GP Italië
De Italiaanse Grand Prix in Monza ligt in het Royal Park en is de koning van alle hoge-snelheidscircuits. Elk jaar zakken talrijke Ferrari-fans af naar de GP waar Schumacher twee jaar geleden zijn vertrek aankondigde en tegelijk de fakkel doorgaf aan Kimi Räikkönen. Tot op heden slaagde de Fin er nog niet om hier te winnen, en na zijn uitvaller in België is het goed mogelijk dat Ferrari dit jaar de kaart van Felipe Massa trekt.
Om een goede tijd te kunnen rijden in Monza moet je snel zijn op de rechte stukken. Lage luchtweerstand - dus lage downforce - is de sleutel tot succes. De rijders remmen zwaar voor de chicanes, die immense ladingen plaatsen op de materialen. Om snel genoeg te zijn doorheen dit soort bochtensecties moet de wagen vlot over de kerbs kunnen rijden en over veel mechanische grip beschikken. Door de lage downforce gebruiken de meeste teams hier een speciaal aerodynamisch pakket dat enkel voor dit circuit wordt gebruikt.
Monza is het zwaarste circuit voor de motoren. Het Italiaanse circuit heeft het hoogste volgas-percentage - 67% - van alle F1-circuits en op geen enkele andere omloop bereiken de snelheden zo'n hoge waarden als hier. De langste volgas-sectie bedraagt zo maar eventjes 1268 meter. Veel succes allemaal.
Uitslag 2007
Gevraagd
Deadline
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
.jpg)
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
De Italiaanse Grand Prix in Monza ligt in het Royal Park en is de koning van alle hoge-snelheidscircuits. Elk jaar zakken talrijke Ferrari-fans af naar de GP waar Schumacher twee jaar geleden zijn vertrek aankondigde en tegelijk de fakkel doorgaf aan Kimi Räikkönen. Tot op heden slaagde de Fin er nog niet om hier te winnen, en na zijn uitvaller in België is het goed mogelijk dat Ferrari dit jaar de kaart van Felipe Massa trekt.
Om een goede tijd te kunnen rijden in Monza moet je snel zijn op de rechte stukken. Lage luchtweerstand - dus lage downforce - is de sleutel tot succes. De rijders remmen zwaar voor de chicanes, die immense ladingen plaatsen op de materialen. Om snel genoeg te zijn doorheen dit soort bochtensecties moet de wagen vlot over de kerbs kunnen rijden en over veel mechanische grip beschikken. Door de lage downforce gebruiken de meeste teams hier een speciaal aerodynamisch pakket dat enkel voor dit circuit wordt gebruikt.
Monza is het zwaarste circuit voor de motoren. Het Italiaanse circuit heeft het hoogste volgas-percentage - 67% - van alle F1-circuits en op geen enkele andere omloop bereiken de snelheden zo'n hoge waarden als hier. De langste volgas-sectie bedraagt zo maar eventjes 1268 meter. Veel succes allemaal.

Uitslag 2007
- Pole: Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
- Podium: 1. Fernando Alonso (McLaren Mercedes) - 2. Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) - 3. Kimi Raikkonen (Ferrari)
- Snelste Ronde: Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
Gevraagd
- Top 5 van de startgrid
- Top 8 van de race-uitslag
- Wie rijdt de snelste ronde in de race?
- Ferrari rijdt voor eigen volk en hoopt om de talrijke tifosi te plezieren met goede prestaties. Hoe doen ze het dit jaar?
- Ferrari pakt enkel de pole
- Ferrari pakt enkel de zege
- Ferrari pakt zowel de pole als de zege
- Ferrari grijpt zowel naast de pole als de zege
Deadline
- Vrijdag 12 september 2008 - 10u00
Spelregels & Puntenverdeling
Spelregels
Puntenverdeling
Tussenstand
.jpg)
Bron: www.f1club.be & www.formula1.com
Comment