Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Silly Season F1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Silly Season F1

Eigenlijk is 't al te laat, want het échte silly season is gedaan, maar er zijn nog altijd interessante geruchten te vertellen over mogelijke transfers op de F1-rijdersmarkt.

Laten we beginnen met zij die echt 100% zeker lijken van hun zitje:

Lewis Hamilton
    Heikki Kovalainen
    Mark Webber
    Sebastian Vettel
    Jarno Trulli
    Timo Glock
    Robert Kubica
    Felipe Massa
    Nico Rosberg

Bij McLaren hebben ze al bevestigd door te gaan met de huidige rijders. Red Bull is tevreden van Webber, die een meerjarencontract heeft, en heeft Vettel enkele weken geleden vastgelegd.
    Toyota is tevreden over het huidige rijdersduo, en verbetering zit er niet direct in. Het lijkt me ook dat het team weinig zin heeft om veel geld te betalen voor een topcoureur (say Alonso), zeker na de mislukking met Ralf Schumacher.
    Kubica blijft zeker bij BMW. Hij is zo stilaan nummer één aan het worden, en ligt onder contract voor 2009.
    Felipe Massa is bezig aan een superseizoen. Als ik me niet vergis, ligt hij ook nog vast tot 2010.
    Nico Rosberg heeft ook nog een contract voor volgend jaar, en heeft al te kennen gegeven bij Williams te willen blijven.
    In principe kan Raikkonen ook aan dat lijstje worden toegevoegd. De Fin heeft een contract tot eind 2009, Di Montezemolo gaf al aan door te willen gaan met beide rijders, maar her en der doken al geruchten op over een vervroegd pensioen en vervanging door ene Fernando Alonso ...

Dat brengt ons meteen bij de spilfiguur in heel deze soap: Alonso. Alonso wil zich verbeteren. Hij is blij met z'n team, maar niet met de prestaties van dat team. Probleem voor Alonso is: waarheen ?

Een mogelijke denkpiste is een jaartje bij Honda, om na 2009 Raikkonen te vervangen bij Ferrari. Alonso gaf al aan om voor Ferrari te willen rijden. Het probleem is dat jaartje Honda. Honda presteert al twee jaar ondermaats, en ook al veranderen de regels volgend jaar drastisch, over een verbetering kan toch niet echt sprake zijn. Op korte termijn.
    Vraag is ook wat moet gebeuren met ofwel Barrichello, ofwel Button. Barrichello kan op pensioen, maar zou natuurlijk zelf ook richting Renault kunnen trekken. En hetzelfde geldt voor Button, uiteraard. Button of Barrichello zouden dan Luca Di Grassi naast zich kunnen krijgen. Of gewoon Piquet Jr.

Een andere mogelijkheid, die vandaag ook gelanceerd wordt op f1pits.net, is een switch Heidfeld-Alonso. BMW lijkt goed op weg om zich op korte tijd in de titelstrijd te kunnen mengen, en da's goed voor Alonso. Bovendien is men bij BMW toch niet zo tevreden over Heidfeld. Hij scoorde wel een podium in Francorchamps, maar dat was meer te danken aan de regenbanden dan aan z'n eigen prestaties in de hele race. Daarvoor waren punten alweer even geleden ... Heidfeld mist bovendien relatief vaak Q3.
    Nadeel: Alonso en Kubica, zijn die compatibel .. ?

Nog een andere, weinig realistische mogelijkheid, is dat Raikkonen op vervroegd pensioen trekt, en Alonso hem volgend jaar al vervangt. De kans op dit scenario is heel klein.

Laatste, meer realistische mogelijkheid: Alonso blijft waar ie is. Al zal Alonso eerder een contract op korte termijn willen, en Briatore op lange. De kans bestaat dat Alonso dan in 2010 alsnog naar Ferrari trekt, mochten de prestaties van Renault volgend jaar tegenvallen.
    Naast Alonso zou dan bvb Luca Di Grassi kunnen plaatsnemen. Of toch nog altijd Piquet Jr.

