Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van België 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In die laatste ronden zijn er nog dingen gebeurd wat maar zo-zo was. Toen ze op Kemmel reden juist na dat incident veranderde Hamilton bijvoorbeeld 2 keer van lijn om te verdedigen (begon dat recht stuk aan de rechterkant, ging toen naar links, weer naar rechts en dan naar midden de baan om Combes aan te snijden. Normaal moogt ge maar 1 keer van lijn veranderen om te verdedigen.

In de dubbele linkse van datzelfde rondje gaat Raikkonen ook van het circuit af aan de buitenkant en gebruikt daar eigenlijk ook meer dan het circuit. Hamilton gaat daar ook breed, maar komt onmiddellijk terug het circuit op.

Mijn mening over het incident aan de nieuwe chicane: ik denk dat Hamilton wel degelijk voordeel haalt door de chicane af te snijden. Door dat afsnijden moet hij niet uitaccelereren achter Raikkonen waardoor hij sneller op het gas kan en dus dichter bij Raikkonen richting de Source kan. Daardoor kan hij daar makkelijker uitremmen.

Maarja mijn mening... Voor alle duidelijkheid: ik ben een neutrale kijker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
      In die laatste ronden zijn er nog dingen gebeurd wat maar zo-zo was. Toen ze op Kemmel reden juist na dat incident veranderde Hamilton bijvoorbeeld 2 keer van lijn om te verdedigen (begon dat recht stuk aan de rechterkant, ging toen naar links, weer naar rechts en dan naar midden de baan om Combes aan te snijden. Normaal moogt ge maar 1 keer van lijn veranderen om te verdedigen.

In de dubbele linkse van datzelfde rondje gaat Raikkonen ook van het circuit af aan de buitenkant en gebruikt daar eigenlijk ook meer dan het circuit. Hamilton gaat daar ook breed, maar komt onmiddellijk terug het circuit op.

Mijn mening over het incident aan de nieuwe chicane: ik denk dat Hamilton wel degelijk voordeel haalt door de chicane af te snijden. Door dat afsnijden moet hij niet uitaccelereren achter Raikkonen waardoor hij sneller op het gas kan en dus dichter bij Raikkonen richting de Source kan. Daardoor kan hij daar makkelijker uitremmen.

dus massa terechte winnaar??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
        dus massa terechte winnaar??
        Hoe terecht? Terecht van: was het beste gedurende het weekend en zag dat terecht bekroond met een overwinning, of terecht als in: volgens de regels terecht gewonnen?

Eerste: nee, tweede: ja

Comment

Hamilton heeft er zeker en vast niet zoveel tijd in gestoken als dat wij hier aan het zeveren zijn over dat moment, maar - net zoals je het zegt - zou het WEL een overtreding zijn, als de regel is : "... geen voordeel halen uit het afsnijden van een chicane, daar waar een andere wagen gewoon de baan vervolgd heeft."

Hamilton heeft zeker ingehouden, maar desondanks, en dankzij wat hij gedaan heeft wat jij zegt, kon ie hem toch inhalen. Hij heeft dus ... zeker en vast een voordeel gehaald ...

.. en dus ...

aaaaargh!

Comment

• [quote=driver_to_be;2936102]Hoe terecht? Terecht van: was het beste gedurende het weekend en zag dat terecht bekroond met een overwinning, of terecht als in: volgens de regels terecht gewonnen?

Eerste: nee, tweede: ja[/quo
            waarom geven ze hamilton geen andere straf
            bv een geldstraf gelijk massa de vorige keer
            er was toch niks gebeurd
            ik zou nog zeggen als ze elkaar hadden uitgeramd hadden

Comment

• Als straf mag Kimi eens met de Lewis zijn Pussycat Doll rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                waarom geven ze hamilton geen andere straf
                bv een geldstraf gelijk massa de vorige keer
                er was toch niks gebeurd
                ik zou nog zeggen als ze elkaar hadden uitgeramd hadden
                Geldstraffen zijn zo dom als je zoveel geld verdient als die mannen. Dan kan je in de volgende race iets hebben van "laat ik die gewoon van de baan rijden, ik betaal daarna ff de boete en hopsa"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                  Alle Maxime wat denkt gij dervan ?
                  Haha ondertussen alles gezien en vernomen! We waren naar de Ring vandaag en ik heb serieus gestressed toen mn zus belde en meldde dat de laatste 10 ronden er niet opstonden. Iedereen rond mij wist al het resultaat behalve ik Ik heb ze dan ook het zwijgen opgelegd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Geldstraffen zijn zo dom als je zoveel geld verdient als die mannen. Dan kan je in de volgende race iets hebben van "laat ik die gewoon van de baan rijden, ik betaal daarna ff de boete en hopsa"
                    dus moet massa ook strafseconden krijgen van in valencia????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                      Niet helemaal, er bestaat ook zoiets als een imago, respect, en fans. Een rijder die alle wetten negeert, die wordt op een dag ... stevig in zijn kakker genomen, om het op zijn AW's te zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                        Iedereen rond mij wist al het resultaat behalve ik Ik heb ze dan ook het zwijgen opgelegd!
                        Ik doe dat ook altijd, zo hadden we deze namiddag een 4-uren karting (gewonnen )

Net dan maar de video bekeken, én daarna ook Teletekst op aanraden van mijn vader... Na de race gezien te hebben had ik natuurlijk al een vermoeden.

