Oorspronkelijk geplaatst door reVel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van België 2008
Collapse
X
-
Raikonen heeft stom gereden vind ik en dit omwille van 2 redenen:
1) Als Raikkonen effe niet voluit gegaan was nadat Hamilton de chicane had afgesneden, dan had Hamilton hem voorbijgereden door van de rijbaan af te wijken. Als ik me niet vergis staat daar een drive through tegenover en was de 1ste plaats binnen voor Kimi
2) Hamilton was op dat moment sneller. Nadat hij voorbij Raikkonen was, was het voor Kimi onmogelijk om hem nog in te halen met het regenweer. Hij had op dat moment niet meer moeten jagen gelijk zot en de punten binnenhalen. Nu is hij helemaal uitgeteld met zo een achterstand. Wat is het? 20 punten?
Ik kan Hamilton echt niet lusten. Hij is sneller omdat hij de beste auto heeft. Maar ondanks de snellere auto kon hij Raikkonen niet voorbij op een reglementaire manier gewoon omdat hij NIET de beste is ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNee serieus, 'k heb daar een paar keer tegen beter weten in (maar die drang om zo snel mogelijk rond te gaan hee, aargh) de gele worstjes gepast, miljaarde met een gewone auto en die fluffy ophanging ratelt gans die kar dooreen. Echt ni aan te raden.
Ik probeer zelfs zoveel mogelijk de vibreurs te vermijden ook, b.v. buitenkant exit van de haarspeld. Ni alleen ni goe voor de banden, maar volgens mij ook vermoeiend voor de ophanging.
vroooooooooom *BAM* vrooooom *BAM* vroooooooooooooooooom
dat was dus ook een manier om snel de chicane te pakken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk BerichtenRaikonen heeft stom gereden vind ik en dit omwille van 2 redenen:
1) Als Raikkonen effe niet voluit gegaan was nadat Hamilton de chicane had afgesneden, dan had Hamilton hem voorbijgereden door van de rijbaan af te wijken. Als ik me niet vergis staat daar een drive through tegenover en was de 1ste plaats binnen voor Kimi
2) Hamilton was op dat moment sneller. Nadat hij voorbij Raikkonen was, was het voor Kimi onmogelijk om hem nog in te halen met het regenweer. Hij had op dat moment niet meer moeten jagen gelijk zot en de punten binnenhalen. Nu is hij helemaal uitgeteld met zo een achterstand. Wat is het? 20 punten?
Ik kan Hamilton echt niet lusten. Hij is sneller omdat hij de beste auto heeft. Maar ondanks de snellere auto kon hij Raikkonen niet voorbij op een reglementaire manier gewoon omdat hij NIET de beste is ...
Jammer genoeg had de FIA daar weer een ander oordeel over. Er zou eens dringend wat minder gezever moeten zijn, en het terug wat meer om het racen laten draaien. Dit was een schitterend duel, ik heb gespannen naar die paar laatste rondjes gekeken. Zowat het mooiste F1 moment sinds lang.
Die stomme reactie van de FIA daar op maakt de sport alleen maar kapot.... ik denk dat iedereen het daar zowat over eens is, fan of niet en van mening dat Lewis er nu wél of niet voorsprong uit heeft gehaald....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenDit uit uw mond horen is gewoon grappig
Ik heb gelijk, Kimi ging in de fout en liet de deur openstaan.
Comment
-
@Punt is, als ze alletwee de chicane op een normale manier nemen, zit Hamilton nooit dicht genoeg om in het gat te duiken. Door z'n afsnij-manoeuvre was 't nie moeilijk, hij zat al onder Kimi's achtervleugel.
Indien je me 1 situatie kan aantonen in de race waarbij iemand ingehaald (niet gedubbeld) wordt in La Source nadat ze met 2 propertjes de chicane genomen hebben wil 'k je gerust gelijk geven.
Veel Succes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenGe kunt mss me Zionlion een 'ik-ben-anti-ferrari-en-iedereen-mag-het-weten' forum oprichten...
Ik had graag gezien dat Kimi gewonnen had.
Maar dit is een race-incident. En Massa verdient het dus niet hier zomaar een cadeau te krijgen.
Want in Fuji werden ook geen van beiden gestraft, terwijl zowel Massa en Kubica beiden in de fout gingen. Bruno Senna kreeg een drive-trough, dus waarom Massa niet in Valencia? Dus hier Hamilton gaan straffen is compleet hypocriet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenGe kunt mss me Zionlion een 'ik-ben-anti-ferrari-en-iedereen-mag-het-weten' forum oprichten...
wel anti FIA en alle fuck(overdreven)regels.
kutregel1:safety car pit toe.moet je dan met een lege tank verder rijden met de hoop dat je de volgende ronde kan binnen komen?
kutregel2:bij safety car soms op einde van de pitstraat rode licht .zogezegd voor de veiligheid,ja dat hebben we gezien voor de veiligheid.
enz...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenWaarom?
Ik heb gelijk, Kimi ging in de fout en liet de deur openstaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten@Punt is, als ze alletwee de chicane op een normale manier nemen, zit Hamilton nooit dicht genoeg om in het gat te duiken. Door z'n afsnij-manoeuvre was 't nie moeilijk, hij zat al onder Kimi's achtervleugel.
Indien je me 1 situatie kan aantonen in de race waarbij iemand ingehaald (niet gedubbeld) wordt in La Source nadat ze met 2 propertjes de chicane genomen hebben wil 'k je gerust gelijk geven.
Veel Succes.
