Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van België 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik snap ook niet dat iedereen zegt dat Kimi zijn rempunt bij La Source heeft gemist, terwijl hij perfect de apex vd bocht haalt...
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• I was there! Het was de meest boeiende race van het seizoen. Wat betreft het incident tussen Hamilton en Raikkonen is het overduidelijk dat eerstgenoemde hieruit voordeel gehaald heeft. Daarover was Ferrari supporter het uiteraard eens maar ook de aanhangers van BMW en Renault.

Comment

• @driver_to_be: en dat zal ook de redenering van de stewards zijn geweest, denk ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
          Kimi hoefde helemaal geen plaats te maken, diegene die met de neus voorop zit vóór het aansnijden van de bocht heeft voorrang.
          Euh, nee? Met alle respect maar common practice is als je in de apex als achterligger voorbij de helft van je voorligger zit je meestal in je recht bent. (al hebben Massa en Coulthard dat bv eens geprobeerd met brokken voor beiden)

Veel mensen vergeten trouwens precies ook dat Hamilton op 'n vuile strook terecht is gekomen waardoor er 'n boel smerigheid aan z'n banden hing na dat manoeuvre.

Iemand trouwens al opgevallen dat 't de 2e keer is dat Kimi in de fout gaat en er geen gevolgen van heeft doordat ie nadien crasht? (ik denk maar aan Monaco?)

Feit blijft wel dat de commissie die over de beroepen moet beslissen wel ten allen tijde heeft laten blijken dat ze lijnrecht staan achter de beslissingen die de FIA neemt. Dat kan 'n voor- en 'n nadeel zijn, maar je weet wel wat je aan die mannen hebt. Enorm nadeel is dan wel dat klacht indienen op dat moment eigenlijk nutteloos is. (en belachelijk veel geld kost)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
            jawel ik zie het wel
            FIA=FERRARI
            Hoeveel keer heb je dit nu al niet gepost?

Ik ben live gaan kijken? Ik moet eerlijk toegeven ( al had ik de kaarten gratis gekregen ) die €120 voor een staanplaats is echt zijn geld niet waard. Al hadden we wel mooi zicht op het circuit, enkele inhaalacties gezien en we zaten vlak voor een groot scherm. Maar super geweldig vond ik het niet. Het is wel net iets leuker om dit live mee te maken, maar zelfs als F1 fan zou ik daar geen €120 of meer voor over hebben. Gelukkig deed de heenrit het 'leed' al een beetje verzachten. Ik kon op een afzonderlijke ING parking terecht met bijhorende file vrije route !!! Voor de terugrit was ik eigenlijk van plan om nog minstens een uur te blijven om file te vermijden, maar aangezien mn vriendin en vooral ik intussen verkleumd waren van de kou dan toch maar besloten om gezellig in de auto te gaan zitten. 3,5 later waren we in Gent .

Het veelbesproken incident: naar mijn mening toch een terechte straf, misschien ietwat zwaar. Lewis behaalde duidelijk tijdswinst, indien men dergelijke acties niet bestraft haalt binnenkort zowat het halve F1 veld in op dergelijke manier ( chicane af snijden zonder in te halen, maar duidelijk dichterbij komen om te profiteren van de slipstream ). Ook al haald de andere rijder in kwestie de finish niet. Dergelijk acties moeten bestraft worden.

O ja, op de plek waar ik zat ( misschien toevallig ) was Lewis absoluut niet geliefd. Bij de rijdersvoorstelling klonk een hardnekkig boe-geroep...wie zei ook alweer dat de sfeer bijzonder plezant is bij F1. Achter ons zat een stelletje Nederlanders ( Lewis fans trouwens ), keer op keer gooiden ze hun afval naar beneden het publiek in, zelfs tot van de lege 5L ( ? ) biervaatjes.

Comment

• En waar zat je (kwestie van nieuwsgierigheid) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                Euh, nee? Met alle respect maar common practice is als je in de apex als achterligger voorbij de helft van je voorligger zit je meestal in je recht bent. (al hebben Massa en Coulthard dat bv eens geprobeerd met brokken voor beiden)

Dus Raikkonen was in z'n recht ... Want Hamilton bevond zich slechts in de remzone heel eventjes voor de Ferrari. Op en voorbij de apex was Raikkonen al terug in 't voordeel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                  En waar zat je (kwestie van nieuwsgierigheid) ?
                  Rechte lijn van Kemmel schat ik
                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                    Rechte lijn van Kemmel schat ik
                    Zou kunnen want daar staat er één scherm in het midden. Publiek dat aan het eind of in het begin van het recht stuk zit kan niet volgen ...