Ik weet niet goed wat ik moet denken van de penalty, doch al vaker is gebleken dat voor Lewis het doel de middelen heiligt (nog niet in de mate van Schumi echter )
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Een ding weet ik, en dat is dat de FIA al jaren de sport naar de kl.ten helpt met hun duizend-en-één-regels!

Mensen willen aanvallen zien op de piste, maar de piloten worden hierdoor voor het minst bestraft.

Comment

In die laatste ronden zijn er nog dingen gebeurd wat maar zo-zo was. Toen ze op Kemmel reden juist na dat incident veranderde Hamilton bijvoorbeeld 2 keer van lijn om te verdedigen (begon dat recht stuk aan de rechterkant, ging toen naar links, weer naar rechts en dan naar midden de baan om Combes aan te snijden. Normaal moogt ge maar 1 keer van lijn veranderen om te verdedigen.

(sorry als het hier al staat, ik heb het topic niet meer bijgelezen)

na het incidentje zat er een verschil van 6km/u tussen beide wagens bij het over de finishstreep rijden. In het voordeel van Raikonnen, wel te verstaan. Dus een gevolg van het vertragen van Lewis om Kimi terug voorbij te laten.
                            Dan kan het voorbijsteken in de Source imo niet een gevolg zijn van het feit dat Lewis sneller kon uitaccelereren....

Comment

• Ik hoop van harte dat Hamilton ze allemaal op hun donder geeft, de volgende 5 races...

Het is toch zalig wat die jongen op dik 1,5 jaar presteert (jaja... kweetet, gekweekt om te rijden, goei team en goeien auto... talentjes bestaan niet )

Over het incident, mja als ze echt correct zijn hebben ze gelijk, maar er zijn dit seizoen nog flaters gebeurd waar rijders niet zo'n ridicule straf voor hebben gekregen... Die laatste ronden zat ik echt op het puntje van men stoel (gwn rechtop in bed dus) Terwijl ik de ontnuchtering al van op voorhand wist... Het was een mooi schouwspel, ik hoop althans dat McLaren het in beroep haalt, al zou me dat tevens zwaar verwonderen...

Maar kom, alle gekheid op een stokje, er zijn nog 50 punten te verdienen, het kan nog een paar kanten uit...

Conclusie:
                              Hamilton: rijd met oog op het totaal klassement, maar zal een beslissend duel zeker niet uit de weg gaan, is nog geen volleerd F1 coureur wat we aan de hand van een paar flaters dit seizoen kunnen afleiden
                              -> gaat zeker eens wereldkampioen worden
                              Raikkonen: kent een enorm slecht seizoen met serieuze tegenvallers, vooral aan zichzelf te danken
                              -> gaat met pensioen, gaat naar de tweede rij zoals Alonso of slaat volgend seizoen loeihard terug
                              Massa: rijd met het oog op het totaal klassement en zal altijd zijn uiterste best doen, is nog geen volleerd F1 coureur wat we aan de hand van een paar flaters dit seizoen kunnen afleiden
                              -> gaat zeker eens werelkampioen worden

Voor de rest zie ik nog verschillende talentjes in het veld, die mits een goede wagen/team het nog ver kunnen schoppen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                Dan kan het voorbijsteken in de Source imo niet een gevolg zijn van het feit dat Lewis sneller kon uitaccelereren....
                                Als ie sneller had geaccelereerd dan was Raikonnen niet meer voorbij kunnen komen.. Daar kan dus echt geen sprake van zijn!

Wat ik gezien heb is Raikonnen die zijn rempunt voorbij ging (en z'n wiel even blokkeerde) bij 't aansnijden van de chicane. Daardoor ging de deur dicht.. Is dat erg? Neen, dat is nu eenmaal hoe 't kan gaan als ge stevig aan 't koersen zijt.
                                Gevolg was dat Hamilton moest wijken of ze konden 't allebei op hun buik schrijven.

Dan zag ik Lewis plaats maken voor Kimi. Heel correct imho. En dan zou dat slipstream verhaal moeten beginnen.. Ik heb Lewis zich niet direct onder de vleugel van Kimi zien plaatsen. Integendeel, hij bleef behoorlijk netjes op zijn lijn! Als kimi dan voor de bocht opeens de binnenkant van de bocht opgeeft, en nog niet zo een klein beetje, dan heeft ie 't zelf gezocht.. Slipstream zit daar volgens mij maar voor weinig tussen.

Comment

• Complet belachelijk. Hamilton moest zich dan gewoon van de baan laten rijden? Hij zat er duidelijk al naast en Kimi maakt gewoon geen plaats. Als ze daar in elkaar haken, dan geven ze de Ferrari gewoon een straf. En waren ze beiden uitgeschakeld. Lewus wijkt uit en beseft dat hij Kimi moet voorlaten, doet dat en kan dan door een rare reactie van Kimi de volgende bocht inhalen.

