Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van België 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Je kan natuurlijk hem moeilijk kwalijk nemen dat ie een stap hogerop gezet heeft (McLaren -> Ferrari)
    2 jaar terug mocht je dat zeker zeggen, dan had je gelijk. McLaren was snel, héél snel, maar door de wagen heeft Kimi meer kansen verloren dan dat ie er van gekregen heeft.

Nu zou ik dat niet meer zo durven te beweren... McLaren zit terug in z'n gloriemomenten

Comment

Om dan meteen in Kimi zijn slipstream te kruipen en er zo zijn voordeel uit te halen
      Op recht stuk van Camel was het er anders toch van gekomen... Dat zullen de stewards ook inzien als ze een beslissing moeten nemen over dit incident

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
        2 jaar terug mocht je dat zeker zeggen, dan had je gelijk. McLaren was snel, héél snel, maar door de wagen heeft Kimi meer kansen verloren dan dat ie er van gekregen heeft.

Nu zou ik dat niet meer zo durven te beweren... McLaren zit terug in z'n gloriemomenten
        Maar op de moment van zijn overstap vond ik het een logische stap, dat bedoelde ik eigenlijk. Nu zijn ze duidelijk beide de top.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten
          Op recht stuk van Camel was het er anders toch van gekomen... Dat zullen de stewards ook inzien als ze een beslissing moeten nemen over dit incident
          Jij bent helderziende? Ze dienen geen als-als te beoordelen, gewoon het incident op zich.

Comment

Wat een uitspraak zeg. Hamilton zat er in de busstop al langst en Kimi gooit ongehoord de deur toe waardoor Hamilton over de escape route moet, en dan nog mooi Kimi terug voor laat. En dan haalt Hamilton hem klassevol in.

Nah. Ongehoord vond ik 't niet. Na de eerste rechtse van de busstop zat ie er wel terug voor. Maar ie gaf bitter weinig ruimte. Echt ongehoord de deur dichtgooien vind ik dat niet. Schumacher in zijn tijd was in dat opzicht véél straffer.

Comment

Maar op de moment van zijn overstap vond ik het een logische stap, dat bedoelde ik eigenlijk. Nu zijn ze duidelijk beide de top.
              Waarheid. Meer zelfs, ik vond het jammer voor Kimi dat gedurende zijn periode bij McLaren de wagens zoveel betrouwbaarheidsproblemen hadden.... en vlak na z'n overstap dit grotendeels bleek opgelost te zijn.

Comment

• Schumacher Toen die reed was ik echt nog fan van 1 specifieke driver. Naar welk team die ook ging, maakte mij niet uit. Daarna ben ik daar van afgestapt. Ik kan meer van een race genieten als neutrale liefhebber.

Comment

Wat een uitspraak zeg. Hamilton zat er in de busstop al langst en Kimi gooit ongehoord de deur toe waardoor Hamilton over de escape route moet, en dan nog mooi Kimi terug voor laat. En dan haalt Hamilton hem klassevol in.
                  Inderdaad en dan dat smerig tikje in La Source van Kimi tegen de achter kant van Lewis .

Comment

'k Weet niet. Raikkonen reageerde na dat inhaalmanoevre eigenlijk vrij 'slim'. Hij ging ver naar buiten voor de Source, zodat ie snel weer op het gas kon (vandaar waarschijnlijk ook die tik aan Hamilton). 't Had nipt geweest, denk ik.

Anyway, het doet er eigenlijk niks toe. De race werd niet dààr beslist. Eerder in het stuk tussen Bruxelles en Blanchimont.

Comment

Da's ook weer ietsje gekleurd vind ik.

Beide piloten blokkeerden hun binnenste voorband bij 't aansnijden van de busstop. Na de apex gepasseerd te zijn gaat Kimi inderdaad ver naar buiten (dus mist eigenlijk zelf al de rijlijn om de linkse van de chicane aan te snijden). Je kan onmogelijk zeggen of dat met opzet was, of niet. Immers, ze gingen allebei daar iets te snel. Sowieso kon Lewis bijna niet anders dan de linkse afsnijden, anders moest 'ie Kimi aanrijden. Maar het kan dat Kimi een beetje profiteerde van de situatie en met opzet een beetje wijd ging, daar. We'll never know.

