Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Singapore 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zeer jammer voor Massa want hij reed een zeer goede race in het begin en het incident met de slang was niet zijn schuld en het zou jammer zijn om op zo een knullige manier het kampioenschap te verliezen.

    Jammer van die ene fout van Raikkonen want hij reed eigelijk een best impressionante race. Voor de SC reed hij zeer goede rondetijden en was hij duidelijk aan het naderen op Hamilton, na de SC kwam hij na Kovaleinen de baan terug op en als je dan eens kijkt op welke positie Raikkonen reed t.o.v. Kovaleinen 4 ronden voor het einde. Maar de prijzen worden pas op de meet uitgedeeld en daar kan Raikkonen sinds vorig jaar zeker van meespreken, het mes smijdt nu eenmaal langs 2 kanten.

    Knappe prestatie van Alonso en Rosberg.

    Ik betwijfel of Massa nog 7 punten kan goedmaken maar het is zeker niet uit te sluiten, een ongeluk schuilt in een klein hoekje.

    Voor het constructeurskampioenschap (wat voor de teams nog altijd veel belangrijker is dan het individueel kampioenschap) denk ik dat het duo Massa-Raikkonen de laatste 3 races meer punten zullen pakken dan het duo Hamilton-Kovaleinen. Het zou wel mooi zijn, dan zijn de twee bekers mooi verdeeld over de twee topteams.
    Last edited by ; 28/09/2008, 20:57.

    Comment


    • Ik zou niet graag in nonkel Flavio zijn schoenen staan.
      Wat moet die nu tegen Piquet zeggen?
      Weeral gecrasht maar daardoor stonden we wel op het hoogste schavotje vandaag, goe bezig kerel

      Comment


      • Leuk weetje: in de medical car (die mercedes c break amg) reed vandaag ex-formule 1 coureur Alexander Wurz.

        Raikkonen heeft vandaag zonder het waarschijnlijk te beseffen een wereldrecord geëvenaard: voor de 10de keer de snelste wedstrijdronde in een seizoen. Het huidige record (ook 10 keer) staat op naam van Kimi's voorganger M. Schumacher.
        Last edited by ; 28/09/2008, 21:44.

        Comment


        • volgens mij doen die op onrechtmatig verkregen documenten nog steeds hun werk, Ferrari hoort de beste te zijn






















          en nu nog eens nuanceren, of toch niet?

          Comment


          • Knappe prestatie, de SC heeft wel veel gedaan voor vele rijders! T heeft veel gedaan aan de spanning laat ons het zo zeggen

            Comment


            • hopla massa krijgt alweer een lichte straf .nico en kubica krijgen een stop en go van 10 sec omdat ze in de pits zijn gekomen( omdat hun brandstof opwas) en de pits gesloten was.moesten ze dan verder rijden totdat ze zonder brandstof gevallen waren of wat????? massa vertrekt in de pits met de brandstofslang nog eraan rijd sutil bijna aan rijd gewoon door(kon ook nog een andere monteur van andere team geraakt hebben)tot de einde van de pits ,en krijgt dan gewoon een drive-trough penalty .HOE KAN DAT?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                hopla massa krijgt alweer een lichte straf .nico en kubica krijgen een stop en go van 10 sec omdat ze in de pits zijn gekomen( omdat hun brandstof opwas) en de pits gesloten was.moesten ze dan verder rijden totdat ze zonder brandstof gevallen waren of wat????? massa vertrekt in de pits met de brandstofslang nog eraan rijd sutil bijna aan rijd gewoon door(kon ook nog een andere monteur van andere team geraakt hebben)tot de einde van de pits ,en krijgt dan gewoon een drive-trough penalty .HOE KAN DAT?
                Als ik mij niet vergis, hebben in het verleden nog een paar piloten een brandslang meegenomen en die hebben allemaal een drive-trough gekregen dus de straf van Massa is conform het verleden.

                Waarom ze Kubica en Rosberg 10 seconden moesten doen stoppen begrijp ik niet. Die regel dat de pit sluit is op zich al absurd en ik kan mij niet herinneren dat er in het verleden al een stop-and-go is gegeven voor het binnenrijden van een gesloten pit dus de straf voor Kubica en Rosberg was aan de zware kant.

