Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van België 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zo lang ze niet alle 20 in dezelfde wagen zitten zal de wereldkampioen nooit van zichzelf kunnen zeggen dat hij de beste piloot is...de F1 is een klucht.

Just my 2 cents.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
      Eindelijk een nuttige bijdrage van Revel...
      Dus na ciaoding, geef jij me ook al gelijk

Hamilton heeft geen voordeel gehaald uit het afsnijden van de chicane en dan Kimi weer te laten passeren.

Hamilton heeft wel voordeel gehaald omdat Kimi voor La Source een fout maakte door de deur open te laten. Als Kimi dat niet deed en op zijn lijn bleef, kon hij als eerst La Source indraaien en als eerste naar Eau Rouge en de Raidillon vliegen.

En dan hadden we een heel ander einde gezien van de thriller.

Comment

• Nee kgeef u geen gelijk, ge neemt 't gewoon.
        Dat Kimi daar de deur wagewijd openlaat...juist.
        Dat Hamilton geen voordeel doet door de chicane af te snijden...fout.

Kijk nog es goed op de onboardbeelden van Hamilton

+ YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Op 50 seconden: Normale situatie, rempunt van Hamilton ligt ergens tussen de plaats waar de ING sponsoring op de muur links stopt en het 100-meter bordje. De afstand tussen de 2 op 't moment dat Kimi begint te remmen voor La Source schat ik op pakweg 50 meter.

Op 3.40: Na 'het incident', moment waarop Kimi links gaat en begint te remmen ligt...idd: tussen de plaats waar ING stopt en het 100 meter bordje in het gras...dat ie de deur openlaat is juist, dat ie zich verremt is fout. Maar nu komt de clou: op 't moment dat Kimi in de remmen gaat voor La Source schat ik de afstand tussen de 2 op MAX 1 meter.

En 't feit dat Hamilton zo dicht zit heeft ie enkel en alleen te danken aan z'n manier waarop ie Kimi laat passeren. Denk daar de 50 meter afstand (give or take) die normaal tussen 2 auto's zit die wegaccelereren uit de chicane en Hamilton kan nooit in dat gat duiken...

Als m'n redenering ergens fout is, weerleg ze...maar met feiten aub.

Comment

• @ Lotuzzz, nee die is juist. Zowel Race-Control als de Stewards kunnen straffen uitspreken. Race-Control doet dit TIJDENS de race, de Stewards NA de race. Beide kunnen een stop&go geven, maar indien ze die geven in de laatste 3 ronden van een race (Race Control)of na de race (Stewards) wordt die automatisch omgezet naar een tijdstraf van 25 sec. in de uitslag.

Comment

Nee kgeef u geen gelijk, ge neemt 't gewoon.
            Dat Kimi daar de deur wagewijd openlaat...juist.
            Dat Hamilton geen voordeel doet door de chicane af te snijden...fout.

Kijk nog es goed op de onboardbeelden van Hamilton

+ YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Op 50 seconden: Normale situatie, rempunt van Hamilton ligt ergens tussen de plaats waar de ING sponsoring op de muur links stopt en het 100-meter bordje. De afstand tussen de 2 op 't moment dat Kimi begint te remmen voor La Source schat ik op pakweg 50 meter.

Op 3.40: Na 'het incident', moment waarop Kimi links gaat en begint te remmen ligt...idd: tussen de plaats waar ING stopt en het 100 meter bordje in het gras...dat ie de deur openlaat is juist, dat ie zich verremt is fout. Maar nu komt de clou: op 't moment dat Kimi in de remmen gaat voor La Source schat ik de afstand tussen de 2 op MAX 1 meter.

En 't feit dat Hamilton zo dicht zit heeft ie enkel en alleen te danken aan z'n manier waarop ie Kimi laat passeren. Denk daar de 50 meter afstand (give or take) die normaal tussen 2 auto's zit die wegaccelereren uit de chicane en Hamilton kan nooit in dat gat duiken...

