Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van België 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GOLF V GTI Bekijk Berichten
    FIA heeft juist alle grindbakken verbannen om zoveel mogelijk wagens aan de finish te krijgen. En voor de veiligheid te verhogen.
    ik spreek dan over herinvoering

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Fair en eerlijk?

      Weet je nog de Nurburgring vorig jaar met Alonso?
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      Zalige racegeschiedenis !

      Fernando Alonso kan er wat van.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
        Lamborghini heeft geen F1 nodig om te weten hoe ze auto's moeten bouwen.
        Je neemt een Audi, slaat 'm plat, boort er wat gaten in achteraan, stopt er een belachelijk duur door 'n designer ontworpen interieur in, ge haalt den uitlaatpot leeg, en ge verpatst 'm aan mensen die er enkel ballade-ritjes mee doen in plaats van hard mee op circuit te gaan racen?



        Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
        sorry, kon het niet laten
        Ik ook ni.

        Comment


        • Als je een Audi als basis neemt zit je sowieso goed

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Dudes, misschien even time-out.

            Er is gewoon niks meer aan van slipstreamen bij de hedendaagse F1-wagens. Die achtervleugels zijn zo ontwikkeld om dat te voorkomen. Stel je maar bv eens de vraag waarom Toyota zo weinig gepasseerd wordt? Juist ja, zij hebben zeer veel geld gestoken in die techniek.
            Da's imo een verkeerde conclusie die je maakt van het gekende feit dat vooral Toyota's de lucht achter zich enorm doen wervelen, waardoor de downforce op de achterliggers enorm vermindert.

            Slipstreamen gaat nog altijd, en zeer goed. De onderdrukzone is hoog, relatief breed. In rechte lijn lenen de huidige F1 dus perfect tot 't slipstreamen, en het effect is al bij veel lagere snelheden goed voelbaar itt vroeger.

            Wat niet meer gaat, is dicht op je voorligger gaan zitten in bochten, omdat de onderdrukzone achter de voorligger zodanig groot is dat de nodige downforce om de auto op koers te houden, ontbreekt.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
              simpele oplossing voor dit alles:

              herinvoering van grindbakken, Hamilton had nooit de chicane afgesneden hoor en zijn best gedaan om Raikonnen niet te raken en de chicane op de normale manier te nemen
              Agreed.

              Plus :
              • verhoging cilinderinhoud tot 3 liter of zelfs 3,5 liter
              • verkleining van het oppervlak van vleugels v+a
              • verbod op bijkomende vleugels en zijplaten
              • vermindering oppervlak platte bodemplaat
              doel = vermindering downforce via vleugels met ca. 1/2 verminderen, en aanzuigeffect van de bodemplaat nog verminderen + verstoring downforce van achterliggers verminderen + ook auto's sneller -> weer een rijderssport
              • smallere banden
              • slicks
              doel = minder grip, zodat uitremmanoeuvers echt weer interessant worden, en bochtsnelheden wat verminderen
              • wegvallen regel dat men 2 verschillende soorten banden MOET gebruiken in één race (WTF? )
              • wegvallen van nog 'n aantal zeer vreemde regels waar 'k niet meteen op kom

              Comment


              • Damn, ik moet eerst alles lezen voor ik antwoord.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                Zó éénvoudig mag je het niet stellen. Bij hedendaagse F1-wagens kan je nog zeer efficiënt gebruik maken van de slipstream op rechte stukken. In de bochten is dat een andere zaak aangezien je enorm veel downforce verliest door het ontwerp van de achtervleugel en diffusor (zoals die van Toyota)
                Was dus al gezegd door Jerry.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                  Tip is gele worsten.
                  Zwijgt mij daarvan.

                  'k Dacht ook op z'n Lewis Hamiltons dat ik 'es de Villeneuve ging inkorten op Zolder. DAMN. De afdruk van m'n schedelpan staat volgens mij nog altijd in de dakhemel van Babs...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                    Als je een Audi als basis neemt zit je sowieso goed
                    Dat ontken ik niet.

                    Maar goed =/= best.

                    En best = afhankelijk van je eisen.

                    Feit is dat lambo's er alleszins vetter uitzien dan Ferrari's, de laatste tijd. De looks van een Murcie zijn zodanig overweldigend, daar tipt imo geen enkele kar aan. Zelfs geen van de hyperkarren zoals 'n Veyron, een Enzo o.i.d.