                Hoe zit dat eigelijk nu met die regel van gesloten pits? Ik dacht dat die regel aangepast was dat je een gesloten pits wel mocht binnenrijden als je zonder brandstof ging vallen maar dat je dan geen banden mocht wisellen of uw vleugel aanpassen


                EDIT: voor wie de belangrijkste beelden wilt herbekijken: http://www.sporza.be/cm/sporza.be/au...nd_F1/1.388633

                Daar staan filmpjes van:
                start
                Rosberg voorbij Trulli
                Alonso voorbij Trulli
                foutje van Bourdais
                crash Piquet jr.
                Massa neemt brandstofslang mee
                herstart
                Kubica voorbij Massa
                fout van Alonso
                Alonso blijft nipt leider
                crash Sutil
                tweede herstart
                crash Räikkönen
                laatste ronde
                Last edited by ; 28/09/2008, 23:05.

                Comment


                • Ik heb er van genoten
                  deze wedstrijd behoort toch wel tot de betere droog weer races van het seizoen vind ik.

                  Comment


                  • De FIA gaat verder met het controleren van motoren en nu is deze van Nick Heidfeld aan de beurt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                      hopla massa krijgt alweer een lichte straf .nico en kubica krijgen een stop en go van 10 sec omdat ze in de pits zijn gekomen( omdat hun brandstof opwas) en de pits gesloten was.moesten ze dan verder rijden totdat ze zonder brandstof gevallen waren of wat????? massa vertrekt in de pits met de brandstofslang nog eraan rijd sutil bijna aan rijd gewoon door(kon ook nog een andere monteur van andere team geraakt hebben)tot de einde van de pits ,en krijgt dan gewoon een drive-trough penalty .HOE KAN DAT?
                      de straf van massa was zwaar genoeg, hij kon er toch niet aan doen dat dat groen lampke aanging. De straf van Rosberg en Kubica was wel te zwaar. Het is volgens mij de eerste keer dat ze een stop and go geven voor deze overtreding.

                      Comment


                      • de straf van Massa was niet omwille van het incident met de slang, maar omdat hij bij het wegrijden (met de slang dus) een andere auto heeft gehinderd

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
                          de straf van Massa was niet omwille van het incident met de slang, maar omdat hij bij het wegrijden (met de slang dus) een andere auto heeft gehinderd
                          Dat zeg ik toch niet. Als de coureur het sein krijgt om door te rijden (groen lampke) dan gaat hij er wel vanuit dat de baan vrij is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                            hopla massa krijgt alweer een lichte straf .nico en kubica krijgen een stop en go van 10 sec omdat ze in de pits zijn gekomen( omdat hun brandstof opwas) en de pits gesloten was.moesten ze dan verder rijden totdat ze zonder brandstof gevallen waren of wat????? massa vertrekt in de pits met de brandstofslang nog eraan rijd sutil bijna aan rijd gewoon door(kon ook nog een andere monteur van andere team geraakt hebben)tot de einde van de pits ,en krijgt dan gewoon een drive-trough penalty .HOE KAN DAT?
                            FIA = Ferrari zeg ik u

                            Eigenlijk treft Massa weinig schuld. Hij kreeg groen licht dus hij vertrok, wat hij hoort te doen. Dus zijn straf is eigenlijk onterecht. Als ze iemand willen straffen moeten ze bij Ferrari aankloppen ivm de werking van dat systeem.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tp71 Bekijk Berichten
                              de straf van Massa was niet omwille van het incident met de slang, maar omdat hij bij het wegrijden (met de slang dus) een andere auto heeft gehinderd
                              Wat een rechtstreeks gevolg is van de fout door het team !

                              Comment


                              • Got a Ferrari?

                                Not quite good enough at driving?

                                Are other boys faster than you in the wet?

                                Then you need:

                                Ferrari International Assistance (FIA)

                                This exclusive Ferrari only membership club has many benefits. Including:

                                Anti overtaking assurance
                                Been overtaken? Feel a bit silly? Don’t worry, we’ll rule out the other party even if it embarrassingly obvious that they’re faster than you

                                Exclusive access to a secret “second lane” in the pits
                                Just to make things a little bit easier we’ve arranged a private second lane just for you

                                Guaranteed world championship?
                                Had a crash? Need to win the world championship? Don’t worry just limp across the track and take off your nearest championship title contender - we’ll do the rest

                                A bit strapped? Need extra cash?
                                Simply get one of your team to tell someone else how you make your cars. We’ll guarantee a $100,000,000 windfall so that the rich get richer!

