Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Singapore 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vond het circuit wel de max ! Het is duidelijk dat er hier in de toekomst veel kan gebeuren. Ik ben tevreden over het spektakelgehalte van vorige GP. Genoeg inhaalmaneuvres, genoeg crashes, mooie beelden van blinkende wagens en duistere achtergronden, enz ...

En last but not least : een zalige winnaar en een coole 2e plaats !

Comment

• Dit was mij nogal een race(situatie) zeg

Comment

• Nog een interessant artikel dat ik jullie niet wil onthouden :

De GP van Singapore, de eerste in de geschiedenis van de F1 die 's nachts onder kunstlicht verreden werd, was voor velen een spektakel. Iedereen keek er dan ook positief op terug. Iedereen, maar Ferrari-baas Luca di Montezemolo niet. Hij noemde de race een circuswedstrijd en vond het zelfs vernederend voor de F1.

Misschien hebben de prestaties van Ferrari tijdens de GP van Singapore de mening van di Montezemolo wel wat beïnvloed. Felipe Massa wist namelijk geen enkel punt te behalen na een flater in de pitstraat, terwijl Kimi Räikkönen vier ronden voor het einde zijn bolide in de muur plaatste.

"Als er op een circuit geracet wordt dat bestemd is voor een circus, dan kan er vanlles gebeuren, zoals bijvoorbeeld het meermaals uitrukken van de Safety Car," begon de man achter Ferrari in de Italiaanse krant La Gazzetta dello Sport. "Voor de Formule 1 was dit echter een grote vernedering. Ik zal er de komende weken zeker over spreken met de andere teams."

Ook al verloor Ferrari de eerste plaats in het constructeurskampioenschap, Luca di Montezemolo is er nog steeds van overtuigd dat zijn team het beste is en dat ze nog alle kans maken op beide titels.

"Ferrari is het beste team en Massa is de best geplaatste rijder. Ik verwacht dat Räikkönen tijdens de resterende races toont dat hij een waardig kampioen is en dat hij Massa helpt. Zo kunnen we voor McLaren eindigen. Ferrari is al altijd een wereldkampioen geweest. En dat moet en zal zo blijven," besloot di Montezemolo met deze harde woorden.

bron : www.f1-club.be

Je zou gelijk zeggen dat di Montezemolo een slechte verliezer is ... Het ligt aan het circuit en niet aan het team ...

En dan zo uitvliegen tegen de safety-car ?!? Als je die weglaat kom je situaties tegen zoals in de jaren '70, toen ging de race gewoon door terwijl er iemand op de weg stond ...

Hetgeen dat zou moeten veranderen is de gesloten pitlane regel want die heeft nu al verschillende keren tot onnozele sancties geleid.

Comment

• Interpretatie .. Hij vliegt niet uit tegen de safety-car ..

Comment

• Maar toch steekt hij de schuld volledig op het circuit zelf....

Waarom is McLaren dan niet gecrasht bijvoorbeeld?

Poor loser. Te verwachten ook natuurlijk.

Comment

• Enkel en alleen de fout van Ferrari, niet van Massa, (of niet volledig ) maar van Ferrari!

Comment

• Wie kijkt hier nu raar van op ? Di Montezemolo provoceert graag, da's z'n stijl. Wie herinnert zich deze uitspraak niet: "Als McLaren kampioen wordt, komt het omdat hun auto eigenlijk een Ferrari is." Duidelijk refererend naar de spionageaffaire.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Interpretatie .. Hij vliegt niet uit tegen de safety-car ..
                  Excuseer dat kwam vanuit een ander artikel terug te vinden op www.formule1.nl

,,De vertoning die de safetycar heeft opgeleverd is een vernedering voor de Formule 1'', laat Di Montezemolo optekenen door de Italiaanse krant Gazetta dello Sport. Hij kondigt dan ook aan om in zijn functie als FOTA-voorzitter zo snel mogelijk met de FIA om de tafel te willen gaan zitten om over de gewraakte safetycarregels te praten.

link gans artikel : http://www.formule1.nl/nieuwsbericht/10-32-7918.html

Vandaar dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                    Wie kijkt hier nu raar van op ? Di Montezemolo provoceert graag, da's z'n stijl. Wie herinnert zich deze uitspraak niet: "Als McLaren kampioen wordt, komt het omdat hun auto eigenlijk een Ferrari is." Duidelijk refererend naar de spionageaffaire.
                    Idd. net zoals al hun WK's te danken zijn aan de FIA's samenwerking.

Comment

• Het was prachtig om te zien. Af en toe die luchtshots waren behoorlijk verfrissend. Ik heb 3 jaar in Singapore geleefd en het deed deugd het even terug te zien, al was het een raar zicht en standpunt.
                      AutoMinded.be

Comment

Interpretatie .. Hij vliegt niet uit tegen de safety-car ..
                        Di Montezemolo is vooral een slechte verliezer. Nochtans zou zijn jaarlijkse bonus hem toch moeten troosten, niet?

Het is een stratencircuit net als dat van Monaco, en Monaco is toch ook een circus? Waarom dan die commentaar?
                        Als Massa had gewonnen, dan zou hij niets dan lof gehad hebben...

Comment

• Laat die mens gefrustreerd zijn, ik zou het zelf ook zijn als ik zie dat "mijn" merk zo zou klungelen.

Comment

Laat die mens gefrustreerd zijn, ik zou het zelf ook zijn als ik zie dat "mijn" merk zo zou klungelen.
                            Tuurlijk mag hij dat, maar dan moet hij wel zeggen dat "zijn" merk en rijders fouten hebben gemaakt waardoor ze puntenloos uit Singapore vertrokken. En hij mag ook gerust zeggen dat Alonso met een hoop geluk gewonnen heeft.

Maar dat hoort bij het gehele circus van de F1 waarin de zotste dingen kunnen gebeuren

Als Ferrari volgend jaar de dubbel pakt in Singapore, zal hij er weer compleet anders over denken.

Wel grappig, vorig jaar maakte McLaren foutjes waardoor Hamilton zijn titel verloor aan Kimi.
                            En dit jaar maakt Ferrari foutjes die wel eens fataal kunnen zijn voor Massa, die duidelijk enorm geëvclueerd is t.o.v. vorig jaar.

Hopelijk houden ze het nog spannend tot de laatste grand prix.

Comment

• Iedere wagen zou tijdens de safetycar procedure de mogelijkheid moeten hebben om te pitten en nadien opnieuw zijn plaats in te nemen waar hij zich bevond voor de safety car op het circuit kwam. Ook het tijdverschil die men opgebouwd heeft zo men moeten kunnen behouden.

Comment

• Echt beestige pics !

Comment

• Comment

• Comment

• Schitterende foto's. Wat een speciaal sfeertje!

Comment

• Heeft er nu echt niemand die race opgenomen op tape?

Comment

• Ik niet, sorry.

En VHS gebruik ik al 7 jaar niet meer

Comment

Working...
                                          X