Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Italië 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni Bekijk Berichten
    Idd,zijn talent was al duidelijk bij zijn debuut in de Indy 06. Ik vind het wel leuk dat hij zich kan bewijzen met "mindere" wagens en rustig bouwt aan zijn carrière. k'Zou Lewis Hamilton wel es willen zien rijden in bvb een Torro Rosso of een Renault.
    Denk dat deze mannen wel allemaal goed zijn hoor. Men kan idd. het vergelijk niet doen met Hamilton in een Torro Rosso, maar men kan ook het vergelijk niet doen met Vettel in een McLaren(*misschien is die dan trager dan Hamilton)

*Tis toch waar zeker.

Comment

• miljaar..mijne recorder niet juist gezet..niks opgenomen....stom kalf dat ik ben...

iemand toevallig een copy'ke voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
        miljaar..mijne recorder niet juist gezet..niks opgenomen....stom kalf dat ik ben...

Ik heb et opgenomen op tape, kmoet het zelf nog wel zien, maar kwil het er daarna wel afstaan aan u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
          Ik heb et opgenomen op tape, kmoet het zelf nog wel zien, maar kwil het er daarna wel afstaan aan u
          perfect ket ! j elaat me maar weten waar en wanneer ik het kan afhalen

Comment

perfect ket ! j elaat me maar weten waar en wanneer ik het kan afhalen
            Waar vertoefd gij? dan weet ik of Antwerpen of mechelen het beste is voor u

Comment

• mechelen is het best voor mij..ik zit in leuven

Comment

miljaar..mijne recorder niet juist gezet..niks opgenomen....stom kalf dat ik ben...

If interested, I have a copy of it

Wel int frans enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk Berichten
                  @gTa en Roughneck...dan had Hamilton in Spa ook maar ff het voetje moeten lichten in de chicane...was al die heise errond er ook niet geweest...
                  Iemand in 't kletsnatte gras dwingen aan 200 per uur en iemand aantikken in een remzone terwijl dat helemaal niet nodig was...fair kun je 't alleszins niet noemen e...
                  Jawel, naar mijn bescheiden mening is het vooral Glock die "fout" treft in dat manoeuver. Hij zat een halve auto achter en op de buitenlijn, plus Lewis was sowieso sneller. Niet dat Lewis niet meer de binnenkant van de bocht kon nemen, maar reglementen verplichten niet waar je wel moet rijden. Glock wou daar zo lang mogelijk op gas blijven, naar mijn gevoel, en wou niet afgeven. En ging daardoor in het gras.

En voor de nitwits weer beginnen met taarten gooien : ik ben veel harder fan van Timo Glock dan van Lewis Hamilton. Ik denk gewoon dat sommigen hier een beetje hun paardenbril af moeten leren zetten, of gewoon de feiten wat objectiever bekijken.

"He, een ander moest voor jou uitwijken en reed daardoor even in het gras, we gaan je straffen!!!"

Belachelijk kortzichtige mening, als je 't mij vraagt. Dat is geen liefhebberij meer van de sport op zich, dat is zuiver galspuwen omdat iemand waarvan je fan bent, iets voor heeft wat je liever niet wou zien, of omdat iemand waarvoor je 't geenszins hebt, iets doet wat opvallend voor discussie vatbaar is.

True, ik verdenk Lewis er ook van dat 'ie met opzet wat uitweek, maar Timo had van 't gas af moeten gaan. En een tik geven in een remzone, dat kan met opzet zijn, of niet.

Er wordt hier door de experten-langs-de-kant (niemand specifiek op de korrel genomen, be reassured) weer zéér hard veroordeeld op basis van eigen geloof, eigen kleur, en eigen oogkleppen ... me dunkt.

En ja, Lewis had in Spa voetje moeten lichten OF Kimi meer voorsprong laten nemen richting Source. Dat deed 'ie niet en 'ie is daarvoor terecht (vond ik i.t.t. velen, vorig topic bekijkend) zwaar bestraft. Lesje geleerd, denk ik. Wat is je punt dan, ten aanzien van deze race?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                    If interested, I have a copy of it

Wel int frans enzo

is misschien nog makkelijker voor mij... jij bent van kortenberg hé? ben jij morgen ergens te bereiken? dan bekijk ik welke de beste oplossing is . alvast bedankt

Comment

mechelen is het best voor mij..ik zit in leuven
                      De Woensdag zit ik hier pas terug vanaf 19u als ge het tegen dan nog ni hebt, ligt hem hier klaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                        Als ge pas begint te straffen voor zware agressieve moves kan het al te laat zijn.