Van zodra we weten wat Alonso gaat doen, valt alles min of meer op z'n plaats. Al zijn er nog altijd enkele mogelijkheden. Wie wordt tweede coureur bij Williams, bvb ? Nakajima is de grootste kanshebber, maar met Frank Williams weet je nooit. En wat doen Fisichella en Sutil ? Moet één van hen plaats maken voor een Indische coureur ? En wie neemt plaats in de Toro Rosso's ? Ondanks z'n sterke optreden in Spa, lijkt de positie van Bourdais allesbehalve zeker. Buemi, Sato en Senna staan klaar om hem te vervangen ...

Verwacht wordt dat we binnen enkele weken meer weten ...

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
    Eigenlijk is 't al te laat, want het échte silly season is gedaan, maar er zijn nog altijd interessante geruchten te vertellen over mogelijke transfers op de F1-rijdersmarkt.

Laten we beginnen met zij die echt 100% zeker lijken van hun zitje:

Lewis Hamilton
    Heikki Kovalainen
    Mark Webber
    Sebastian Vettel
    Jarno Trulli
    Timo Glock
    Robert Kubica
    Felipe Massa
    Nico Rosberg

Bij McLaren hebben ze al bevestigd door te gaan met de huidige rijders. Red Bull is tevreden van Webber, die een meerjarencontract heeft, en heeft Vettel enkele weken geleden vastgelegd.
    Toyota is tevreden over het huidige rijdersduo, en verbetering zit er niet direct in. Het lijkt me ook dat het team weinig zin heeft om veel geld te betalen voor een topcoureur (say Alonso), zeker na de mislukking met Ralf Schumacher.
    Kubica blijft zeker bij BMW. Hij is zo stilaan nummer één aan het worden, en ligt onder contract voor 2009.
    Felipe Massa is bezig aan een superseizoen. Als ik me niet vergis, ligt hij ook nog vast tot 2010.
    Nico Rosberg heeft ook nog een contract voor volgend jaar, en heeft al te kennen gegeven bij Williams te willen blijven.
    In principe kan Raikkonen ook aan dat lijstje worden toegevoegd. De Fin heeft een contract tot eind 2009, Di Montezemolo gaf al aan door te willen gaan met beide rijders, maar her en der doken al geruchten op over een vervroegd pensioen en vervanging door ene Fernando Alonso ...

Dat brengt ons meteen bij de spilfiguur in heel deze soap: Alonso. Alonso wil zich verbeteren. Hij is blij met z'n team, maar niet met de prestaties van dat team. Probleem voor Alonso is: waarheen ?

Een mogelijke denkpiste is een jaartje bij Honda, om na 2009 Raikkonen te vervangen bij Ferrari. Alonso gaf al aan om voor Ferrari te willen rijden. Het probleem is dat jaartje Honda. Honda presteert al twee jaar ondermaats, en ook al veranderen de regels volgend jaar drastisch, over een verbetering kan toch niet echt sprake zijn. Op korte termijn.
    Vraag is ook wat moet gebeuren met ofwel Barrichello, ofwel Button. Barrichello kan op pensioen, maar zou natuurlijk zelf ook richting Renault kunnen trekken. En hetzelfde geldt voor Button, uiteraard. Button of Barrichello zouden dan Luca Di Grassi naast zich kunnen krijgen. Of gewoon Piquet Jr.

Een andere mogelijkheid, die vandaag ook gelanceerd wordt op f1pits.net, is een switch Heidfeld-Alonso. BMW lijkt goed op weg om zich op korte tijd in de titelstrijd te kunnen mengen, en da's goed voor Alonso. Bovendien is men bij BMW toch niet zo tevreden over Heidfeld. Hij scoorde wel een podium in Francorchamps, maar dat was meer te danken aan de regenbanden dan aan z'n eigen prestaties in de hele race. Daarvoor waren punten alweer even geleden ... Heidfeld mist bovendien relatief vaak Q3.
    Nadeel: Alonso en Kubica, zijn die compatibel .. ?