In het middenstuk zijn er verschillende schermen, daardoor vind ik die staplaatsen persoonlijk beter. Ook een goeie plaats voor spektakel (bocht waar Kimi en Lewis eruit gingen)

Maar nu even iets anders (krantenartikel) :

Naar goede gewoonte werd in de Grote Prijs formule 1 van Francorchamps ook dit jaar weer meer geld uitgegeven dan ontvangen. Volgens een eerste schatting loopt het verlies op tot 3,3 miljoen euro, een gat dat door het Waalse Gewest moet worden gedicht. De formule 1 in huis halen, het kost geld.

Zo betaalt Francorchamps, eigenlijk in handen van het Waalse Gewest, 14 miljoen euro aan F1-baas Bernie Ecclestone om de helden over het Ardense asfalt te laten scheuren. Daarbij komen nog wat andere kosten om het feest te organiseren, zoals personeel en infrastructuur.

De andere kant van de balans wordt ingevuld met geld van de hoofdsponsor. In het geval van Francorchamps is dat ING. Die hoofdrolspeler op de financiële markt is goed voor om en bij de 2,5 miljoen euro. Om de kloof naar 14 miljoen te dichten, moeten de organisatoren op de ticketverkoop rekenen. Daar knelt het schoentje: de Belgische grand prix lokt naar aloude gewoonte te weinig volk, ondanks het uitstekende promotionele werk van de organisatoren.

Het Belgische publiek zelf heeft immers niet meteen de gewoonte om massaal naar de thuisrace te komen omdat de tickets peperduur zijn en het circuit niet bepaald in het centrum van het land ligt. Vlamingen moeten ook nog eens zien te overnachten in de buurt, en dat dikt de rekening aan. Renaultbaas Flavio Briatore verwoordt het als volgt: "Een gezin met twee kinderen dat naar een grand prix wil, moet de keuze maken: een weekendje formule 1 of twee weken Mallorca."

Dat legende Michael Schumacher er niet meer bij is, helpt Francorchamps evenmin. Het Duitse publiek zakt daarom niet meer zo gretig af naar de Ardennen als vroeger. De organisatoren verwachten voor dit jaar een gat van 3,3 miljoen euro, een miljoen meer dan vorig jaar. Het is de Waalse belastingbetaler die dat bedrag zal mogen ophoesten. (Jo Bossuyt)

bron : www.demorgen.be

Wat vinden jullie hiervan ?

Ik vind het eigenlijk schandalig dat F1 zo veel geld kost (14 miljoen euro vraagt Bernie aan de organisatoren, en dat is een vriendenprijsje ).

Ik hou van de sport maar deze bedragen zijn niet realistisch. De F1 drukt op zo'n manier (te) zwaar op de lokale economie, ook al zorgt ze voor een tewerkstelling van x aantal personen dat weekend.

Het Waalse gewest moet een gat dichten van 3,3 miljoen euro, ongeloofelijk !

Comment

• De grand-prix zelf lijdt een verlies van 3,3 miljoen euro ... Maar de horeca in de omgeving doet volgens mij gouden zaken in dat weekend !

Comment

• Inderdaad. Daarvoor wordt het ook gedaan. De plaatselijke economie vaart er zeker wel bij. Ook zorgt deze formule 1 ervoor dat Francorchamps op de wereldkaart blijft staan. Onrechtstreeks zal het er ook andere activiteiten naartoe brengen.

Uiteindelijk kan je het een beetje zien als een subsidie die de staat uitgeeft aan de middenstand in en rond het circuit. 3miljoen euro is inderdaad veel geld, maar ik denk dat je versteld zou staan wat er aan subsidies aan andere bedrijven wordt gespendeerd, waarvan de winsten winsten niet plaatselijk blijven en soms zelfs naar het buitenland gaan.

Ik vind het uiteindelijk geen slecht zaak dat de overheid dit doet...
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                          Hoeveel keer heb je dit nu al niet gepost?
                          Echt he

Ik ben live gaan kijken? Ik moet eerlijk toegeven ( al had ik de kaarten gratis gekregen ) die €120 voor een staanplaats is echt zijn geld niet waard. Al hadden we wel mooi zicht op het circuit, enkele inhaalacties gezien en we zaten vlak voor een groot scherm. Maar super geweldig vond ik het niet. Het is wel net iets leuker om dit live mee te maken, maar zelfs als F1 fan zou ik daar geen €120 of meer voor over hebben. Gelukkig deed de heenrit het 'leed' al een beetje verzachten. Ik kon op een afzonderlijke ING parking terecht met bijhorende file vrije route !!! Voor de terugrit was ik eigenlijk van plan om nog minstens een uur te blijven om file te vermijden, maar aangezien mn vriendin en vooral ik intussen verkleumd waren van de kou dan toch maar besloten om gezellig in de auto te gaan zitten. 3,5 later waren we in Gent .
                          Idem, het is fijn om eens meegemaakt te hebben maar ik zou er mijn geld niet aan kunnen geven.