Als m'n redenering ergens fout is, weerleg ze...maar met feiten aub.
            ja okee,hoeveel/hoever moest hamilton raikkonen voor laten gaan,staat er hier iets van in een regelement

Comment

• toen hamilton kimi voor heeft laten gaan ging kimi toch duidelijk sneller dan hamilton(dit is toch duidelijk)anders was hij toch nooit voorbij hamilton geraakt zeker(dit is toch ook duidelijk)zijn jullie ermee eens?

Comment

• Akkoord, maar normaal heeft Kimi nog het hele rechte stuk van start-finish om weg te accelereren van Hamilton, nu had ie die kans niet. Akkoord?

Comment

Nee akkoord, maar dr bestaat ook zo iets als de geest van 't reglement é, al is daar in de F1 van vandaag waarschijnlijk geen plaats meer voor...
                  Hamilton moest gewoon gewacht hebben tot na La Source, want winnen zou ie toch gedaan hebben...maar de verleiding van dat gapende gat was waarschijnlijk te groot.
                  wat bedoel je me dr bestaat ook zo iets als de geest van 't reglement é,als ik denk wat je bedoelt tja dan heeft iedereen weer zelf er iets aan toe te voegen in het regelement .bij mij betekent regelement alleen wat zwart op wit staat

Comment

Akkoord, maar normaal heeft Kimi nog het hele rechte stuk van start-finish om weg te accelereren van Hamilton, nu had ie die kans niet. Akkoord?
                    ja ,maar kimi was ook al niet meer zo snel als hamilton de laatste ronde ook daar moet je rekening mee houden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                      ja okee,hoeveel/hoever moest hamilton raikkonen voor laten gaan,staat er hier iets van in een regelement
                      Volgens het reglement mag er geen voordeel gehaald in deze gevallen. Voordeel halen is niet alleen een plaats winnen, maar ook dichter bij de concurrent komen dan wanneer de reglementaire ruimte gebruikt wordt. Dat is hier dus wel het geval: van pakweg 20m verschil voor het afsnijden van de chicane tot max 3m verschil na de chicane.

Raikkonen maakt verderop inderdaad dezelfde fout in pouchon (dubbele linkse), maar een stop&go geven aan iemand met een DNF achter de naam is niet echt nuttig.

Bovendien vind ik dat Hamilton op het recht stuk van Kemmel na dit incident ook onreglementair zijn positie verdedigt. Hij veranderd duidelijk een paar keer van lijn: hij begint rechts, wijkt uit naar links, gaat weer naar recht en dan nog eens naar links voor het aansnijden van Combes. Normaal moogt ge maar 1 keer van lijn veranderen (rechts naar links, of links naar rechts). Daar zou eventueel ook nog een s&g voor gegeven kunnen worden...
                      Last edited by ; 10/09/2008, 01:59.

Comment

• Doe ik hoor.
                        Hoe dan ook dom van Hamilton om daar in te halen, na de situatie in de chicane...hij had beter moeten weten.
                        Maar om hier dan de FIA als een hoopje Ferrari aanhangers af te schilderen en zo, dat is er over. Er valt wat de zeggen voor de aanleiding van de straf zelf. De strafmaat is gewoon buiten proportie.

Al bij al is 't jammer dat de spannendste 2 ronden van de laatste paar jaar overschaduwd worden door dat 'incidentje'...had 't een incident geweest tussen pakweg Vettel en Kubica, er had geen haan naar gekraaid.
                        Last edited by ; 10/09/2008, 01:59.

Comment

Doe ik hoor.
                          Hoe dan ook dom van Hamilton om daar in te halen, na de situatie in de chicane...hij had beter moeten weten.
                          Maar om hier dan de FIA als een hoopje Ferrari aanhangers af te schilderen en zo, dat is er over. Er valt wat de zeggen voor de aanleiding van de straf zelf. De strafmaat is gewoon buiten proportie.