Ik blijf erbij dat wat op de start/finishlijn gebeurde, zeer op 't randje was (van Lewis), 'ie liet Kimi wel weer voor, maar de manier waarop zorgde eigenlijk ervoor dat 'ie bijna de bovenhand bleef behouden.

En het duwtje van Kimi in de Source (waarvan we evenmin kunnen weten of 't volledig onopzettelijk was of een béétje gewild) was dan in mijn ogen alleszins iets dat het "ongeoorloofde voordeel" (if any) van Lewis terug compenseerde.

Lijkt me 't beste om alles als race incident af te doen. Stel dat ze zo'n dingen zwaar gaan bestraffen, dan is dat bijna hetzelfde als zeggen dat er geen contact meer mag zijn, en niet meer mag geracet worden...

Comment

• Gilles, we hebben zowat dezelfde mening, blijkbaar.

Uiteindelijk toch niet live gaan kijken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GOLF V GTI Bekijk Berichten
                          Inderdaad en dan dat smerig tikje in La Source van Kimi tegen de achter kant van Lewis .
                          Smerig, of ook niet. Geen van beiden leden er nadeel door, en 't is niet gezegd dat het met opzet was, het lag er glad dus 'ie kan door iets te laat te remmen gewoon tegen Lewis zijn aangereden zonder echt de bedoeling te hebben 'm van de baan te rammen.

Toegegeven: gezien wat er net daarvoor gebeurde zou je al snel de mening vormen dat 't met opzet was, uit frustratie o.i.d. Maar je kan dat niet met zekerheid zeggen...

Comment

• We zullen het den 23ste eens proberen simuleren in Croix. Kandidaten hiervoor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                              Gilles, we hebben zowat dezelfde mening, blijkbaar.

Uiteindelijk toch niet live gaan kijken ?
                              Nee, ik denk dat ik eigenlijk liever Gold tickets wil, het paste niet aangezien we op bezoek waren deze middag, en 't was een beetje héél kortbij ook.

Volgend jaar ga ik zeker (als ik in 't land ben), maar weet nog niet welk soort ticket.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy
                                Ietsje gekleurd? Klassevol is zowat het foutste woord dat je kan gebruiken voor dat manoeuvre. Zo kan mijn bomma 't ook...
                                't Punt is dat je de wagen die je onrechtmatig ingehaald hebt opnieuw voorlaat, om zo terug te gaan naar de situatie van voor het manoeuvre...daar was in dit geval alleszins geen sprake van...Hij heeft hem voorgelaten ja, maar dat is ook alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Lijkt me 't beste om alles als race incident af te doen. Stel dat ze zo'n dingen zwaar gaan bestraffen, dan is dat bijna hetzelfde als zeggen dat er geen contact meer mag zijn, en niet meer mag geracet worden...
                                  Daar ben ik het nu 100% over eens

Comment

• Hamilton naderde sterk op Räikkönen en in de chicane kon de Fin hem nog afhouden. Hamilton ging rechtdoor maar liet de Ferrari op het rechte stuk weer passeren om hem in La Source opnieuw in te halen. Toen ging het nog iets harder regenen en alle wagens vertraagden. Hamilton en Räikkönen gingen er beide af in Pouhon maar konden verderrijden. Kazuki Nakajima was er ook afgegaan en toen hij zijn Williams weer de baan op stuurde raakte hij bijna de McLaren en de Ferrari. Räikkönen dook tussen de twee en reed opnieuw in P1 maar tien meter verder spinde hij.
                                    Wat in mijn ogen dus zegt dat het incident aan de busstop niet allesbeslissend was...

Comment

• Knappe race doch teleurgesteld in de uitslag. Maar dat is persoonlijke voorkeur. Ook iemand opgemerkt dat Raikonnen in de muur ging omdat hij buitenom iemand wilde inhalen?? (Nakajima??)

Comment

We zullen het den 23ste eens proberen simuleren in Croix. Kandidaten hiervoor?
                                        Doe maar op 't gemakske, gij.

Comment

• Zalig,Hamilton

Comment

Working...
                                          X