Mededeling
Collapse
No announcement yet.
F1 Grote Prijs van Singapore 2008
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten?
'k Ben gelijk nie mee
Comment
-
Maar ja, ik heb het ook over het Massa - incident :
Allé zie : http://www.youtube.com/watch?v=zgUOl...eature=related
Hij knalt toch bijna op die anderen é ? Ik denk dat het een Toyotawagen is, dus Glock misschien ...
Ps : 't is niet het beste filmpje maar ik vond dat camerastandpunt nergens anders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichtensimonneke toch
Peekaa en jij, hebben het over hetzelfde incident, jullie spreken allebei over het Massaincident
Albers heeft eigenlijk voor minder dan Massa mogen ophoepelen ...
http://www.youtube.com/watch?v=EcFUxRkGI9w
Comment
-
Horner: ‘Tram oorzaak uitvalbeurt Webber’
Red Bull zoekt verklaring ondergronds
[02-10-2008] Red Bull vermoedt dat een tramlijn die onder het circuit van Singapore doorloopt de oorzaak is geweest van de uitvalbeurt van Mark Webber. Een voorbijgaande tram zou Webbers versnellingsbak ontregeld hebben.
Webber lijkt een probleempje te hebben gehad met het Singaporese verkeer.
In ronde 30 van de Grand Prix van Singapore moest Mark Webber de strijd staken vanwege een kapotte versnellingsbak. Hij lag op dat moment dankzij een goed getimede pitstop op koers voor een podiumplaats.
Het team heeft geen duidelijke verklaring voor het probleem weten te vinden. Teambaas Christian Horner komt daarom met een wel heel bijzondere theorie.
In bocht 13 schakelde Webbers bak twee versnellingen tegelijk op, van z’n vijf naar z’n zeven. Niets of niemand had daar opdracht toe gegeven. Uit de data van Red Bull blijkt echter dat er precies op dat moment een soort elektrische golf door de auto ging, die blijkbaar de versnellingsbak van de kaart bracht.
,,Het was precies wat Toro Rosso tegenkwam met Bourdais tijdens de vrijdagtraining, op precies dezelfde plaats”, verklaart Horner tegenover Autosport. ,,Onder die bocht loopt een tramlijn. Het lijkt alsof er statische elektriciteit van een voorbij komende tram door de grond ging op het moment dat Mark voorbij kwam.” ( www.formule1.nl )
Comment
-
"Alonso bestelde crash ploegmaat Piquet"
Dat Fernando Alonso en Renault-baas Flavio Briatore hun hand niet omdraaien voor snode plannen wisten we allemaal al wel. Maar wat de twee nu bekokstoofd hebben, tart toch wel alle verbeelding. Volgens verschillende bronnen binnen het circuswereldje van de Formule 1 zou het duo ploegmakker Nelsinho Piquet opgedragen hebben om tegen de muur te knallen. Zo kon Alonso, die vanop de achtste rij moest starten, profiteren van de safety car-situatie om op te rukken en de winst niet meer uit handen te geven. Die kon hem niet meer ontsnappen toen Robert Kubica en Nico Rosberg een drive through-penalty opliepen.
"Bestelling"
"Alonso bestelde als het ware een safety car. Hij ging als enigste in de 12de ronde pitten, en amper 2 ronden later kwakt zijn ploegmaat Piquet tegen de muur. Daardoor ging iedereen de pits binnen en maakte Alonso wel erg dankbaar gebruik van de 'ongelukkige' situatie van zijn stalgenoot", stelt Ferrari-teamchef Stefano Domenicali cru. "We moeten dit tot op het bot uitspitten."
Bizar
Waar rook is, is vuur natuurlijk. En wat blijkt? Alonso tankte zijn Renault al na 12 ronden, of na amper 19% van de race, vol. En dat is de eerste keer dat een piloot dit seizoen zo vlug de pits induikt. En het is algemeen geweten dat wie later een stop maakt, zijn wagen tot het uiterste kan dwingen.
"Geluk"
"Hier moet je echt niets achter zoeken", reageert Pat Symonds, de strateeg bij de Renault-renstal. "We hadden afgesproken dat Alonso zo vroeg zou binnenkomen om zijn regenbanden te wisselen voor intermediates. Dat alles zo is uitgedraaid, zullen we maar geluk noemen." Of de andere renstallen deze uitleg zomaar zullen slikken, daar vrezen we voor. (dea)
Comment
-
Mooi circuit? of toch niet?
Al dat licht en daardoor mooi blinkende bolides strooien zand in de ogen, met moeite kon men een auto inhalen die bijna 3 seconden trager is.
En dan maar klagen dat er meer inhaalmomenten en mogelijkheden zouden moeten zijn.
Net zoals de Hüngaroring en nog enkele andere is dit een circuit voor locomotieven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk BerichtenDie ferrari doefkes hebbe ni kunnen winnen en zien nu overal een complot in..
Ik denk dat zoiets nogal ver gezocht is, Hoe komt men er toch bij ?Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenDie rooie jongens toch, jeezes
Is het überhaupt verboden om opzettelijk te crashen en/of een safety car uit te lokken
Ik ben niet geneigd om mee te gaan in dergelijke complottheorie, maar gaan ontkennen dat zo'n smerige spelletjes in de F1 niet gespeeld zou worden lijkt me ook gewoon naïef...Het geld dat omgaat in de F1 en met zo'n overwinning is gigantisch...moet ik misschien nog een schepje erbovenop doen?
Het salon van Parijs -en da's geen kleintje- is zopas begonnen, dus een thuiswedstrijd voor Renault...net daarvoor een race winnen die sowieso de geschiedenis ingaat als 1ste in haar soort...onschatbaar van waarde op vlak van reclame.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk BerichtenLuca di Montezemolo: Het circuit van Singapore is een baan die meer geschikt is voor een circus.
Reactie van Ecclestone: Als de Ferrari-baas de Grote Prijs van Singapore een circus noemt, dan bedank ik hem bij deze voor de clowns die hij heeft gegeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenAls er iets gebeurd, moeten ze allemaal de pits in. En dan mogen ze 1 voor 1 weer vertrekken volgens het tijdverschil van de ronde voor het incident?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk BerichtenIk heb niet de ideale oplossing maar een systeem waarbij men vanuit de pits of vanop de startgrid opnieuw start volgens het opgebouwde tijdsverschil is in ieder geval eerlijker dan huidig systeem. Het is zonde dat jij de laatste tijd alles in het belachelijke trekt, ik had vroeger nochtans sympathie voor jou.
Het principe van de safety-car bestaat al zolang. Het is inderdaad niet eerlijk, maar het hoort erbij.
En het gebeurd zelden dat er door een safety-car plaatsen gewonnen worden, buiten de pit-stops. Als de ene voorheen al sneller was dan zijn achterligger en een gat kan slaan, gebeurd het zelden dat die achterligger er nog voorbijgaat als ze weer samenkomen. De eerste is toch sneller en slaat vaak weer een gat van enkele seconden.
En trouwens, Ferrari en Massa maakten een fout in de pits. En tanken moeten ze toch, safety-car of niet.
Comment
Comment