Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Japan 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

eindelijk,de stier is terug,heeft de andere brokkenpiloten een lesje gegeven.spijtig dat renault nu pas een degelijke wagen aan hem heeft bezorgd.

Comment

Niet Massa, maar Bourdais werd gestraft voor het incident waarbij Bourdais uit de pit kwam, en Massa spinde. Daardoor wordt Massa uiteindelijk 7de.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
        Wat Hamilton daar deed was weer zo'n typische actie van hem, iedereen moet maar wijken als hij eraan komt.
        Gaat hij zen kansen weer verspillen op het einde van het seizoen?
        Hopelijk, want hij is de titel wereldkampioen niet waardig.
        Massa in feite ook niet.
        Als twee honden vechten om één been,......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
          Niet Massa, maar Bourdais werd gestraft voor het incident waarbij Bourdais uit de pit kwam, en Massa spinde. Daardoor wordt Massa uiteindelijk 7de.
          Ah dus Massa heeft nog 2 twee punten gepakt ipv van 1.
          Goei zaak.

Comment

1L. Hamilton84
            2F. Massa79
            3R. Kubica72
            4K. Raikkonen63
            5N. Heidfeld56
            6H. Kovalainen51
            7F. Alonso48
            8S. Vettel30
            9J. Trulli30
            10M. Webber21

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
              Massa in feite ook niet.
              Massa is hem wel waardig vind ik, de eerste 2 races van het seizoen is traditiegetrouw 0 score maar toen massa op kop reed en zijn motor het begaf, tja.

Die heeft ook enorm veel druk op zijn zschouders hé, Hamilton is zowiezo zeker van een topteam maar voor Massa ligt dat wel anders, ook al heeft hij nog een contract.

Kubica zou ik het wel gunnen, echt prachtig hoe hij rijdt, die is stillekes terug gekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                Massa in feite ook niet.
                Ik was het tijdens de race ook aan het denken: "Eigenlijk verdienen ze de titel allebei niet."

Bloedsnel zijn ze beiden, maar een kampioen moet kalm blijven op de momenten dat het erop aan komt. Dat Massa dat niet kan, is al langer geweten. Het is gebeterd, maar nog niet helemaal in orde. Maar ook Hamilton kan het niet. Z'n actie in de eerste bocht was érg gewaagd, eigenlijk zelfs bijna dom. Massa stond 5de op de grid. Als kampioen denk je dan na, en speel je op safe. De race duurt nog meer dan 60 ronden. Er zouden nog wel kansen gekomen zijn om Raikkonen te passeren. Dom, Lewis, Dom.

Zelfde voor Felipe: dom jongen, dom. Da's op knullige wijze een drive-through aan je been krijgen. Je zag het gewoon aankomen. Op zich geen slechte zaak voor hem, natuurlijk. Want hij loopt 2 punten in, en rekening houdend met z'n plaats op de grid is dat vrij goed. Knap inhaalmanoevre op Webber, trouwens.

Raikkonen verdient de titel al helemaal niet. En Kubica eigenlijk ook niet. Hij draait goed mee, maar echt winnen doet ie ook niet. Voor mijn part zou Alonso 'm nog mogen winnen. Goed bezig, kerel!

En nu effe realistisch: stiekem hoop ik toch op Massa.
                Het zou de max zijn: de eerste Braziliaan na Senna die kampioen wordt, notabene op een Braziliaans circuit. Die zuiderse kerel, die het seizoen rampzalig begon, die bàkken kritiek te verwerken kreeg, van wie wordt gezegd dat ie simpelweg niet goed genoeg is, die dan uiteindelijk dankzij een fan-tas-tisch seizoen effe mooi de wereldtitel binnenhaalt. En Schumacher zag dat het goed was.

Comment

Ik denk dat McLaren hier vandaag het constructeurskampioenschap verloren heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten

Da's voorbarig.

Overigens: jammer voor Bourdais. Niet goed voor volgend jaar ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
                      Er vallen nog 36 punten te verdienen voor de teams. Dus er kan nog van alles gebeuren.

Comment

Da's voorbarig.

Overigens: jammer voor Bourdais. Niet goed voor volgend jaar ...
                        Mmm, ik weet niet, maar ik zie het duo Raikkonen/Massa meer punten pakken dan Hamilton/Kovalainen.

Comment

Ik vraag mij af waarom Hamilton helemaal op het einde nog alles op alles moest zetten om Alonso nog voorbij te geraken? Alonso heeft toen ook laten zien dat hij een tweevoudige wereldkampioen is en hij is gewoon even aan de kant gegaan.

