Och jongens toch. Moest het een Ferrari geweest zijn, er zou niets aan de hand geweest zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van België 2008
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichtenwees nu eerlijk, ging HT binnendoor? JA! haalde hij daar voordeel uit JA
waarom zou hij dan niet gestraft moeten worden?
Voordeel halen buiten het circuit geldt niet enkel voor afsnijden, maar ook voor het groter maken dan de bocht daadwerkelijk is. Raikkonen zorgde er niet alleen voordat hij niet zou spinnen, maar gaf zichzelf tevens meer momentum dan Hamilton had. En wat er gebeurt de volgende bocht? Raikkonen passeert Hamilton.
Waar blijft die straf?
Comment
-
Over de discussies de laatste tijd ...
Hoe meer ik 't zie (believe me, ik heb het al ongelooflijk vaak gezien, en zij die 't niet geloven: bekijk het zelf maar eens zo vaak als ik het deed), hoe meer ik ervan overtuigd ben dat Lewis voordeel had uit het afsnijden van de chicane. Het inhaalmanoevre was vrij mooi, en dat siert hem. Maar ie haalt voordeel uit het 'cutten' van de chicane. Daar is geen ontkennen meer aan. En iedereen weet dat.
@Tulpje and co: Pouhon is een dubbele linkse. De uitloopzone ligt dus rechts. Als Raikkonen veel verder buiten de piste gaat, wil dat dus - volgens het logisch verstand - zeggen dat Raikkonen een langere weg heeft afgelegd dan Hamilton. Hoe kan ie dan in godsnaam meer momentum halen? Je weet net zo goed als ik dat in de pif-paf Hamilton ondanks z'n talent van de baan ging. Raikkonen ook bijna, maar ie behield net iets beter de controle, zodat ie de leiding kon overnemen. Het heeft zelfs totaal niks te maken met meer momentum in de vorige bocht. In tegendeel zelfs. Meer momentum = meer snelheid = meer kans op een spin.
Da's al wat ik er op dit moment over denk. En ik ga er niet verder meer op in gaan. Noem me een Ferrari-fan, maar ik denk dat de straf terecht (maar vrij zwaar) is, getuige ook de verklaringen van de verschillende coureurs. (Zoals Fisichella of Trulli, ook ervaren coureurs, die zich de situatie van Hamilton wel kunnen inbeelden) .
Comment
-
Inhalen onder geel van raikonen? nie bestraft.
Ik blijf me afvragen hoe extreem je dit moet volhouden, het niet inhalen voor de volgende bocht. Raikonen doet echt een heel raar maneuver en vraagt Hamilton bijna om in te halen. Als Kimi daar vertraagd had tot 30 per uur omdat hij de nattigheid tot in z'n broek voelde (), moest Lewis dan ook vertragen tot 30?
En als je tot 2x toe aan de wedstrijdleiding vraagt of het terug voorlaten voldoende was en ze tot 2 keer toe "ja" zeggen... Had de wedstrijdleiding neen gezegd kon Lewis Kimi wéér voorlaten en hij zou hem nog ingehaald hebben...
>En nu is 't gedaanIdleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenVoordeel halen buiten het circuit geldt niet enkel voor afsnijden, maar ook voor het groter maken dan de bocht daadwerkelijk is. Raikkonen zorgde er niet alleen voordat hij niet zou spinnen, maar gaf zichzelf tevens meer momentum dan Hamilton had. En wat er gebeurt de volgende bocht? Raikkonen passeert Hamilton.
Waar blijft die straf?
wat had je dan graag gezien, Raïkkönen, die in Monza nog eens tien plaatsen extra verliest, of 25 seconden later mag starten...
*wegwerpgebaar* soms vraag ik me af wie hier de oogkleppen opheeft...
allemaal als een klein kind staan wijzen en huilen: "die heeft dit gedaan en die dat... en dat is niet eerlijk!"
