Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Japan 2008

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Compleet onterechte beslissing van de stewards. Bourdais had zeker niet gestraft moeten worden, hij reed voor Massa, hij had de binnenkant van de bocht en ging zeker niet wijd, integendeel. Hij bleef aan de binnenkant, maar Massa reed gewoonweg tegen hem. Een domme fout, zoals we al veel te veel gezien hebben. Hij verdient dat extra punt niet.

Ik geef ze gelijk bij het incident in de eerste bocht, Hamilton was te optimistisch.

Massa - Hamilton is gewoon een kanjer van een fout van Massa en terecht daarvoor gestraft.
    Beemer, als je goed gekeken had zag je dat ondanks dat Hamilton voor Massa reed, Massa nog genoeg ruimte had om volledig op de kerbs te blijven zonder Hamilton te raken. Dit was een incident volledig te wijten aan het feit dat Massa zich serieus verremde - onder druk van Hamilton - en niet wilde afgeven. Geen racing incident zoals hij zelf zegt, maar een onbezonnen actie met als resultaat dat Hamilton achterstevoren stond.
    Inderdaad, Bourdais bleef op zijn lijn en dook als 1e de bocht in. Massa ging hier in de fout en krijgt een puntje cadeau. Bourdais was nu eens beter dan Vettel...

Daar is geen regelgeving over, dat was gewoon knap gedaan van Massa.

Maar niettemin heeft Massa toch 2 fouten gemaakt, de eerste op Lewis Hamilton en de 2de op Bourdais. Totaal onnodig.
    Buiten de lijnen van het circuit inhalen mag toch niet, ofwel?
    Een ander zou hiervoor een straf krijgen...

Comment

Bovendien heeft de race control (= prutsers zonder racing pedigree, imho) het de FIA erg moeilijk gemaakt. Door immers steeds straffen op te leggen zijn ze nu verplicht zo goed als ALTIJD te straffen.
      Daarom zeg ik prutsers zonder toekomstvisie.

Comment

Bovendien heeft de race control (= prutsers zonder racing pedigree, imho) het de FIA erg moeilijk gemaakt. Door immers steeds straffen op te leggen zijn ze nu verplicht zo goed als ALTIJD te straffen.
        Gelukkig voor Massa en Raikkonen mag een Ferrari altijd een beetje meer.

Comment

Een straf voor Bourdais? Omdat ie de pits kwam uitgereden?

En STR gaat uiteraard niet in beroep.

Comment

En Kubica kan nog wereldkampioen worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spg900 Bekijk Berichten
              Slecht in beeld gebracht, maar daar is iets fishy fishy

Trouwens, die witte lijnen aan de pits, does anybody care about those ? Ge moogt daar precies over rijden zoveel as ge wilt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                En Kubica kan nog wereldkampioen worden
                laat ons hopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azerty Bekijk Berichten
                  Ik vraag mij af waarom Hamilton helemaal op het einde nog alles op alles moest zetten om Alonso nog voorbij te geraken? Alonso heeft toen ook laten zien dat hij een tweevoudige wereldkampioen is en hij is gewoon even aan de kant gegaan.
                  Een ijdele poging om nog een extra ronde te mogen rijden en misschien nog een plaats op te schuiven ? Ofwel om niet op de foto te staan naast een zegevierende Alonso. Ironisch genoeg reed hij nu VOOR de winnaar, en daar rijden enkel de gedubbelden

Comment

laat ons hopen
                    Moest da gebeuren, en mijn naam was Massa, ik zou niet meer durven op een circuit komen

Comment

En die regel van die gesloten pits enzo ... welke randdebiel heeft dat bedacht ? Piloten verplichten om het reglement te overdtreden (als de pits dicht is, maar geen brandstof in de tank). Er zijn daar mensen die eigenlijk eens zouden moeten proberen ... om een brood te bakken, of ... euhm, een verkeersbord in de grond te plaatsen, misschien hebben ze meer aanleg daarvoor ?

Comment

Vreemde race was het. Blijkbaar worden er veel beslissingen genomen die steeds in het voordeel van Ferrari uitdraaien. Enkel wanneer het echt teveel zou opvallen dan geven ze Ferrari toch een straf.

Hamilton was idd te onstuimig. Hij heeft nog niet genoeg ervaring en draait zo snel mee aan de top, logisch dat hij soms van die fouten maakt. Ik krijg de indruk dat hij zichzelf soms door zijn manier van rijden behoorlijk onpopulair maakt. Desondanks blijf ik toch een fan van hem maar geen fan met oogkleppen die zomaar alles goedpraat zoals sommige Ferrari adepten.

Comment

En STR gaat uiteraard niet in beroep.
                          Wat wil je:
                          1) er zal toch niets veranderen
                          2) als er wel iets verandert zal Ferrari wat knoeien aan de volgende levering van motoren voor Torro Rosso

maffia...

Comment

Dat incident Massa-Bourdais begreep ik ook niet echt goed. Bourdais deed niets fout.

Comment

Bon, over die start en de (imo) terechte straf van Hamilton:
                              Hij raakte niemand maar dat was enkel en alleen te danken omdat de anderen zo vriendelijk waren om uit te wijken. Laat je dat toe dan kan iedereen vanuit een verloren positie beginnen roepen:"Ik kom eraan uit mijn weg" en de rest moet dan maar naast de baan gaan rijden. Het was trouwens niet de eerste keer dit jaar dat hij mensen zo de kant in duwt.
                              Ook knap van Hamilton om tijdens de laatste ronde nog even de clown uit te hangen. Hij is 23 jaar maar vaak lijkt hij er nog maar 13.
                              R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                              Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                              Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                Dat incident Massa-Bourdais begreep ik ook niet echt goed. Bourdais deed niets fout.
                                't was niet goed in beeld, maar ik ga even van de veronderstelling uit dat er GEEN positiewisseling ter sprake was (maw : Bourdais werd gedubbeld), in dat geval is het ongeschreven wet dat de gedubbelde moet wijken voor de beter geplaatsten, en ook als die de pits uitkomen. Ergens moet daar wel een grens getrokken worden, maar de baan was breed, en er rijden 2 wagens tegen elkaar ... dus iemand liet geen ruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                  Er is een ongeschreven regel: Als je een Ferrari (zelfs als die zelf in de fout gaat) hindert krijg je een straf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                    Er is een ongeschreven regel: Als je een Ferrari (zelfs als die zelf in de fout gaat) hindert krijg je een straf.
                                    L O L

Idd, nog een ongeschreven wet, dateert nog van toen Schumi rondreed

Ferrari's rijden ALTIJD vooraan he

Comment

't was niet goed in beeld, maar ik ga even van de veronderstelling uit dat er GEEN positiewisseling ter sprake was (maw : Bourdais werd gedubbeld), in dat geval is het ongeschreven wet dat de gedubbelde moet wijken voor de beter geplaatsten, en ook als die de pits uitkomen. Ergens moet daar wel een grens getrokken worden, maar de baan was breed, en er rijden 2 wagens tegen elkaar ... dus iemand liet geen ruimte.
                                      Bourdais sneed voor Massa de bocht aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten

Bourdais reed voor Massa!
                                        OK, dan was Massa in fout, einde discussie.

Comment

(maw : Bourdais werd gedubbeld),
                                          Bourdais werd just nie gedubbeld. Massa was in strijd met hem voor plek 7
                                          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
                                          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
                                          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

Working...
                                          X