Gewoon absurd hoor.
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                    Complet belachelijk. Hamilton moest zich dan gewoon van de baan laten rijden? Hij zat er duidelijk al naast en Kimi maakt gewoon geen plaats. Als ze daar in elkaar haken, dan geven ze de Ferrari gewoon een straf. En waren ze beiden uitgeschakeld. Lewus wijkt uit en beseft dat hij Kimi moet voorlaten, doet dat en kan dan door een rare reactie van Kimi de volgende bocht inhalen.

Gewoon absurd hoor.
                                    Kimi hoefde helemaal geen plaats te maken, diegene die met de neus voorop zit vóór het aansnijden van de bocht heeft voorrang.

Comment

• ok, stel dan het volgende; Hamilton's straf wordt teniet gedaan..

dan zullen we in Monza toffe dingen zien, want dan mag ten slotte iedereen de chicane afsnijden, heel ff gas inhouden, zodat ze direct in de slipstream van hun voorligger terecht komen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk Berichten
                                        Als ie sneller had geaccelereerd dan was Raikonnen niet meer voorbij kunnen komen.. Daar kan dus echt geen sprake van zijn!

Wat ik gezien heb is Raikonnen die zijn rempunt voorbij ging (en z'n wiel even blokkeerde) bij 't aansnijden van de chicane. Daardoor ging de deur dicht.. Is dat erg? Neen, dat is nu eenmaal hoe 't kan gaan als ge stevig aan 't koersen zijt.
                                        Gevolg was dat Hamilton moest wijken of ze konden 't allebei op hun buik schrijven.

Dan zag ik Lewis plaats maken voor Kimi. Heel correct imho. En dan zou dat slipstream verhaal moeten beginnen.. Ik heb Lewis zich niet direct onder de vleugel van Kimi zien plaatsen. Integendeel, hij bleef behoorlijk netjes op zijn lijn! Als kimi dan voor de bocht opeens de binnenkant van de bocht opgeeft, en nog niet zo een klein beetje, dan heeft ie 't zelf gezocht.. Slipstream zit daar volgens mij maar voor weinig tussen.
                                        Dat bedoel ik niet met vroeger uitaccelereren. Ik bedoelde dat Hamilton waarschijnlijk vroeger dan normaal op het gas kon waardoor het verschil in snelheid nu 6km/u was ipv normaal 12km/u of zo én Hamilton dichter onder de achtervleugel van Raikkonen zat dan normaal.

Als Hamilton de normale weg zou gevolgd hebben moet hij beginnen accelereren in het zog van Raikkonen. Maw: Hamilton houdt niet in die mate in dat hij op dezelfde afstand van Raikkonen zit als zou hij het normaal traject gevolgd hebben.

Nuja als als... Ik denk dat minstens 2 van de 3 stewards ongeveer hetzelfde gedacht hebben als ik.

Ik ben trouwens van mening dat Hamilton die chicane niet moest afsnijden om Raikkonen te kunnen ontwijken. Ok hij wordt naar buiten geduwd door Raikkonen, maar dat was al in het stuk tussen de 2 bochten van de chicane; dus nadat ze geremd hadden. Maar daar kon hij makkelijk opnieuw remmen om gewoon op de baan te blijven. Eigenlijk net hetzelfde als het inhaalmanoeuvre wat Hamilton net daarna doet op Raikkonen. Hamilton glipt binnendoor, maar houdt dan intentioneel in zodat Raikkonen nog eens MOET remmen in het midden van de bocht. Dat is toch een gekende inhaal- of verdedigingstechniek. Op die manier belet je uw tegenstander sneller uit te accelereren en controleer jij dat moment waardoor uw concurrent altijd een fractie trager de bocht uitkomt voor het recht stuk eropvolgend...

Edit: net nog eens gekeken. Na het uitkomen van de chicane zit Hamilton nog naast Raikkonen tot ongeveer 200m achter de chicane. Dat kan dus nooit als hij gewoon achter Raikkonen de chicane uitkomt. Hij heeft er dus zeker voordeel uit gehaald en er absoluut voordeel uit gehaald. Lewis zijnde had ik gewacht met een poging tot na de source zodat duidelijk is dat er geen voordeel meer is.
                                        Last edited by ; 08/09/2008, 10:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          "manoeuver tussen Kimi en Lewis wordt onderzocht door de marshalls"

Ik vond het, los van alles, eigenlijk ook niet proper. Hamilton liet Kimi wel weer passeren, maar ... heeft toch voordeel gedaan met de bocht af te snijden, zoveel is zeker.
                                          En toch kwam Hamilton 5 km/u trager over de streep...dat die stewards niet inzien dat Hamilton sowieso Kimi ging gepakt hebben in de voor of laatste ronde, want Kimi was helemaal de kluts kwijt door die regen

Comment

Working...
                                          X