Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als Hamilton daar niet voorbij Kimi was gegaan dan was er geen sanctie. Want dit gebeurd elke wedstrijd wel minstens 1 keer.
Maar bekijk de beelden! En dan zal je zien dat Hamilton niet wilde profiteren. Kimi week uit naar links, vlak voor hem, waardoor Hamilton naar rechts in het gat moest duiken. Kimi had hem daar makkelijk kunnen voorblijven door zelfs naar rechts te gaan.
Dat is de fase die volgt op het incident, en niet de fase waar het incident zich voordoet. Bekijk de beelden !!
Misschien kunnen we volgende week een meet&greet doen en samen naar de F1 kijken. We spreken om 12u30 af om nog een robbertje te kunnen vechten en vanaf 14u zien we allemaal gezellig als volwassen mensen naar de GP van Italië
Dat is de fase die volgt op het incident, en niet de fase waar het incident zich voordoet. Bekijk de beelden !!
Hamilton laat Kimi weer voorbij. Dat is het belangrijkste wat er in die fase moet onthouden worden. Wat er nadien volgt doet inderdaad niet terzake, dus mag Hamilton niet gestraft worden. Je zegt het zelf.
Want elke wedstrijd is er immers minstens 1 incident waarbij ze gelijk de bocht ingaan, de ene de andere een tik geeft en de bocht afsnijdt. En dan laat die de andere weer door zodat ze opnieuw achter elkaar kunnen gaan.
Als ze zo gaan beginnen, rijden ze niet meer voorbij de start en finishlijn maar elke keer allemaal door de pitstraat...
Conclusie: Hamilton wordt onterecht een straf opgelegd zodat Massa en Ferrari er voordeel uit haalt.
Wegens een inbreuk op art. 30.3 (a) van het F1 Sportreglement en op Appendix L hoofdstuk 4 art. 2 (g) van de Internationale Sportcode kreeg de Brit een drive through, die omgezet werd in een tijdstraf van 25 seconden, omdat het incident zich voordeed op het einde van de race.
During practice and the race, drivers may use only the track and must at all times observe the provisions of the Code relating to driving behaviour on circuits.
Appendix L hoofdstuk 4 art. 2 (g)
The race track alone shall be used by the drivers during the
race.
Blijkbaar zien ze het afsnijden van de chicane en het uiteindelijke inhaalmanoeuvre als 1 actie. Vind dat ze er zich iets te gemakkelijk van afmaken, ze zouden duidelijker mogen zijn ..
Hamilton laat Kimi weer voorbij. Dat is het belangrijkste wat er in die fase moet onthouden worden. Wat er nadien volgt doet inderdaad niet terzake, dus mag Hamilton niet gestraft worden. Je zegt het zelf.
Want elke wedstrijd is er immers minstens 1 incident waarbij ze gelijk de bocht ingaan, de ene de andere een tik geeft en de bocht afsnijdt. En dan laat die de andere weer door zodat ze opnieuw achter elkaar kunnen gaan.
Als ze zo gaan beginnen, rijden ze niet meer voorbij de start en finishlijn maar elke keer allemaal door de pitstraat...
Conclusie: Hamilton wordt onterecht een straf opgelegd zodat Massa en Ferrari er voordeel uit haalt.
Ja ze mogen enkel de baan gebruiken. Maar ik vind niet dat wat Hamilton deed onder de noemer "de chicane afsnijden" valt. Hij wijkt gewoon uit omdat hij anders onvermijdelijk tegen Kimi reed. Hij gaat ook niet volgas de bocht uit en laat Kimi net weer voor, zoals het was voor de bocht dus is er toch helemaal niets mis.
Trouwens, afsnijden en van de track afgaan gebeurt toch meerdere keren in een race?
During practice and the race, drivers may use only the track and must at all times observe the provisions of the Code relating to driving behaviour on circuits.
Da's wel een, euhm, vrij gedetailleerd stuk reglement, moet ik zeggen.
Blijkbaar zien ze het afsnijden van de chicane en het uiteindelijke inhaalmanoeuvre als 1 actie. Vind dat ze er zich iets te gemakkelijk van afmaken, ze zouden duidelijker mogen zijn ..
Zo is idd. de enige manier waarop de straf gerechtvaardigd is ...
... maar je ziet duidelijk dat Hamilton even inhoudt, en dat is wat het reglement zegt. Als ie dat niet had gedaan, zou ie er als een speer voorbij gegaan zijn (en duidelijk voordeel gehaald), en dat is niet gebeurd. Dat gebeurde trouwens vroeger wel, toen die regel nog niet van tel was.
Wat moest Hamilton dan nog doen ? Tot stilstand komen ? Waar trek je de grens, de andere was er terug voorbij, dus : gas erop.
Wat in de busstop gebeurde is een race-incident, zodat we er elke race wel eentje zien.
Hamilton werd gestraft omdat hij er zogezegd voordeel uit haalde. Wat niet waar is omdat hij Kimi weer liet passeren. En dat Kimi 100m verder de deur zomaar openlaat, is de schuld van Kimi zelf.
Toch niet. Maar aangezien de reglementen van de FIA zelf niet zo duidelijk zijn, kunnen we er best over ophouden Wat sommigen ons x aantal posts terug al aangeraden hebben
Comment