Hij reed naast Kimi, niet achter hem. En Kimi zat aan de binnenkant, in het voordeel om zijn plaats te beschermen. Het is pas nadat Kimi helemaal naar links gaat en van zijn lijn afwijkt, dat Hamilton in het gat kan duiken om een plaats te winnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenMaar dat is helemaal niet het punt van deze discussie. Dat had je nu toch al door ondertussen? Dat Kimi de deur al dan niet opengezet heeft staat los van het feit of Lewis al dan niet voordeel heeft gehaald uit zijn manoeuvre. Al was Kimi ondertussen aan het masturberen, dat doet er niet toe.
En we weten allemaal dat als Kimi daar de deur had dichtgehouden, Hamilton hem nooit kon passeren en er geen sprake zou geweest zijn van een straf omdat ze niet nodig was. Daar gaat het nu net dus wel om!
Comment
-
Fuji heb ik niet gezien, daar kan ik niet over oordelen. Massa kreeg een boete omdat het daar ging over een teamfout. Je kan moeilijk de rijder gaan straffen om iets waar ie zelf geen controle over heeft.
Er is trouwens een klein precedentje: Japan 2005. Alonso haalt Klien in, schiet daarbij over de chicane. Hij laat Klien weer voor maar haalt hem direct weer in op 't einde van 't recht stuk. Toen heeft Race-Control fijtjes laten weten aan McLaren dat Alonso het voordeel van de chicane af te snijden onvoldoende had teruggegeven, en moest ie Klien opnieuw laten passeren.
Ook in Spa vond Race-Control het OK, maar zijn de stewards na de race een onderzoek gestart.
Eigenlijk zou er 1 onafhankelijk sportief comité moeten zijn, dat voor na en tijdens de race beslist over bestraffingen ivm wat op het circuit gebeurt.
Nu dacht McLaren dat het OK was (Race-Control), maar de stewards hebben daar niks mee te zien, en beslissen om een onderzoek te starten...dus heb je eigenlijk 2 instanties binnen de FIA die tegen mekaar ingaan...
Nu, het gaat in de F1 al lang niet meer om de sport, al niet meer sedert eind jaren '80. Wat niet wegneemt dat ik voor Spa voor het eerst sinds lang nog es op 't puntje van m'n stoel ben gaan zitten.
Comment
-
Neen, echt niet. De deur mocht nog wagenwijd openstaan, had Lewis de chicane niet afgesneden dan had hij er niet kunnen van profiteren (van die openstaande deur hé). Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ik ga er over ophouden. Weet je wat, je hebt gelijk ! Dan houd je mss op ..
Comment
-
@ Revel. Naast, onder, boven of gelijk waar doet er niet toe. Door de manier waarop ie 't voordeel teruggeeft aan Kimi zit ie in La Source dicht genoeg om in dat gat te duiken. Als ze met 2 op een normale manier de chicane nemen kan ie niet dicht genoeg komen om in dat gat te duiken. Als ge ook maar 'n greintje logisch redeneervermogen bezit zult ge mij gelijk geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk BerichtenNeen, echt niet. De deur mocht nog wagenwijd openstaan, had Lewis de chicane niet afgesneden dan had hij er niet kunnen van profiteren (van die openstaande deur hé). Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Ik ga er over ophouden. Weet je wat, je hebt gelijk ! Dan houd je mss op ..
Zelfs al reed Hamilton 50m verder, dan nog kon hij in dat gat duiken en Kimi wegdrummen. En ik heb nog geen enkele rijder gezien die zo'n gat liet bij het aansnijden van een bocht, zelfs al was er minstens 50m tussen hem en een achterligger.
Hij heeft zijn positie weer afgestaan en dat zegt het reglement. Er staat niets in van een gat van 10s te laten vallen. Hamilton wilde dus niet profiteren. Hij heeft wel kunnen profiteren van een fout van Kimi, niet van zijn afsnijmanoeuvre. Daar gaat het om, want als hij daar in La Source Kimi niet had gepasseerd, dan was er geen enkel probleem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenFuji heb ik niet gezien, daar kan ik niet over oordelen. Massa kreeg een boete omdat het daar ging over een teamfout. Je kan moeilijk de rijder gaan straffen om iets waar ie zelf geen controle over heeft.
Voilà
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenWeet je nog het incident Massa-Kubica vorig jaar of Fuji, dat was ook niet helemaal reglementair. Werden daar straffen uitgedeeld? Neen!
Dus kan die FIA ook onmogelijk hier Hamilton gaan straffen.Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenEr is trouwens een klein precedentje: Japan 2005. Alonso haalt Klien in, schiet daarbij over de chicane. Hij laat Klien weer voor maar haalt hem direct weer in op 't einde van 't recht stuk. Toen heeft Race-Control fijtjes laten weten aan McLaren dat Alonso het voordeel van de chicane af te snijden onvoldoende had teruggegeven, en moest ie Klien opnieuw laten passeren.
Ook in Spa vond Race-Control het OK, maar zijn de stewards na de race een onderzoek gestart.
Als Alonso daar achter hem én op een andere rijlijn was blijven rijden én Klien had een fout gemaakt bij het remmen voor de bocht en de deur laten openstaan. Dan was Alonso in zijn recht en was het de schuld van Klien zelf dat hij een plaats verloor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten@ Revel. Naast, onder, boven of gelijk waar doet er niet toe. Door de manier waarop ie 't voordeel teruggeeft aan Kimi zit ie in La Source dicht genoeg om in dat gat te duiken. Als ze met 2 op een normale manier de chicane nemen kan ie niet dicht genoeg komen om in dat gat te duiken. Als ge ook maar 'n greintje logisch redeneervermogen bezit zult ge mij gelijk geven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenOok in Spa vond Race-Control het OK, maar zijn de stewards na de race een onderzoek gestart.
Comment
Comment