Comment

Weer een bewogen race...

Eerst en vooral: Hamilton toch!! Als dat geen risico's zijn weet ik het ook niet meer. Doe nu maar efkes rustig voor de laatste twee. Anders krijgen we weer het scenario van vorig jaar.

Heel jammer van Kovaleinen.

Massa toch nog 2 punten, maar die push was toch echt niet nodig hé. Ok, Hamilton sloot de deur volledig maar als ik mij niet vergis deed Massa exact hetzelfde in de GP van België. Enige verschil is dat Hamilton toen niet tegen hem is gereden maar Massa nu dus wel... Wie is er dan agressief?

En natuurlijk, verdiende overwinning voor Alonso. Proficiat! Ben benieuwd voor volgend jaar.

Comment

een paar mooie acties in de race
                              ik zelf ben ferrari fan maar ik gun de titel aan kubica omdat ik beide ferrari 's en mclaren's dit jaar zeer zwak vind

Comment

Alonso
                                Volgend jaar gaat hij zeker meedoen voor de titel.

Hamilton, weer dom geweest. Hij had voor de zekerheid en punten moeten gaan, net als in Singapore. Jammer voor Kovalainen.

En Massa, 2 keer in de fout. Hamilton van de baan geramd én zijn inhaalactie op Webber was ook niet helemaal koosjer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                  Alonso
                                  Volgend jaar gaat hij zeker meedoen voor de titel.

Hamilton, weer dom geweest. Hij had voor de zekerheid en punten moeten gaan, net als in Singapore. Jammer voor Kovalainen.

En Massa, 2 keer in de fout. Hamilton van de baan geramd én zijn inhaalactie op Webber was ook niet helemaal koosjer...
                                  De eerste actie vond ik dat hij zich moest inhouden. Het tweede was hij duidelijk sneller dan Webber maar te laat gesloten van Webber.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
                                    De eerste actie vond ik dat hij zich moest inhouden. Het tweede was hij duidelijk sneller dan Webber maar te laat gesloten van Webber.
                                    Tuurlijk, Hamilton was hem voorbij.

Hij was sneller, maar daarom mag hij nog niet over dat gearceerde vlak gaan inhalen...

Comment

Compleet onterechte beslissing van de stewards. Bourdais had zeker niet gestraft moeten worden, hij reed voor Massa, hij had de binnenkant van de bocht en ging zeker niet wijd, integendeel. Hij bleef aan de binnenkant, maar Massa reed gewoonweg tegen hem. Een domme fout, zoals we al veel te veel gezien hebben. Hij verdient dat extra punt niet.

Ik geef ze gelijk bij het incident in de eerste bocht, Hamilton was te optimistisch.

Massa - Hamilton is gewoon een kanjer van een fout van Massa en terecht daarvoor gestraft.
                                      Beemer, als je goed gekeken had zag je dat ondanks dat Hamilton voor Massa reed, Massa nog genoeg ruimte had om volledig op de kerbs te blijven zonder Hamilton te raken. Dit was een incident volledig te wijten aan het feit dat Massa zich serieus verremde - onder druk van Hamilton - en niet wilde afgeven. Geen racing incident zoals hij zelf zegt, maar een onbezonnen actie met als resultaat dat Hamilton achterstevoren stond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
                                        Massa is hem wel waardig vind ik, de eerste 2 races van het seizoen is traditiegetrouw 0 score maar toen massa op kop reed en zijn motor het begaf, tja.

Die heeft ook enorm veel druk op zijn zschouders hé, Hamilton is zowiezo zeker van een topteam maar voor Massa ligt dat wel anders, ook al heeft hij nog een contract.

Kubica zou ik het wel gunnen, echt prachtig hoe hij rijdt, die is stillekes terug gekomen.
                                        Even nuchter het seizoen bekijken, tel de onnodige fouten van beiden eens en vergelijk eens met elkaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                          Tuurlijk, Hamilton was hem voorbij.

Hij was sneller, maar daarom mag hij nog niet over dat gearceerde vlak gaan inhalen...
                                          Daar is geen regelgeving over, dat was gewoon knap gedaan van Massa.

Maar niettemin heeft Massa toch 2 fouten gemaakt, de eerste op Lewis Hamilton en de 2de op Bourdais. Totaal onnodig.

Comment

Working...
                                          X