Dat duel met Hamilton en Glock vond ik bijvoorbeeld ook wel kunnen.
                        Helemaal correct : zinloze, bewezen agressiviteit met gevaar voor anderen, of onmiddellijke schade of nadeel voor anderen, moet bestraft worden. Ik heb, in alle objectiviteit, Lewis geen één keer zwart-op-wit met opzet iemand anders zien doen crashen o.i.d. Duel met Alonso -> m.i. eerder Alonso (m'n favoriete piloot van 't F1 dit jaar, en reeds langer) die een beetje te snel weer in 't kielzog wilde duiken om evt nog terug opnieuw in te kunnen halen. Duel met Glock -> m.i. eerder Glock die weigerde van het gas af te gaan, want Lewis reed sneller en zat al 'n halve auto voor hem. Duel met Webber ... dat herinner ik me niet 100% meer, wat ik wel weet is dat Webber sneller lees/was, maar het staat iedereen vrij om (binnen de regels) z'n plaats te verdedigen, en als iemand een uitremmanoeuver probeert en daarin tekort komt, blijft de vooropliggende auto, of die die de binnenkant heeft, een voordeel behouden. Hamilton koos vorige week om de chicane te cutten, ik weet niet meer juist wat Webber nu gedaan heeft, maar in ieder geval : in beide gevallen heeft de agressor het pleit verloren, en dat is vaker zo dan omgekeerd.

Ik krijg eerlijk gezegd een beetje het schijt van al dat gemelk over 'dat mag wel en dat mag niet' en 'hij reed vuil en dat is niet eeeerlijk'. Jezus. Just enjoy the sport, en als 't ni fair gebeurt zal men wel tussenkomen, zoals in Spa vorige week. Die mannen kennen er meer van, en beschikken over meer gegevens, dan wij hier allemaal.

Last edited by ; 15/09/2008, 00:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                          Als je zegt dat Glock moest inhouden... ik vond dat Hamilton vorige week voor de chicane ook moest inhouden, maar ja
                          Ik vond dat ook. Of toch op z'n minst het voordeel dat 'ie haalde door de chicane af te snijden, helemaal ongedaan maken. Ik ben dan ook van mening dat de straf die 'ie kreeg in Spa, terecht is. Zwaar, maar terecht. Of neen, beter gezegd : niet onterecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            De Woensdag zit ik hier pas terug vanaf 19u als ge het tegen dan nog ni hebt, ligt hem hier klaar
                            ok ik laat het je weten , alvast bedankt maat!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                              Lekkere race. Mooie winnaar. En hamilton... Doe het maar eens twee jaar na elkaar mee strijden voor de wereldtitel. De eerste door een stommiteit verloren. Hij zal mogen opletten dat hij weer niet blundert. België en Italië waren op het randje. Maar dit jaar heeft hij ook ergens in de pitstraat op Raikkonen geknald. Dus dat zijn ook dingen die tellen.

Ik Gun het hem zeker (...)
                              Ook hiermee ben ik het 100% eens. 'Ie heeft de laatste 2 races een rijstijl getoond die uiteraard minder ruimte voor fouten in de toekomst laat, dan dat 'ie braaf zou rijden. Nog 2 keer iemand naar buiten duwen op 't gras, en er zullen (terecht, imo) sancties volgen, als kan bewezen worden dat daar geen nood toe was.

Doorgaans heb ik het minder voor agressieve "blitz"-piloten. Ik heb het veel meer voor gasten die loepzuiver rijden en pas inhalen na voldoende lang te hebben gekeken waar het kan, om dan in één keer pardoes boenk erover te gaan, op 'n zuivere manier. Lewis Hamilton ligt me ietsje minder, als piloot, en 't zal alleszins nooit m'n idool worden in de F1. Maar hem voor het minste dat 'ie niet 100% aanpakt (volgens welke standaarden? en gebaseerd op welk onweerlegbaar bewijs?) al staan melken dat het niet eerlijk is en dat 'ie gestraft moet worden -> no way. Ik wil graag blijven pretenderen een objectieve kijk met ruimte voor menselijkheid (in al z'n vormen) te hebben op de F1.

Comment

Ik heb het digitaal staan op mijne Belgacom TV recorder, maar ik weet langs geen kanten 1) of ik dat kan en 2) hoe ik dat moet kopiëren op DVD.