FIA heeft een keuze gemaakt, die voor de sport mss niet de beste was op dit moment, maar wel voor de sportiviteit... (zie Monza)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenLater die ronde gebeurt er nog iets raars. Zowel Hamilton als Raikkonen gaat wijd in Pouhon. Maar terwijl Hamilton vrijwel meteen terugstuurt, kiest Raikkonen enkele honderden meters lang een alternatieve route over de uitloopzone voordat hij terugkeert op het 'echte' asfalt. Dat was in eerste instantie al niet zoals het hoorde en zeker niet na het zien van de onboard-beelden.
Voordeel halen buiten het circuit geldt niet enkel voor afsnijden, maar ook voor het groter maken dan de bocht daadwerkelijk is. Raikkonen zorgde er niet alleen voordat hij niet zou spinnen, maar gaf zichzelf tevens meer momentum dan Hamilton had. En wat er gebeurt de volgende bocht? Raikkonen passeert Hamilton.
Waar blijft die straf?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk BerichtenOver de discussies de laatste tijd ...
Hoe meer ik 't zie (believe me, ik heb het al ongelooflijk vaak gezien, en zij die 't niet geloven: bekijk het zelf maar eens zo vaak als ik het deed), hoe meer ik ervan overtuigd ben dat Lewis voordeel had uit het afsnijden van de chicane. Het inhaalmanoevre was vrij mooi, en dat siert hem. Maar ie haalt voordeel uit het 'cutten' van de chicane. Daar is geen ontkennen meer aan. En iedereen weet dat.
@Tulpje and co: Pouhon is een dubbele linkse. De uitloopzone ligt dus rechts. Als Raikkonen veel verder buiten de piste gaat, wil dat dus - volgens het logisch verstand - zeggen dat Raikkonen een langere weg heeft afgelegd dan Hamilton. Hoe kan ie dan in godsnaam meer momentum halen? Je weet net zo goed als ik dat in de pif-paf Hamilton ondanks z'n talent van de baan ging. Raikkonen ook bijna, maar ie behield net iets beter de controle, zodat ie de leiding kon overnemen. Het heeft zelfs totaal niks te maken met meer momentum in de vorige bocht. In tegendeel zelfs. Meer momentum = meer snelheid = meer kans op een spin.
Da's al wat ik er op dit moment over denk. En ik ga er niet verder meer op in gaan. Noem me een Ferrari-fan, maar ik denk dat de straf terecht (maar vrij zwaar) is, getuige ook de verklaringen van de verschillende coureurs. (Zoals Fisichella of Trulli, ook ervaren coureurs, die zich de situatie van Hamilton wel kunnen inbeelden) .
Bekijk de beelden maar eens tegoei, Raikkonen haalt wel degelijk een voordeel door Pouchon af te snijden. Want voor die lange dubbele linkse hangt hij op 50m, daarna nog niet de helft.
En de enige reden waarom Hamilton daar van de baan is gegaan is omdat die Williams voor hem opdook en hij geen andere keuze had dan van de weg te gaan. En Raikkonen had énorm veel geluk en kon nog net de Williams ontwijken. Inhalen onder gele vlag dus en dat moet ook bestraft worden.
Normaals een reden om alles wat in deze ronde gebeurd te omschrijven als een race-incident, net zoals in Fuji met Kubica-Massa.
Wat hebben Fisichella en Trulli hierover gezegd?
Want die Williamsrijder hoort ook een straf te krijgen, hij vliegt terug de baan op zelfs al komen er 2 andere rijders aan én hij maakt geen plaats tijdens het dubbelen. Want daardoor moest Kimi breed gaan in Blanchimont en spinde hij.
Point finale.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk BerichtenWaarom moet'ie bestraft worden, hij heeft zichzelf in zijn alles of niets spel tegen de muur gezet... lijkt mij al straf genoeg... hij kon ook gesettled hebben voor de 2e plaats en bijhorende punten... nu is hij naar huis gegaan in de wetenschap dat hij een zekere winst kwijt is geraakt, en daarna ook nog is zekere punten...
wat had je dan graag gezien, Raïkkönen, die in Monza nog eens tien plaatsen extra verliest, of 25 seconden later mag starten...