Nog een andere, weinig realistische mogelijkheid, is dat Raikkonen op vervroegd pensioen trekt, en Alonso hem volgend jaar al vervangt. De kans op dit scenario is heel klein.

Laatste, meer realistische mogelijkheid: Alonso blijft waar ie is. Al zal Alonso eerder een contract op korte termijn willen, en Briatore op lange. De kans bestaat dat Alonso dan in 2010 alsnog naar Ferrari trekt, mochten de prestaties van Renault volgend jaar tegenvallen.
    Naast Alonso zou dan bvb Luca Di Grassi kunnen plaatsnemen. Of toch nog altijd Piquet Jr.

Van zodra we weten wat Alonso gaat doen, valt alles min of meer op z'n plaats. Al zijn er nog altijd enkele mogelijkheden. Wie wordt tweede coureur bij Williams, bvb ? Nakajima is de grootste kanshebber, maar met Frank Williams weet je nooit. En wat doen Fisichella en Sutil ? Moet één van hen plaats maken voor een Indische coureur ? En wie neemt plaats in de Toro Rosso's ? Ondanks z'n sterke optreden in Spa, lijkt de positie van Bourdais allesbehalve zeker. Buemi, Sato en Senna staan klaar om hem te vervangen ...

Verwacht wordt dat we binnen enkele weken meer weten ...
    ik denk dat hij zal blijven waar hij is... (ging briatore niet weg van F1 na dit seizoen ??)

Volgend jaar verandert alles terug een beetje en heeft renault de kans om dichter te komen (krachtigere motor zal al heeel veel doen)

mvg thomas

Comment

Ik zou Alonso graag naar BMW-Sauber zien verkassen, daar kan hij nogal wat stof laten opwaaien.

Maar, de dubbel Alonso-Kubica zal niet doorgaan. Alle teams weten na het McLaren seizoen '07 hoe slecht het kan zijn om twee piloten met topambities naast elkaar te laten rijden.

Ik denk dat hij nog een jaar bij Renault blijft en omdat Renault toch laat uitschijnen volgend jaar weer klaar te zijn voor te strijden in de top van het klassement blijft dat voor hem interessant. Gezien Alonso voor dit seizoen zijn eisen heeft kunnen laten gelden tijdens de contractbespreking zal dat voor volgend seizoen ook wel gaan. Contractje voor een jaar en erna zit Ferrari op vinkenslag.

Comment

alonso kom maar bij honda,het word nog eens tijd voor te scoren

Comment

Als Alonso naar Ferrari gaat hebben ze daar 't zelfde probleem als zou ie naar BMW gaan: 'k denk niet dat Massa zich na dit sterke seizoen zal neerleggen bij een rol als 2e rijder na Alonso...
          En een zekere Schumacher zal ook niet zitten wachten op dieje poepgaai...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
            Als Alonso naar Ferrari gaat hebben ze daar 't zelfde probleem als zou ie naar BMW gaan: 'k denk niet dat Massa zich na dit sterke seizoen zal neerleggen bij een rol als 2e rijder na Alonso...

Nee, serieus even. Vooraleer iemand die Schoemaaker zijn jobfunctie duidelijk kan definiëren weiger ik zijn bestaan in dat team te herkennen. Voor mijn part is hij daar niet meer dan een vergulde mascotte ...

En over de kwestie Massa durf ik mij niet helemaal uit te spreken. Hij is gelijk al altijd het kneusje geweest, hoewel hij dit seizoen ongeloofelijk straf is (geweest). Ik ga nooit zijn inhaalmanoeuvre vergeten in de haarspeldbocht van Canada waar hij zomaar eventjes 2 piloten passeert

Voor beelden : http://nl.youtube.com/watch?v=f0qAC6jYp3A (voor actie zie 2.30 en voor mooi beeld zie 0.36 )

Comment

'k Denk da ge de positie van Schumacher binnen Ferrari toch nie moogt onderschatten...
              Als ze zuiver rationeel denken is Alonso idd spek voor de bek van Ferrari...maar in hun plaats zou ik eerder denken aan Kubica, of mss zelfs Vettel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                Volgens Ross Brown is Alonso het grootste talent dat hij ooit gezien heeft, en dat is toch wel een man met ervaring. ;-)
                En in een rechtstreeks duel was Alonso beter dan Schumacher, 2 jaar op rij zelfs.