Comment

• Blijkbaar denkt iedereen er hier ook zo over, dat Glock en Webber maar het voetje hadden moeten lichten in hun duel met Hamilton...dat was voor Hamilton ook de makkelijkste oplossing in Spa, hij doet het niet, en 't is de schuld van Raikkonen die te breed gaat. En nu in Monza is 't de schuld van Glock of Webber zelf...beetje serieus blijven e.
                                  Beide keren was 't volstrekt onnodig wat Hamilton deed. Had beide keren de beste lijn in de eerstvolgende bocht, en met ne McLaren moet ge ook nie bepaald schrik hebben dat ze dr U gaan uitaccelereren. Hij is er nu mee weg gekomen, maar als ie nie oplet gaat ie 2 jaar naeen door z'n eigen stomme fouten 't WK vergooien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Doorgaans heb ik het minder voor agressieve "blitz"-piloten. Ik heb het veel meer voor gasten die loepzuiver rijden en pas inhalen na voldoende lang te hebben gekeken waar het kan, om dan in één keer pardoes boenk erover te gaan, op 'n zuivere manier.

Ik vind nochtans dat Alonso niet bepaald zo'n coureur is.
                                    Of toch niet meer.

Hij die qua pilotage misschien nog wel het 'zuiverst' is, is - denk ik - Heikki Kovalainen.

Overigens: Dat duel met Webber vond ik toch wel op 't randje, hoor. Webber had daar heus nièt van het gas moeten gaan. Webber was sneller, maar zat wel aan de buitenkant. Hamilton had dus het voordeel van aan de binnenkant te zitten, maar daarom moet je niet zover terug naar links gaan om de bocht aan te remmen, hé. Het zou vergelijkbaar zijn met vorige week, als Raikkonen zo ver terug naar links ging, zodat ie tegen Hamilton reed.
                                    Een straf is niet aan de orde. Maar ge moet het ook niet gaan minimaliseren, hé.

Comment

• Reacties over rijgedrag van Hamilton:

Alonso: Hij maakte wat onnodige bewegingen toen hij mij voorbij ging. Dat herhaalde hij bij Glock en ook Mark Webber. Dat is zijn manier van racen.

Glock: Ik weet niet wat hij dacht. Ik reed naast hem en hij drukte me echt gewoon van de baan. Af en toe doet hij alsof hij de enige op het circuit is. De volgende keer dat we elkaar op het asfalt tegenkomen ga ik me net zo gedragen als hij.

Volgens de berichten in het Autosport magazine is voormalig McLaren coureur David Coulthard bereid om een testrol in 2005 bij Ferrari of Renault te accepteren. Dit wil hij maar voor één seizoen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                                        Reacties over rijgedrag van Hamilton:

Alonso: Hij maakte wat onnodige bewegingen toen hij mij voorbij ging. Dat herhaalde hij bij Glock en ook Mark Webber. Dat is zijn manier van racen.

Glock: Ik weet niet wat hij dacht. Ik reed naast hem en hij drukte me echt gewoon van de baan. Af en toe doet hij alsof hij de enige op het circuit is. De volgende keer dat we elkaar op het asfalt tegenkomen ga ik me net zo gedragen als hij.

http://www.f1today.nl/nieuws/2008/09...drag-hamilton/
                                        Yes.

Er zullen nog brokken vliegen op het asfalt

Zo'n reacties zullen de GP's nog meer drama geven, I love it !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                          Een straf is niet aan de orde. Maar ge moet het ook niet gaan minimaliseren, hé.
                                          Doe ik ook niet, ik zei al verschillende keren dat het op 't randje was, maar zoiets gaan bestraffen is je reinste bullshit.

Rub1nho wil precies ook maar niet begrijpen dat ik de bestraffing van Hamilton in Spa terecht vond, en ik was ook zo goed als één van de eersten toen in 't topic van de GP van Spa, om dat zo te stellen (tegen de toen heersende wind van "onterecht!" in).
                                          Toen had 'ie een een plaats gewonnen door een actie die duidelijk in de reglementen verboden wordt. Dus straf. Met alle acties die 'ie deed gisteren, heeft 'ie geen plaats gewonnen en ze worden m.i. ook niet verboden (lijn verdedigen mag, je rijlijn als voorligger kiezen mag). Dus geen straf. Simpeler kan het niet zijn.

Zij die gefrustreerd achter hun PC'tje zitten te melken dat Lewis Hamilton agressief rijdt : live with it. 't Is mijne favoriet niet, maar ik vind het prachtig om zien, ik moedig het aan (om wille van het spectakel én de geloofwaardigheid van F1) en van zodra 'ie regels zal overtreden, zal 'ie heus wel gesanctioneerd worden. Zo simpel is het. Al de rest is gemelk.

Comment

Working...
                                          X