Al bij al is 't jammer dat de spannendste 2 ronden van de laatste paar jaar overschaduwd worden door dat 'incidentje'...had 't een incident geweest tussen pakweg Vettel en Kubica, er had geen haan naar gekraaid.
                          kijk en dit is dan wat ik bedoel:hey jongens zeer mooie wedstrijd zeker al bij de start,waarbij kimi zeer mooi heeft ingehaald en aan de leiding is gekomen.echt chapeau.toen was de race alweer get aan het slabakken,maar toen de regen kwam,zeer mooie duel kimi en hamilton?maar echt he deze ronde vond ik echt het beste dan het hele seizoen bijeen.okee toen kimi in de muur ging vond ik dit ook jammer,en zeker voor het kampioenschap.okee dan heeft hamilton gewonnen hij mag op het hoogste schavotje staan van de champagne proeven,fotosessie,pers,enz....wat doen ze danna twee uur zeggen ze dat massa gewonnen heeft daar gaat het bij mij niet in snap je.allee ik vind nu dat het kampioenschap verneukt is.en ook dat massa deze wedstrijd niet verdiend te winnen(zeker de laatste zin)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                            Volgens het reglement mag er geen voordeel gehaald in deze gevallen. Voordeel halen is niet alleen een plaats winnen, maar ook dichter bij de concurrent komen dan wanneer de reglementaire ruimte gebruikt wordt. Dat is hier dus wel het geval: van pakweg 20m verschil voor het afsnijden van de chicane tot max 3m verschil na de chicane.

Raikkonen maakt verderop inderdaad dezelfde fout in pouchon (dubbele linkse), maar een stop&go geven aan iemand met een DNF achter de naam is niet echt nuttig.

Bovendien vind ik dat Hamilton op het recht stuk van Kemmel na dit incident ook onreglementair zijn positie verdedigt. Hij veranderd duidelijk een paar keer van lijn: hij begint rechts, wijkt uit naar links, gaat weer naar recht en dan nog eens naar links voor het aansnijden van Combes. Normaal moogt ge maar 1 keer van lijn veranderen (rechts naar links, of links naar rechts). Daar zou eventueel ook nog een s&g voor gegeven kunnen worden...
                            hoi ik ben misschien dom of zo ,maar hiermee begrijp ik echt niet wat je bedoeld :dat is hier dus wel het geval: van pakweg 20m verschil voor het afsnijden van de chicane tot max 3m verschil na de chicane.
                            Last edited by ; 10/09/2008, 02:23.

Comment

• Volledig mee akkoord.
                              MAAR...je kan er ook niet omheen dat er wel degelijk een gegronde reden is om Hamilton te straffen. Alleen is 't de foute straf.

Comment

Volledig mee akkoord.
                                MAAR...je kan er ook niet omheen dat er wel degelijk een gegronde reden is om Hamilton te straffen. Alleen is 't de foute straf.
                                allee dit klinkt misschien dom of zo maar massa moest maar tweede blijven

Comment

• Hopelijk leest de FIA dit: geen straffen meer uitspreken NA de race die de uitslag nog kunnen beïnvloeden van die race.

Comment

• Dat moet je toch zelf wel beseffen dat dit niet echt mogelijk is. Je kan toch gewoon iets in de laatste ronden doen wat een straf verdient neen? Iets waarvoor je een Drive-Through zou voor krijgen halverwege de race, hoe moet je dat dan bestraffen als het de laatste ronde gebeurt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                                      m'n eerste rondje met gTa mee op zolder

vroooooooooom *BAM* vrooooom *BAM* vroooooooooooooooooom

dat was dus ook een manier om snel de chicane te pakken

Was dat nog met Babs, ja zeker? Ha ja natuurlijk, ik had nog geen passagiers mee in Sabine tenzij Steven.

Ze was moe, op 't einde van 'r leven bij me, maar ze klokte proper tijden.

Comment

• net m'n kodak leeggemaakt, tijd voor wat minder geleuter en beeldmateriaal!

kwalitficaties

Comment

• een circuit waar wij terecht trots op mogen zijn

mooi materiaal:

nogmaals mooi materiaal:

Comment

Working...
                                          X