*wegwerpgebaar* soms vraag ik me af wie hier de oogkleppen opheeft...
allemaal als een klein kind staan wijzen en huilen: "die heeft dit gedaan en die dat... en dat is niet eerlijk!"
FIA heeft een keuze gemaakt, die voor de sport mss niet de beste was op dit moment, maar wel voor de sportiviteit... (zie Monza)
Daarna door hem te hinderen in Blanchimont, waardoor hij breed moest gaan en daarna spinde en aan de overkant in de muur klapte.
Die Williamsrijder hoort vooral gestraft te worden. Maar daar haalt Ferrari geen voordeel uit, dus vindt de FIA het niet nodig om straffen uit te delen natuurlijk.
Comment
-
eerlijk gezegd weet ik nietmeer waarom Räikkönen in de muur gegaan is, en of Nakajima daarbij betrokken was, en nee ik ga ook niet terugkijken
ik weet wel dat Francorchamps een goeie 3 weken gedaan is, en we zijn er nog steeds over aan't discussieren wat wel of niet had moeten gebeuren...
ik ben blij dat er met de formule 1 terug zo hard wordt meegeleefd, maar ik ga het laten zijn om daarover te blijven zeveren...
ieder van ons heeft er zijn idee van, en gaat daar nu ook nietmeer van afstappen, dus laat ons weer plezier beleven aan't volgen van de volgende manche's te beginnen met Singapore @ night
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenBeroep niet ontvankelijk verklaard? Of wel ontvankelijk maar ongegrond?
Zou me verwonderen mocht 't beroep niet eens ontvankelijk zijn verklaard ...
Reden van onontvankelijkheid : In het FIA-reglement (beter gekend als het International Sporting Code) artikel honderd-in-de-vijftig staat dat een tijdstraf niet openstaat voor beroep.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stephane Bekijk Berichteneerlijk gezegd weet ik nietmeer waarom Räikkönen in de muur gegaan is, en of Nakajima daarbij betrokken was, en nee ik ga ook niet terugkijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenMisschien toch maar eens doen, want wat jij hierboven hebt neergetypt slaat kant noch wal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichtenwees nu eerlijk, ging HT binnendoor? JA! haalde hij daar voordeel uit JA
waarom zou hij dan niet gestraft moeten worden?
Ach ja, we kunnen er over blijven zeveren maar het haalt toch niets uit. Ik kijk nu naar de wedstrijden die nog moeten komen.
Comment
-
Got a Ferrari?
Not quite good enough at driving?
Are other boys faster than you in the wet?
Then you need:
Ferrari International Assistance (FIA)
This exclusive Ferrari only membership club has many benefits. Including:
Anti overtaking assurance
Been overtaken? Feel a bit silly? Don’t worry, we’ll rule out the other party even if it embarrassingly obvious that they’re faster than you
Exclusive access to a secret “second lane” in the pits
Just to make things a little bit easier we’ve arranged a private second lane just for you
Guaranteed world championship?
Had a crash? Need to win the world championship? Don’t worry just limp across the track and take off your nearest championship title contender - we’ll do the rest
A bit strapped? Need extra cash?
Simply get one of your team to tell someone else how you make your cars. We’ll guarantee a $100,000,000 windfall so that the rich get richer!
Bits falling off your car? Looking a bit dangerous?
At Ferrari International Assistance we operate a “blind eye” policy just for Ferrari drivers
Been a bit silly? Taken off another driver whilst following the safety car?
It’s ok, as long as you didn’t hurt yourself. I mean, who are Force India anyway? And how dare they be in front of you
A bit bored? Want some extra action?
With FIA plus you can take part in a number of additional membership activities including the popular “kill your pit crew” game
Not sure when you might need us next?
Relax. Check out our track record. We’re confident that we’ll be able to make something up on the spot that will get you out of any pickle that you might find yourself in
Bonus offer!
* Order our FIA plus pack and receive exclusive access to our Nazi style orgies *
Ferrari International Assistance - Making it up as we go along for over 100 years
Comment
Comment