                    Comment


                    • Fak en ik heb de gp niet kunnen zien. Zouden die laatste paar ronden al ergens op youtube staan ofzo?

                      Btw, een van onze cameramannen ging donderdag kijken naar de vrije trainingen met z'n vrouw en schoonouders. Ie dacht waarom eens niet proberen in de paddock te raken...
                      Hij rijdt tot aan die tunnel waar ze hem tegenhouden en vragen wie hij is en wat ie komt doen (dus met z'n vrouw en schoonouders in auto) "ah goeiemorgen meneer, ik ben cameraman voor rtl.." "ok rijdt u maar door meneer"
                      Die kerel is gewoon met z'n auto tot in de paddock binnengeraakt zonder enige vorm van legitimatie
                      En dan te zeggen dat ze miljoenen uitgeven aan de beveiliging van de paddocks tijdens de gp weekends

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                        donderdag kijken naar de vrije trainingen
                        Veel zal ie dan toch niet gezien hebben.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                          Veel zal ie dan toch niet gezien hebben.
                          Wast dan nog geen?

                          Wel ja, maar ie is dan toch geweest en binnengeraakt want ie heeft zelf foto's van in een honda F1

                          Tijdens het weekend zelf zou ie mss nietmeer binnen geraakt zijn maar kvind het toch straf dat je daar gewoon quasi zonder controle binnenraakt

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Zwijgt mij daarvan.

                            'k Dacht ook op z'n Lewis Hamiltons dat ik 'es de Villeneuve ging inkorten op Zolder. DAMN. De afdruk van m'n schedelpan staat volgens mij nog altijd in de dakhemel van Babs...

                            ROFL !

                            Uw schedelpan in Babs haar 'zachte' plafond, die bekleding is dan toch dunner dan gedacht.

                            Aan de andere kant, F1- bolides hebben helemaal geen dak, worsten dus .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                              ik spreek dan over herinvoering


                              Eerst miljoenen investeren om te verwijderen en nu terug veranderen.

                              Waar zijn we dan meebezig.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door GOLF V GTI Bekijk Berichten
                                Waar zijn we dan meebezig.
                                the usual stuff

                                je zal wel zien, er komt een moment dat er terug grindbakken komen...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                                  ROFL !

                                  Uw schedelpan in Babs haar 'zachte' plafond, die bekleding is dan toch dunner dan gedacht.

                                  Aan de andere kant, F1- bolides hebben helemaal geen dak, worsten dus .
                                  Nee serieus, 'k heb daar een paar keer tegen beter weten in (maar die drang om zo snel mogelijk rond te gaan hee, aargh) de gele worstjes gepast, miljaarde met een gewone auto en die fluffy ophanging ratelt gans die kar dooreen. Echt ni aan te raden.

                                  Ik probeer zelfs zoveel mogelijk de vibreurs te vermijden ook, b.v. buitenkant exit van de haarspeld. Ni alleen ni goe voor de banden, maar volgens mij ook vermoeiend voor de ophanging.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Nee serieus, 'k heb daar een paar keer tegen beter weten in (maar die drang om zo snel mogelijk rond te gaan hee, aargh) de gele worstjes gepast, miljaarde met een gewone auto en die fluffy ophanging ratelt gans die kar dooreen. Echt ni aan te raden.

                                    Ik probeer zelfs zoveel mogelijk de vibreurs te vermijden ook, b.v. buitenkant exit van de haarspeld. Ni alleen ni goe voor de banden, maar volgens mij ook vermoeiend voor de ophanging.
                                    wat zijn die gele worsten? foto?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichten
                                      wat zijn die gele worsten? foto?
                                      In 't geval van Zolder: Kunststof ribbels aan de binnenkant van chicanes.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

                                      Comment


                                      • Mclaren heeft klacht ingediend.

                                        Martin Whitmarsh added: "From the pit wall, we then asked Race Control to confirm that they were comfortable that Lewis had allowed Kimi to repass, and they confirmed twice that they believed that the position had been given back in a manner that was 'okay'.

                                        "If Race Control had instead expressed any concern regarding Lewis's actions at that time, we would have instructed Lewis to allow Kimi to repass for a second time."
                                        Bron: www.f1racing.net

                                        Iemand die nu nog gelooft dat er GEEN touwtrekkerij in het spel is?

                                        Comment


                                        • En terecht dat ze klacht indienen. Benieuwd of de FIA zijn beslissing gaat herzien.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X