                                Bits falling off your car? Looking a bit dangerous?
                                At Ferrari International Assistance we operate a “blind eye” policy just for Ferrari drivers

                                Been a bit silly? Taken off another driver whilst following the safety car?
                                It’s ok, as long as you didn’t hurt yourself. I mean, who are Force India anyway? And how dare they be in front of you

                                A bit bored? Want some extra action?
                                With FIA plus you can take part in a number of additional membership activities including the popular “kill your pit crew” game

                                Not sure when you might need us next?
                                Relax. Check out our track record. We’re confident that we’ll be able to make something up on the spot that will get you out of any pickle that you might find yourself in

                                Bonus offer!

                                * Order our FIA plus pack and receive exclusive access to our Nazi style orgies *

                                Ferrari International Assistance - Making it up as we go along for over 100 years
                                ----------------------------------


                                Toen ik het pitincident van Massa zag moest ik spontaan hier aan denken

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  FIA = Ferrari zeg ik u

                                  Eigenlijk treft Massa weinig schuld. Hij kreeg groen licht dus hij vertrok, wat hij hoort te doen. Dus zijn straf is eigenlijk onterecht. Als ze iemand willen straffen moeten ze bij Ferrari aankloppen ivm de werking van dat systeem.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Wat een rechtstreeks gevolg is van de fout door het team !
                                  Tiens, heeft de Ferrari van Massa geen remmen of spiegels?

                                  Hoe vaak is het al niet gebeurd dat de tankslang bleef vastzitten bij vele rijders? Maar zij remmen dan wel meestal na enkele meters als ze in hun spiegel zien dat er iets verkeerd is.

                                  Fout van het systeem, maar Massa heeft het zelf erger gemaakt

                                  Comment


                                  • van een ander forum



                                    "Hei ho hei ho, je krijgt het niet cadeau"

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                                      hopla massa krijgt alweer een lichte straf .nico en kubica krijgen een stop en go van 10 sec omdat ze in de pits zijn gekomen( omdat hun brandstof opwas) en de pits gesloten was.moesten ze dan verder rijden totdat ze zonder brandstof gevallen waren of wat????? massa vertrekt in de pits met de brandstofslang nog eraan rijd sutil bijna aan rijd gewoon door(kon ook nog een andere monteur van andere team geraakt hebben)tot de einde van de pits ,en krijgt dan gewoon een drive-trough penalty .HOE KAN DAT?
                                      Ik heb heel uw gebash altijd al zielig gevonden, maar dit is een dieptepunt vrees ik.

                                      Comment


                                      • blauwe vlammen uit uitlaten bij 't remmen
                                        gensters van al de chassis' die de grond raken
                                        Duizenden mini-correcties aan de stuurtjes van de bolides
                                        Verremmen + white tire smoke




                                        Aaalonsoooo !!!!! Feestje ten huize gTa : onze maat heeft gewonnen. Zalig voor 'm, 'k had het al in 't snotje toen 'ie zo vroeg ging pitten -> zat meteen te kopen op een crash van iemand, en 't was wel weer Piquet zeker die zo'n verzoek inwilligt?

                                        Wederom jammer van die stomme "pitlane closed" regel, die trekt nu toch op niks, allez zeg? Was die er niet geweest, 't zou spannend geweest zijn voor de overwinning. Ik ben nu wel grote fan van Alonso, maar Rosberg had 't van mij evenzeer verdiend (nu 2e, is ook prachtig).

                                        Vond 't circuit, op de hobbels na (gensters ) maar zozo eigenlijk, weinig spectaculaire bochten, zeer moeilijk om in te halen, ...

                                        De slangentruc van Massa was wel lachen. Jammer voor 'm, had 'm graag vooraan zien eindigen (veel liever dan Raikkonen, gelukkig deed die kort voor 't einde propertjes harakiri), 7 punten verschil nu, wordt zeer spannend.

                                        Comment


                                        • Domenicali: "Helaas was het een menselijke fout die gemaakt werd. Het was niet het electronische systeem dat faalde omdat het werd bestuurd door een teamlid. Dit deden we omdat er tijdens een safetycar-situatie veel auto's de pits in komen."

                                          Comment

                                          Working...
                                          X