Ik hoop dat Alonso bij Renault blijft en het team weer een competitieve wagen aan de start krijgt.

Comment

Brawn zegt dat ook alleen maar omdat ie hoopt zo Alonso bij Honda te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                    In principe kan Raikkonen ook aan dat lijstje worden toegevoegd. De Fin heeft een contract tot eind 2009, Di Montezemolo gaf al aan door te willen gaan met beide rijders, maar her en der doken al geruchten op over een vervroegd pensioen en vervanging door ene Fernando Alonso...
                    Ferrari heeft vandaag bekend gemaakt dat het contract van Raikkonen met 1 jaar verlengd wordt tot 2010.

Comment

Honda is nu voor mij niet echt "het" team. Ze zijn de laatste tijd (lees jaren) enorm op de sukkel. Piloten die daar blijven rijden kunnen hun capaciteiten niet tonen dus denk ik dat alonso sowieso beter af is bij Renault. Verder is het contract van Massa ook verlengd tot 2010.
                      mvg THomas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                        Maar, de dubbel Alonso-Kubica zal niet doorgaan. Alle teams weten na het McLaren seizoen '07 hoe slecht het kan zijn om twee piloten met topambities naast elkaar te laten rijden.
                        Mclaren had al jaren geleden die ervaring met Senna en Prost in 1 team...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
                          Ik zou Alonso graag naar BMW-Sauber zien verkassen, daar kan hij nogal wat stof laten opwaaien.

Dat zou ideaal zijn, Alonso in een BMW zou fantastisch zijn.

Ik weet het niet hoor, is Kubica dan zo ambitieus? Het lijkt me geen slechte combinatie, Kubica - Alonso.

Comment

Alfonso bij Toyota zou ook wel voor goede resultaten kunnen zorgen denk ik

Comment

Bij BMW 't zelfde probleem als bvb bij Ferrari...gaat Kubica zich neerleggen bij een rol als 2e piloot? 'k Denk dat ie gewoon bij Renault blijft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                in 20 jaar tijd twee keer zo'n stommeteit gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                  Het kan natuurlijk altijd dat er linke boel ontstaat bij de onderhandelingen. Ieder voor zich en over lijken gaan was iets dat in de oude tijden van F1 dagelijkse kost was.

Maar of Alonso en Sauber elkaar daarin zullen vinden is maar de vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                                    in 20 jaar tijd twee keer zo'n stommeteit gedaan
                                    Hmmja, ge kunt da ook anders zien he ... sommige teams kopen 2 jonge racers, in gedachten dat een ervan de volgende Senna of Schumacher wordt. Meestal gebeurt dat niet (duh), maar in theorie kunnen ze dat beiden doen. Vertaal dat nu naar een topteam, en naar een periode waarin er geen Senna's, Prost's, Schumachers, rondrijden ... en het is van dat.

Ferrari weet ook niet echt wie hun tweede rijder is. Rijdt Massa nu goed, of Raikkonen slecht ? De waarheid ligt ergens in het midden, volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                      Ferrari weet ook niet echt wie hun tweede rijder is. Rijdt Massa nu goed, of Raikkonen slecht ? De waarheid ligt ergens in het midden, volgens mij.

In het vorige topic was je Raikkonen nog volledig aan het afbreken ? En nu 'ligt de waarheid in het midden' ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        zoek Ferrari en 1982 maar eens op. Door het gebrek aan teamorders hebben ze 1 coureur de dood in gejaagd en de andere is er met een zwaar beenletsel vanaf gekomen.

Comment

Working...
                                        X