Het veelbesproken incident: naar mijn mening toch een terechte straf, misschien ietwat zwaar. Lewis behaalde duidelijk tijdswinst, indien men dergelijke acties niet bestraft haalt binnenkort zowat het halve F1 veld in op dergelijke manier ( chicane af snijden zonder in te halen, maar duidelijk dichterbij komen om te profiteren van de slipstream ). Ook al haald de andere rijder in kwestie de finish niet. Dergelijk acties moeten bestraft worden.
                          inderdaad, Hamilton had voordeel --> terechte bestraffing

O ja, op de plek waar ik zat ( misschien toevallig ) was Lewis absoluut niet geliefd. Bij de rijdersvoorstelling klonk een hardnekkig boe-geroep...wie zei ook alweer dat de sfeer bijzonder plezant is bij F1.
                          Op het moment dat Raikkonen crashte stond ik aan de dubbele linkse, iedereen begon daar keihard te lachen en te wijzen naar het scherm...2 uur later lachten de anderen weer.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Ik wil graag Lamborghini in de F1, omdan hier de Ferrari-Lambo steekspelen die dit forum sieren, hier te zien escaleren.
                            Dat wordt lachen!!!

Lamborghini is niks, nul komma nul, in de autosport.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                              Ik weet niet goed wat ik moet denken van de penalty, doch al vaker is gebleken dat voor Lewis het doel de middelen heiligt (nog niet in de mate van Schumi echter )
                              idd, is me ook al opgevallen. Laten we zien wat de toekomst brengt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                Een ding weet ik, en dat is dat de FIA al jaren de sport naar de kl.ten helpt met hun duizend-en-één-regels!

Mensen willen aanvallen zien op de piste, maar de piloten worden hierdoor voor het minst bestraft.
                                De enige die de boel naar de kl.ten helpt zijn de piloten en teams zelf.

Als iedereen het spel eerlijk zou spelen dan heb je geen regeltjes voor alles en nog wat nodig.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• zucht...

Comment

• Als ze de prijzen van de tickets met de helft doen zakken, komt er 3 keer zoveel volk op af, daar ben ik zeker van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                      ok, stel dan het volgende; Hamilton's straf wordt teniet gedaan..

dan zullen we in Monza toffe dingen zien, want dan mag ten slotte iedereen de chicane afsnijden, heel ff gas inhouden, zodat ze direct in de slipstream van hun voorligger terecht komen..
                                      Zever!

Bekijk de beelden, op geen enkel moment op de start-finishlijn heeft Hamilton geslipstreamd! Als je dat niet ziet, ben je stekeblind/merkenblind.
                                      Hij had dus geen intentie om de leidersplaats in te nemen.

Het is pas nadat Kimi zijn rare manoeuvre uitvoert en de deur helemaal openlaat dat Hamilton er voorbij gaat. En Hamilton moest wel uitwijken, want Kimi sneed hem de pas af. Kimi kon hem makkelijk afhouden, maar was bluikbaar compleet in de war door de veranderlijke omstandigheden en het duel. Anders was Kimi als eerste de Source ingedraaid.

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                      Iemand trouwens al opgevallen dat 't de 2e keer is dat Kimi in de fout gaat en er geen gevolgen van heeft doordat ie nadien crasht? (ik denk maar aan Monaco?)
                                      Klopt, wat daar in de bocht voor de pifpaf gebeurd is ook niet reglementair want daar gaat hij op de uitrijstrook en kan daar duidelijk meer snelheid halen.

En dan krijgt hij opnieuw de leidersplaats in handen door Nakajima die de 2 hindert.

=> race-incident, zonder straffen uit te delen.

Wat me ook opvalt: Nergens maakten de commentatoren de opmerking dat Hamilton daar in de fout was gegaan en gestraft moest worden! En normaal zijn ze bij de RTBF en Sporza nogal snel om het voor Ferrari op te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                        niet het meest objectieve artikel natuurlijk.
                                        Maar als je het zo allemaal opsomt, verbaast het je toch niet dat dit gerucht steeds sterker wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
                                          Dat wordt lachen!!!

Lamborghini is niks, nul komma nul, in de autosport.
                                          'k Heb ze pertank nog proper dingen weten doen met die Murciélago GTR dinges (ken niks van types race-auto's en race-leagues).

Comment

Working...
                                          X