde! Saai dus.
Dan kunnen wij u nog één ding toewensen: nog een zeer saaie en uitgeregende wedstrijd!
Et voila. Hiermee gezegd zijnde heb je (of hebben jullie, gezien de constante meervoudvorm?) zelf je ongelijk aangetoond, de race vandaag was namelijk een mooi tegenvoorbeeld.
Ik vind dat er van een bestraffing geen sprake moet zijn. Oke er werd wat afgesneden en geduwd en getrokken, maar het bleef al bij al nog een gelijk duel. De een haalde dan voordeel en dan de ander.
Tis nu niet dat ik hem haat he. Ik vond het gewoon een iets mindere zet van hem. Ik zeg toch zelf dat hij die klap in de muur niet verdiende. Van mij mocht hij gerust gewonnen hebben op basis van de race. Hij had immers de snelste lap.
Je kan natuurlijk hem moeilijk kwalijk nemen dat ie een stap hogerop gezet heeft (McLaren -> Ferrari)
Bon, straffe race. Enfin, eigenlijk ook niet, want er was weinig te zien, tot 5 ronden voor het einde. Daarvoor was het gewoon het gaatje Kimi-Lewis observeren. Zeker in het begin van de laatste stint was Hamilton sneller. Misschien doordat Raikkonen moeite had met de harde banden op temperatuur te krijgen. Daarna leek het gat even stabiel te blijven. Hamilton dubbelde echter veel effectiever, en reed 't gaatje mooi dicht. En dan begint het.
Hamilton vliegt naar Raikkonen na Blanchimont. Raikkonen kiest de binnenkant, Lewis zit er pakweg een metertje voor aan de buitenkant. Raikkonen zit aan de binnenkant en profiteert daarvan om er terug voor te komen. Hij gaat na de eerste knik van de chicane wel vrij ver terug naar links om de tweede knik aan te snijden. Echt ruimte heeft Hamilton niet, en hij is eigenlijk verplicht om de chicane af te snijden. Tot daar is alles eigenlijk vrij 'normaal' en gebeuren er geen opmerkelijke dingen.
Dan, op het rechte stuk richting Source. Hamilton ligt vóór Raikkonen, doordat ie de chicane moest afsnijden. Volgens het reglement moet ie dan Raikkonen voor laten gaan. Dat doet hij ook, maar op een heel linke manier. Hij heeft duidelijk voordeel van z'n afsnij-manoevre, is sneller maar laat 'm passeren, maar geeft hem geen centimeter meer. Dààr zit het stuk dat stof tot discussie is.
Hoe dan ook, 't zal 'm zeker de overwinning niet kosten. Zeker niet omdat Raikkonen uiteindelijk niet finisht ... En zo waarschijnlijk de wereldtitel mag vergeten. 23 punten achterstand, met nog 50 te verdienen. 't Kan, maar dan moet hij in Monza winnen en mag Hamilton niet finishen. En dan nog.
Bovendien: In Italië gaan sinds een aantal weken al stemmen op om Massa alle voordeel te geven ...
Persoonlijk denk ik dat Domenicali vóór Francorchamps Raikkonen nog altijd als belangrijkste titelkandidaat zag. Maar ik vrees voor Kimi, en ben tegelijkertijd bij voor Felipe, dat Domenicali op één ronde voor het einde plots van mening is veranderd.
²²²
hij verdiende het echt, en dan die stomme ... moesten ze gewoon van de baan gooien, voordat het regende deed hamilton imo al dingen die niet normaal waren
Wat een uitspraak zeg. Hamilton zat er in de busstop al langst en Kimi gooit ongehoord de deur toe waardoor Hamilton over de escape route moet, en dan nog mooi Kimi terug voor laat. En dan haalt Hamilton hem klassevol in.
Wat een uitspraak zeg. Hamilton zat er in de busstop al langst en Kimi gooit ongehoord de deur toe waardoor Hamilton over de escape route moet, en dan nog mooi Kimi terug voor laat. En dan haalt Hamilton hem klassevol in.
Om dan meteen in Kimi zijn slipstream te kruipen en er zo zijn voordeel uit te halen
Comment